همتی گفت: با جان باختن ۱۰ استان فارسی دیگر طی دیروز، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون به ۶ هزار و ۶۶۷ نفر رسیده است

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۶۴۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۰۴ هزار و ۸۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۹هزار و ۳۷۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۷ هزار و ۱۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به بستری ۲۷۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، ۲ هزار و ۱۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۱۹ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی دیروز، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۶۶۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۴۳۳ هزار و ۳۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از پدر و مادر‌ها خواست تا با توجه به سنین اعلام شده از سوی سامانه ثبت نام واکسناسیون کرونا به نشانی https://salamat.gov.ir/، برای نام نویسی واکسیناسیون فرزندان خود هرچه سریع تر اقدام کنند.

انتهای پیام