مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا رسیدن پایین ترین سطح موج پنجم کرونا، بسیار فاصله داریم و ضرورت دارد شهروندان نکات پیشگیرانه را همچنان به صورت سختگیرانه انجام دهند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، دکتر سیدروح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در استودیو سلامت و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ هم استانی را در اثر کرونا از دست دادیم و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۶ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۱۳تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۴ هزار و ۶۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۷۷۸مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶۰ هزار و ۵۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۰ هزار و ۶۶۹بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با اشاره به بستری ۴۶۱بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته از افزایش مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم به ۳ هزار و ۵۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۴۷بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۳۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه شیب ابتلا به کروناویروس در استان فارس نزولی و تثبیت شده است، افزود: همچنان تا کف این موج، بسیار فاصله داریم و این روند نزولی بسیار شکننده است، بنابراین ضرورت دارد تا نکات پیشگیرانه را همچنان به صورت سختگیرانه انجام دهیم.

دکتر حسینی در رابطه با شایعات منتشر شده پیرامون موضوع واکسیناسیون و حواشی مطرح شده، از مردم خواست تا اطلاعات ویژه واکسیناسیون را تنها از منابع رسمی، سایت دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ملی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها یا وب سایت https://covidvaccine.sums.ac.ir پیگیری کرده و از مراجعه بدون نوبت و دریافت پیامک نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون، پرهیز کنند؛ چرا که ازدحام در مراکز واکسیناسیون و رعایت نکردن اصول بهداشتی، می‌تواند عاملی برای گسترش کروناویروس باشد.

انتهای پیام