حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در هفتمین سفر استانی خود صبح امروز پنج شنبه ۲۲ مهرماه با استقبال مسئولان استان فارس وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد.

به گزارش  آینه فارس، حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در هفتمین سفر استانی خود صبح امروز پنج شنبه ۲۲ مهرماه با استقبال مسئولان استان فارس وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه شهید دستغیب در میان استقبال مسئولان ارشد استانی با بیان اینکه رفع مشکلات ناشی از خشکسالی و بیکاری در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد ،  اظهار کرد: سفر ما به استان‌ها حتما باید همراه با برنامه‌ریزی‌هایی درجهت رفع مشکلات و باز شدن گره‌هایی باشد که مردم را رنج می‌دهد.

او با بیان اینکه قبل از سفر، هیئتی اعزام شده و جلساتی در تهران تشکیل شده است، گفت: ۱۰۰ طرح نسبت به مسائل استان فارس مطرح شده و امیدواریم گام‌هایی که برداشته می‌شود توسط استاندار و حمایت نماینده ولی فقیه در استان مجموعا به رفع مشکلات و افزایش اعتماد بیانجامد.

رئیسی با بیان اینکه خشکسالی استان فارس از رنج‌های دولت و مردم است و به اندازه‌ای که امکان دارد به دنبال رفع آن هستیم، افزود: این استان، پرظرفیت و قطب صنعت و کشاورزی و محور بسیاری از خدمات است.

او بیان کرد: نسبت به بازرگانی و تجارت گام‌هایی برداشته شده است، اما برای احیای ظرفیت‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه که بیشتر رنج می‌دهد نیروی متراکم جوان تحصیل کرده است که باید از وجود جوانان استفاده شود و هم در جهت رونق تولید گام‌های بیشتری برداشته شود.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، در این سفر مشکلات استان پهناور فارس را بررسی می کند. او، علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری استان، نشست با علما، نخبگان و برنامه‌های در نظر گرفته شده، چند بازدید سرزده نیز خواهد داشت.

تعدادی از اعضای هیات دولت در این سفر رییس جمهور را همراهی می‌کنند، و وزرا و معاونان رییس جمهور به نمایندگی از او، به شهرستان‌های فارس می‌روند تا از نزدیک به مشکلات رسیدگی کنند.

وزیر بهداشت، درمان و خدمات آموزشی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر صمت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزیر کشور ، وزیر نفت ،وزیر نیرو، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از جمله اعضای هیات دولت هستند که رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

 

رئیس جمهور وارد شیراز شد/ رئیسی: رفع مشکلات بیکاری و خشکسالی در دستور کار دولت است

رئیس جمهور وارد شیراز شد

رئیس جمهور وارد شیراز شد/ رئیسی: رفع مشکلات بیکاری و خشکسالی در دستور کار دولت است

رئیس جمهور وارد شیراز شد/ رئیسی: رفع مشکلات بیکاری و خشکسالی در دستور کار دولت است

رئیس جمهور از کارخانه آزمایش مرودشت بازدید کرد

آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه پس از ورود به شیراز، در اولین برنامه خود کارخانه باسابقه و قدیمی آزمایش را بازدید کرد.

این کارخانه روزگاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در جریان خصوصی‌سازی‌ها، در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار گردید و سوءمدیریت کارخانه و فقدان نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی این کارخانه شد. این کارخانه در شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کارخانه آزمایش هم اکنون دچار مشکلات مختلف شده و تعطیل است که رئیس جمهور در سفر خود در جریان مسائل این واحد قرار گرفت.

 

رئیس جمهور در جمع روستاییان کِناره

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور   پس از بازدید از کارخانه شهرستان مرودشت در جمع روستاییان کِناره در این شهرستان قرار گرفت و گفت: باید دست دلالان قطع شود و نهاده‌های دامی راحت و بدون مشکل و واسطه در اختیار دامداران قرار بگیرد.

او گفت: دولت در این حوزه و سایر بخش‌ها در حال تلاش برای رفع مشکلات و مسائل است از این رو دامداران و کشاورزان نباید امید خود را از دست بدهند.

 

دست دلالان نهاده‌های دامی باید قطع شود/ دولت در تلاش برای رفع مشکلات دامداران است

دست دلالان نهاده‌های دامی باید قطع شود/ دولت در تلاش برای رفع مشکلات دامداران است

دست دلالان نهاده‌های دامی باید قطع شود/ دولت در تلاش برای رفع مشکلات دامداران است

بازدید رئیس جمهور از کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان/ رئیسی: روا نیست که تکمیل کارخانه به نتیجه نرسد

 رئیس جمهور در ادامه سفر به استان فارس، در کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، مشکلات آن را بررسی و دستور حل آن ها را صادر کرد.

رئیسی رئیس جمهور با بیان این که تکمیل ۱۳ درصد مراحل ساخت این کارخانه کار دشواری نیست که معطل مانده است، افزود: مشکلات این کارخانه که بیشتر تسهیلات است، هرچه زودتر بایدبرطرف شود.

او با بیان اینکه ویژگی این کارخانه این است که با استفاده از ضایعات و کاغذ‌های باطله می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند، گفت: روا نیست که این سرمایه گذاری به علت ناتمام ماندن ۱۳ درصد از کل طرح، به نتیجه نرسد.

رئیس جمهور تصریح کرد: جای پرداخت تسهیلات بانکی همین جاست که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم با رونق تولید، نیاز کشور رفع می‌شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار فارس کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

بازدید رئیس جمهور از مجموعه جهانی تخت جمشید/ رئیسی به زیارت حرم شاهچراغ (ع) رفت  

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در شهرستان مرودشت از میراث جهانی تخت جمشید بازدید کرد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: بنا‌ها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.

رئیس جمهور گفت: پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

او همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو و با توضیحات آن‌ها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

رئیس جمهور از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کرد

در این بازدید متولیان امر پیرامون این سایت جهانی اطلاعاتی را به رئیس جمهور دادند.

بازدید سرزده از مناطق محروم و برخی از واحد‌های صنعتی مشکل‌دار استان فارس از جمله برنامه‌های صبح رئیس‌جمهور است. او همچنین قرار است که ساعت ۱۶ در مسجد جامع شهدای شیراز دیداری عمومی داشته باشد و پس از آن در ساعت ۱۹ برای شرکت در شورای اداری به استانداری فارس می‌رود.

پایان بخش این سفر شرکت در نشست خبری است که پس از شورای اداری و تعیین مصوبات سفر برگزار می‌شود.

 

رئیس جمهور به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رفت

رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان فارس به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رفت.

او در ادامه همچنین قرار است که ساعت ۱۶ در مسجد جامع شهدای شیراز دیداری عمومی داشته باشد و پس از آن در ساعت ۱۹ برای شرکت در شورای اداری به استانداری فارس می‌رود.

 

بازدید رئیس جمهور از مجموعه جهانی تخت جمشید/خوش و بش با یک نوجوان در حاشیه بازدید/ رئیسی به زیارت حرم شاهچراغ (ع) رفت + عکس و فیلم

رئیس جمهور در آرامگاه حافظ حضور یافت/ رئیسی: حافظ ستاره درخشان غزل و شعر فارسی است

رئیسی ظهر پنجشنبه در ادامه سفر خود به استان فارس در آرامگاه حافظ شیرازی حضور یافت و با برخی از افرادی که در آرامگاه حضور داشتند دیدار کرد.

در این دیدار استاندار فارس نیز نسبت رئیس جمهور را همراهی کرد.

رئیس جمهور در این دیدار مردمی در خصوص برطرف شدن مشکلات به مردم قول داد.

رئیس جمهور دولت سیزدهم در سفر به استان فارس به شهرستان مرودشت نیز سفر کرده بود.

 

بازدید رئیس جمهور از مجموعه جهانی تخت جمشید/خوش و بش با یک نوجوان در حاشیه بازدید/ رئیسی به زیارت حرم شاهچراغ (ع) رفت + عکس و فیلم

مسئله اول دولت مبارزه با کروناست/دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی کامل می‌شوند

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دیدار عمومی با جمعی از نخبگان، علما و مردم شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: به دلیل شیوع کرونا امکان حضور بسیاری از مردم فراهم نیست در صورتی که بسیار علاقه‌مند بودم که بسیاری از مردم شیراز و استان فارس را زیارت می‌کردم.

او با بیان اینکه مشکلی که امروز خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کم درآمد دارند، مسئله معیشت است، افزود: اولویت اول دولت مسئله مبارزه با ویروس منحوس کروناست که امروز با گسترش واکسیناسیون تا حدودی این نگرانی رفع شده است، ولی باز هم باید نگران باشیم که موج جدیدی نیاید. باز هم واکسن خواهد آمد به نحوی که جامعه صیانت شود در مقابل این ویروس منحوس.

رئیسی، گام دوم دولت را مسئله معیشت و کنترل تورم وگرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کار مردم اعلام کرد و گفت: با همت جوانان و اساتید دانشگاه و معلمان وضعیت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شود که بحمد الهی زمینه آن فراهم شده است و دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی شده و خواهد شد و به ویژه کسب و کار‌ها آغاز خواهند شد.

او از عامه و اقشار مختلف مردم اعم از علمای شیعه و سنی، دانشگاهیان، حوزویان، دانشجویان، جوانان و بانوان قدردانی کرد و افزود: برای ارسال رسل الهی و انزال کتب الهی به ویژه وجود مقدس حضرت ختمی مرتب محمدبن عبدالله (ص) و قرآن کریم، بزرگترین نعمت الهی را داریم.

رئیسی بزرگترین نعمتی که برای انسان وجود دارد را نعمت هدایت توصیف کرد و گفت: اگر همه نعمت‌ها برای انسان می‌بود، اما نعمت هدایت، امامت و ولایت برای ما نبود، زندگیمان برخوردار از حیات انسانی و ربانی نبود. یک حیات نباتی، حیوانی و انسانی داریم. رشد، نمو، تکثیر نوع خود و جذب و دفع این‌ها همه از لوازم حیات است، اما آن حیاتی که برای انسان تعریف شده است، حیات انسانی و حیات الهی انسان است. آنچه که انسانیت انسان در گرو آن است. آنچه که انسان در گرو او به جایگاه انسانیت نائل شده است، برخوردار از حیات طیبه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه انسان در پرتوی فراگرفتن قرآن به جایگاه رفیع انسانی می‌رسد، گفت: حافظ یک عارف قرآنی است و اگر به جایگاه لسان‌الغیب رسیده، از نورانیت قرآن به جایی رسیده است. تمام نامداران این خطه اعم از ملاصدرا، شهید آیت‌الله دستغیب، ۱۵ هزار شهید استان فارس و همگی در پرتو آموخته‌های قرآن، حیات طیبه الهی وهدایت الهی به این جایگاه و قله رسیده‌اند و به ما هم پیام می‌دهند و باید پیام شهیدان را بشنویم آنان ما را به تعالی می‌خوانند و به ما می‌گویند، ما به وصال رسیده‌ایم، شما هم همین مسیر را طی کنید و به این جایگاه برسید.

او تصریح کرد: پیام ۱۵ هزار شهید این خطه آن است که ما هم راه نورانی را طی کردیم شما هم اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید، راه همین است. راهیان نور هستیم و اگر می‌خواهید راهی نور شوید، در مسیری حرکت کنید که زندگیتان نورانیت داشته باشد.

رئیسی بیان کرد: داشتن انگیزه و بینش و دانش و مسیر الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی و برخورداری از امکانات اجتماعی ندارد، آنچه فریاد همه انبیا بوده است و قرآن کریم هم همین می‌فرماید اقامه قسط است. آنکه اقامه قسط می‌کند انسان است. زندگی برخوردار از عدالت می‌تواند مسیر سعادت را به انسان بنمایاند.

 

حرکت گام دوم در جبران عقب‌ماندگی‌ها باشد

او با بیان اینکه آنچه امروز به عنوان نظام اسلامی دنبال آن هستیم و به عنوان محوری‌ترین نکته بیانیه گام دوم به ما می‌آموزد آن است که حرکت گام دوم در جبران عقب‌ماندگی‌ها باشد، گفت: یکی از این عقب‌ماندگی‌ها مسئله اجرای عدالت است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آنچه در کنار این توسعه یافتگی ضروری است این است که عدالت اجتماعی بر تمام توسعه‌ها سایه افکند و توسعه در سایه اجرای عدالت باشد، افزود: ما بر اساس آمایش سرزمینی و مطالعات واقعی ببینیم جای جای استان فارس چه نیازمندی‌ها و برخورداری‌هایی دارد و به میزان هر کدام متناسب با آنان اقدام کنیم.

او تصریح کرد: محور حرکت دولت سیزدهم با حمایت مردم و با توکل به حضرت حق، اجرای عدالت خواهد بود و حرکت دولت در جهت اجرای قانون، شناخت کاستی‌ها و کمبود‌ها و محرومیت‌ها و جبران آن‌هاست.

رئیسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان فارس ظرفیت‌های بسیاری دارد و قطب مسائل مختلفی است، گفت: این خطه با بودن سرمایه عظیم انسانی به ویژه جوانان برومند و تحصیلکرده نباید مشکل بیکاری داشته باشد. ایجاد اشتغال از حقوق مردم و از وظایف و تکالیف دولت است.

او تأکید کرد: دولت باید پیگیری کند و زمینه‌های اشتغال برای همه به ویژه جوانان تحصیلکرده فراهم کند و مسئولان استان هم همت کرده و سهمی در ایجاد اشتغال باشد. همه بخش‌ها در ایجاد اشتغال سهم دارند همه بخش‌های دولت و حکومت باید حس ایجاد اشتغال پیدا کنند.

او با یادآوری اینکه در ایام شیوع کرونا برخی از کسب و کار‌ها تعطیل شده بود، گفت: با کنترل کرونا موضوع کسب و کار‌ها رونق پیدا خواهد کرد البته مردم هم باید یاری دهند.

رئیسی، مسئله بسیار مهم دیگر را رونق تولید و رفع موانع و پشتیبانی از تولید برشمرد و افزود: فارس یکی از استان‌های بزرگی است که در تولید نقش دارد و لازم است که استاندار حتماً زمینه کار‌های خانگی را به خصوص برای بازار عرضه فراهم کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دست دلالان را در این قضیه قطع خواهیم کرد، گفت: به دنبال این هستیم که دولت بتواند در مسیر تأمین و تولید کالا نقش خود را ایفا کند آن هم با حضور مردم، اصناف و تولیدکنندگان، چون دولت ما مردمی است و در این قضیه مشارکت مردم را همراه خود داریم و در تمام برنامه‌ها با مردم پیش خواهیم رفت.

او با بیان اینکه برنامه دولت همراهی مردم در تمام امور است، برخی از اقدامات انجام شده توسط مردم را در حوزه‌های مختلف برشمرد و گفت: فارس یکی از قطب‌های گردشگری سلامت است و باید کار پزشکی در این استان برنامه‌ریزی شود.

رئیسی تأکید کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های عظیم استان فارس را با کمک مردم و مسئولان تقویت و احیا شوند و مشکل بیکاری و به خصوص مشکل مسکن در این استان حل شود.

او با بیان اینکه ما حامی مردم هستیم تا مشکل مسکن که دغدغه اصلی مردم برطرف شود، گفت: گاهی مطرح می‌کنند سفر‌های استانی هزینه‌هایی داشته باشد پاسخ این است که اگر به استان‌ها سر نزنیم و مشکلات بخش‌های مختلف آن را از نزدیک نبینیم، چگونه این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مدیر در میدان می‌تواند کار انجام دهد، گفت: ما مصمم هستیم که در میان مردم حضور پیدا کرده و رفع مشکلات را در همین حضور می‌بینیم.

 

مشکل قهرمانان ورزشی فارس حل می‌شود

آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر پنج شنبه در ادامه سفر خود در استان فارس در جمع برترین‌های ورزشی استان که در مسابقات جهانی برای ایران کسب افتخار کرده بودند حضور یافت و از این افراد تقدیر به عمل آورد.

او بیان کرد: این افراد باید خاطرشان جمع باشد و با توانایی و تمرکز بالا به تمریناتشان بپردازند از این رو مشکلات و دغدغه‌های شما در بخش‌های مختلف نظیر شغل به زودی حل می‌شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران اضافه کرد: شما یک انگیزه خدایی هم دارید که قهرمانان کشور‌های دیگر ندارند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: ورزشکاران اگر در یک مسابقه‌ای نتوانستند به نقطه‌ای که فکر می‌کردند برسند نا امید نشوند، زیرا اراده کرده‌اید و این اراده به انسان برای ایستادگی قدرت می‌دهد و در نهایت نیز به نقطه هدف خواهید رسید.

در این مراسم قهرمانان المپیکی، پارالمپیکی و قهرمانان کشتی فرنگی ایران در جام جهانی کشتی از جمله سمیرا ارم، ساره جوانمردی، محمد علی گرایی، محمد رضا گرایی، میثم دلخانی و محمدرضا مختاری حضور داشتند.

قهرمانان پارالمپیکی استان فارس در این مراسم خواهان برطرف شدن مشکل اشتغال و استخدام خود شدند.

انتهای پیام/