کرونا جان ۱۴نفر دیگر را در فارس گرفت و آمار جان باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در استان به هفت هزار و ۸۴۰نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد: در ۲۴ساعت گذشته، ۱۴نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۸۴۰نفر رسید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با بستری ۱۱۳بیمار جدید در ۲۴ساعت گذشته، هم اکنون ۸۷۹بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۹بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۹۴هزار و ۴۲۷هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: وخامت حال ۱۷۹بیمار مبتلا به کرونا در فارس

در این مدت دومیلیون و ۶۸هزار و ۴۷۶تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۰۹هزار و ۹۰۴بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تا کنون، یک میلیون و ۷۰۹هزار و ۶۱۸تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۸هزار و ۷۸۹مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۵۸هزار و ۸۵۸مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۱هزار و ۱۱۵بیمار مثبت شناسایی شده است.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستانهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۳۰هزار و ۱۷۶دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۶۹هزار و ۳۵۰دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۲هزار و ۹۶دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۰۸هزار و ۷۳۰دُز نوبت سوم واکسن بوده است