در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی، تیم ملی ایران، احتمالا طارمی را در صورت انتقال به یکی از تیم‌های بزرگ اروپا، در خط حمله نخواهد داشت؛ همانطور که آرژانتین بدون مسی و پرتغال بدون رونالدو راهی قطر خواهند شد!

مهدی طارمی، مهاجم گلزن و آماده تیم ملی فوتبال ایران که با گل استثنایی قیچی برگردان به چلسی، حسابی روی بورس نقل و انتقالات تابستانی قرار گرفته، خطر محرومیت را پشت سر خود می‌بیند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ؛ قرار است مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر در قاره آسیا در خردادماه سال جاری به میزبانی بحرین برگزار بشود و امید اصلی تیم ملی و هواداران ایرانی به هنر گلزنی زوج زهردار خط حمله یعنی طارمی و آزمون دوخته شده است؛ اما با یک اتفاق عجیب و ناگهانی در فوتبال اروپا ـ که به کودتای ۱۲ غول قاره سبز شهرت یافته است ـ احتمال دارد طارمی بازی‌های تیم ملی را از دست بدهد.

طارمی از جام‌ جهانی قطر و حتی مقدماتی در بحرین محروم می‌شود؟

اتفاقی که دیشب در اروپا رخ داده است، می تواند دامن بقیه کشورهای دنیا را در رشته فوتبال بگیرد؛ مثلا در صورت پیوستن پورتو به سوپرلیگ اروپا یا انتقال طارمی به چلسی و هر یک از ۱۲غول قاره سبز، شانس اول گلزنی تیم‌ملی ایران، با حکم فیفا از حضور در بحرین محروم خواهد شد. البته پورتو فعلا احتمال پیوستن به سوپرلیگ را رد کرده، ولی انتقال طارمی به یکی از تیم‌های بزرگ اروپا اصلا منتفی نیست.

اگر طارمی پذیرش پیشنهادهای بزرگ را تا بعد از انتخابی جام جهانی هم طول بدهد، در صورت صعود تیم ملی به جام‌ جهانی، تیم ملی ایران طارمی را در خط حمله نخواهد داشت، همانطور که آرژانتین بدون مسی و پرتغال بدون رونالدو راهی قطر خواهند شد!

این موضوع دیگر یک احتمال نیست و با بیانیه رسمی فیفا، علیه بازیکنان تیم‌های حاضر در سوپرلیگ به حقیقت می پیوندد. اگر توافقی بین ۱۲تیم سوپرلیگی با سران فیفا و یوفا رخ ندهد، این تهدیدها قطعا عملی خواهد شد.

تهدید فیفا بسیار جدی است و این نهاد اداره کننده تشکیلات فوتبال در دنیا برای حفظ موجودیت خودش دست به اجرای محکم احکام محرومیت خواهد زد.

به طور حتم در صورت رسیدن پیشنهاد از چلسی انگلیس یا سایر باشگاهای سوپر لیگ، باشگاه پورتو نمی تواند، ارقام نجومی را رد کرده یا در مقابل آن مقاومت کند و قطعا طارمی نیز بازی در تیم‌های رویایی اروپا را انتخاب خواهد کرد.

باید دید آینده فوتبال جهان با انقلابی که فلورنتینو پرز و سایر مدیران همراهش برپا کرده، به کجا می کشد؟ اما فوتبال ایران با هزاران کیلومتر فاصله از اروپا تحت تاثیر این زلزله قرار خواهد گرفت؟

نویسنده: صادق لودریچه