با فوت۲۷ هم استانی دیگر طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس به چهار هزار و ۲۸۷ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، از مردم استان خواست تا در تعطیلات ویژه عید فطر، از سفر و شرکت در دورهمی‌ها پرهیز کنند.
دکتر سیدروح و اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۶۴ هزار و ۳۷۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۱ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۸ هزار و ۳۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۵ هزار و ۳۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۸۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۳۹ هزار و ۸۳۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او عنوان کرد: با توجه به نمودار‌ها و گزارش‌های تیم تخصصی اپیدمیولوژی دانشگاه، از قله موج چهارم بیماری عبور کرده ایم؛ اما از لحاظ آماری، هم اکنون در صدر قله موج سوم قرار داریم و وضعیت ناپایدار و حساسی است و باید همچنان به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشیم.
دکتر حسینی از مردم خواست با توجه آغاز محدودیت‌های سفر از امروز تا بیست و پنج اردیبهشت، از سفر در تعطیلات آخر هفته خودداری کرده تا مانع از ابتلا، انتقال و انتشار بیماری در سطح جامعه شوند