ایجاد نیروگاه های خورشیدی تنها مسیر ایجاد اشتغال پایدار در مناطق درگیر با خشکسالی و ایجاد ظرفیت صادرات برق خواهد بود. یک پیشنهاد استراتژیک به دولت جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در مرکز و جنوب ایران! ⏺️ یک نیروگاه معمولی با انتشار گازهای گلخانه ای و سایر […]

ایجاد نیروگاه های خورشیدی تنها مسیر ایجاد اشتغال پایدار در مناطق درگیر با خشکسالی و ایجاد ظرفیت صادرات برق خواهد بود.

یک پیشنهاد استراتژیک به دولت جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در مرکز و جنوب ایران!

⏺️ یک نیروگاه معمولی با انتشار گازهای گلخانه ای و سایر آلاینده های سمی بر محیط زیست تأثیر می گذارند. از سوی دیگر، ذخایر سوخت فسیلی روز به روز در حال کاهش هستند و انرژی های تجدیدپذیر می توانند بر این چالش و تغییرات آب و هوایی و انتشار گازهای گلخانه ای غلبه کنند.
⏪ فتوولتائیک خورشیدی (PV) از دهه گذشته محبوبیت قابل توجهی در بین منابع انرژی تجدیدپذیر به دست آورده است. نیروگاه های PV خورشیدی جایگزین نیروگاه های سنتی شده اند و سرمایه گذاری سالانه سیستم PV خورشیدی با نرخ رشد بالایی در سال های اخیر افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۵، سرمایه گذاری در بخش خورشیدی یالغ بر ۱۶۱ میلیارد دلار بوده است که بالاترین میزان در بین تمام منابع تجدیدپذیر مانند باد، زیست توده، سوخت زیستی و زمین گرمایی بوده است.
⏮️ امروزه هزینه تولید برق از سیستم های PV خورشیدی با هزینه برق سیستم های تولید سنتی قابل مقایسه است. تا پایان سال ۲۰۳۰، ظرفیت تجمعی نصب شده به بالاترین حد خود خواهد رسید.
🛅 نکته کلیدی اینکه، هر سال حدودا ۱۵۰۰۰ تن انتشار دی اکسید کربن را با یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کاهش میدهد و ظرفیت مناسبی برای صادرات برق به کشورهای همسایه و دیگر نقاط جهان خواهد بود.