مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحقق عدالت فرهنگی در این استان، گفت: تا پایان ۱۴۰۳ حداقل۱۷ سالن سینما در شیراز افتتاح می‌شود.

حمیدرضا قانعی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: گیشه‌های فارس و جایگاه سومی آن در بالاترین فروش سینمایی ۱۴۰۲، نشان‌دهنده این است که این استان نیازمند توسعه زیرساخت‌های سینمایی است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۲۷ سالن سینما در فارس فعال است و در سال جاری نیز چندین پروژه سینمایی شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اسفندماه ۱۴۰۲ پردیس نخل لارستان با سه سالن درجه یک در قامت پردیسی فوق مدرن بهره‌برداری شد و اکران در پردیس سینمایی یاس فسا نیز آغاز شد.

قانعی اضافه کرد: هر چند افتتاح رسمی این ۲ پردیس سینمایی هنوز انجام نشده اما بهره برداری از آنها اسفندماه آغاز شد تا مردم فسا و لارستان از اکران‌های نوروزی بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیش از این نیز در ۱۴۰۲ شاهد افتتاح سینما زرقان و بازگشایی سینما فرهنگ به عنوان یکی از سالنهای خاطره‌انگیز شیراز در ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس بودیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: سالن‌های موجود سه شهرستان کوهچنار، بوانات و خرم بید نیز به تجهیزات سینمایی مجهز شدند و تا پایان خرداد ماه وارد چرخه اکران‌های سینمایی می‌شوند.

قانعی با اشاره به افتتاح ۱۷ سالن سینما در شیراز تا پایان سال جاری گفت: با همکاری حوزه هنری و شهرداری، پردیس سینمایی استاد تارخ تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این سالن‌ها با همکاری بخش دولتی و غیر دولتی و تسهیلگری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فارس در سطح کشور نیز پیشرو خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: امروز در سراسر دنیا پردیس های سینمایی معمولا شامل یک سالن بزرگ عمومی و سالن‌های کوچکتر با شمار صندلی‌های محدود ویژه مخاطبان خاص است.

وی فعالیت هنرهای نمایشی در فارس را بسیار پویا و زنده خواند و گفت: تا پایان سال آینده ۲ تماشاخانه تئاتر نیز در فارس افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.