استاندار فارس طی پام تبریکی خطاب به هادی چوپان ، گفت :‌ ایران اسلامی و خطه دلاورمردان پارسی از داشتن فرزندانی چون شما که نام ایران قهرمان و استان پهناور فارس را در جهان فریاد می زنید و دل مردم عزیزمان را شاد می کنید، برخود می بالد.

به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در پیام تبریک دکتر محمد هادی ایمانیه در پی کسب مقام اول توسط هادی چوپان، در مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ آمده است: تلاش شما که ورزش قهرمانی را با روحیه پهلوانی با تأسی به حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) همراه ساخته اید و بر بام قهرمانی دنیا ایستاده اید را ارج می نهیم و خرسندیم که نامِ فرزندِ سرافرازِ کهن سرزمین ایران و استان فارس، سربلند و غیرتمند، برتارک ورزش قهرمانی جهان، می درخشد.

دکتر ایمانیه افزود : ‌پیروزی شما و کسب مقام اول در مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ را که ثمره همت والا، پشتکار و تلاش خستگی ناپذیرتان بوده را به شما، جامعه ورزشی و پهلوانی کشور و مردم شریف و ورزش دوست استان فارس و دوستان و هواداران جنابعالی تبریک عرض نموده و برایتان از درگاه یگانه هستی بخش، سلامتی، صحت و عافیت و عاقبت بخیری را مسالت می نمایم.

مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ بامداد روز یکشنبه در شهر اوهایو آمریکا برگزار شد و در پایان هادی چوپان بدنساز فوق‌حرفه‌ای کشورمان که به گرگ پارسی شهر دارد موفق شد عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در دسته اوپن مردان به دست آورد.

در این رقابت‌ها سمسون داودا نیجریه‌ای که سال گذشته موفق شده بود عنوان نخست را کسب کند، در رده دوم جای گرفت. رافائل براندو هم به عنوان سومی این رویداد دست یافت.

این برای اولین بار است که یک بدنساز آسیایی قهرمان رقابت‌های اوپن مردان آرنولد کلاسیک می‌شود.

هادی چوپان همچنین پس از دریافت جایزه قهرمانی در این رقابت‌های از دستان آرنولد گفت: بچه بودم کلی پول خرج کردم تا فیلم‌های آرنولد را نگاه کنم. آرزو داشتم وی را از نزدیک ببینم و با او عکس بگیرم اما امروز کنار او هستم. افتخار می‌کنم که من و او قهرمان مستر المپیا هستیم. باعث افتخار من است که مدال خود را از دست بزرگترین بدنساز دنیا می‌گیرم. افتخارم این است که در کنار او هستم و یک عکس با او دارم

چوپان پس از این قهرمانی جایزه ۳۰۰ هزار دلاری خود را نیز از دستان آرنولد شوارتزنگر دریافت کرد. آرنولد اسطوره بدنسازی جهان در طول برگزاری این مسابقات در چند نوبت به تعریف و تمجید از چوپان پرداخته بود.

گرگ پارسی یک عنوان قهرمانی، یک عنوان دومی و سه عنوان سومی مسترالمپیا در دسته آزاد مردان را در کارنامه خود دارد.

هادی چوپان به پنجمین بدنساز تاریخ پس از رونی کلمن، جی کاتلر، دکستر جکسون و برندون کوری تبدیل شد که سابقه قهرمانی در هر دو مسابقه معتبر مسترالمپیا و آرنولد کلاسیک را در کارنامه دارند.

او همچنین پس از کوین لورون، فلکس ویلر و ویلیام بوناک به چهارمین بدنسازی تبدیل شد که در اولین حضور خود در آرنولدکلاسیک، قهرمانی را تجربه کرده‌ است.