فرهنگ مهر از همه شهروندان که ایده های جدید و کاربردی در حوزه شفافیت دارند جهت همفکری و تعامل دعوت به عمل آورد.

به گزارش آینه فارس، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز ضمن تبریک هفته بسیج و ترویج فرهنگ همدلی و یکپارچگی در مورد شفاف سازی این اداره اداره گفت: شفافیت سازمانی یعنی آشکار بودن مبنای تصمیم های اداره ورزش و جوانان کلانشهر شیراز و ارائه عملکردهای این اداره می باشد و شفافیت مهم ابزار مقابله با فساد اداری برای ایجاد جامعه ای پایدار ، شاداب ، ورزشکار و ورزش دوست به کار می رود .

محمد علی فرهنگ مهر ادامه داد : شفافیت یعنی آزاد گذاشتن جریان اطلاعات و و قابل دسترس بودن آن برای همه کسانی که با تصمیم ها در ارتباط اند و شفافیت سازمانی نقش مهمی در توسعه سرمایه اجتماعی دارد .

وی افزود : در دنیای کنونی ، سازمان ها برای حفظ بقا ، به طور پیوسته تصمیمات و عملکرد خود را بررسی و بهبود می بخشند . یکی از بهترین راهکارهای جریان آزاد ارتباطات این است که تعداد جلسات غیر ضروری و برنامه های بی فایده کاهش پیدا کند و جلسات ضروری ، مفید و با نتیجه مثبت جهت پیشرفت ورزش و شادابی شهروندان کلانشهر شیراز افزایش پیدا کند .

فرهنگ مهر شفاف سازی را به سه دسته تقسیم کرد ؛ نوع نخست را شفاف سازی اطلاعات نامید و افزود : شهروندان کلانشهر شیراز باید تصمیماتی که این اداره می‌گیرد را بدانند و سپس نوع دوم را شفاف سازی مشارکتی معرفی کرد یه این معنا که همه مردم شخصا بتوانند به صورت مستقیم با رئیس اداره و همه کارمندان اداره ارتباط برقرار کنند و در پیشرفت ورزش سهیم باشند در پایان نوع سوم شفاف سازی در پاسخگویی است یعنی اداره موظف است در برابر افکار عمومی به ویژه رسانه های گروهی پاسخگو باشد و علاوه بر امکان مشارکت و همفکری اداره با شهروندان ، صندوق انتقادات و پیشنهادات راه اندازی می شود و روزانه این صندوق بررسی خواهد شد .

 

در پایان فرهنگ مهر ضمن ابراز امیدواری به آینده روشن ورزش کلانشهر شیراز با موضوع شفاف سازی از همه شهروندان که ایده های جدید و کاربردی دارند جهت همفکری و تعامل دعوت به عمل آورد.