۱۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۹ هزار و ۱۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۸۷ هزار و ۹۴۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۱۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۷ هزار و ۶۸۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۳۵ هزار و ۹۰۰ مورد تست سریع انجام شده و ۹۰ هزار و ۲۵۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: با بستری ۲۱۸ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۳۱۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۶۰ هزار و ۲۰۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در زمان حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۰۳ هزار و ۱۳۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۲۹ هزار و ۵۸۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۷ هزار و ۱۶۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۸۵ دُز نوبت سوم واکسن بوده است