معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سامانه الکترونیک (MCMC) را گامی مهم به منظور پایش مراقبت‌های درمانی در فارس برشمرد و از پاسخگویی به بیش از ۸۱۰ هزار تماس تلفنی با این مرکز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

دکتر مهرداد شریفی در نشستی با حضور مسئولان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه و جمعی از مدیران ارشد این معاونت، راهکار‌های بهبود فرآیند‌ها و آخرین اقدامات این مرکز را ارزیابی کرد.

او گفت: مردم فارس می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه کنند و در صورت برطرف نشدن موضوع، با مرکز پایش مراقبت‌های درمانی با شماره تلفن ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، هدایت هدفمند بیماران اعزام شده، پیگیری روند درمان بیماران در گروه‌های پُرخطر و به حداقل رساندن تاخیر در نقل و انتقالات بیماران به واسطه وجود تخت خالی و یا مرکز متناسب با شرایط بیمار را از اهمیت و تاثیرات این مرکز در چرخه خدمات سلامت فارس عنوان کرد.

این مقام مسئول، پایش مستمر اقدامات اورژانس با هدف مداخله به موقع در خصوص موارد مشاهده شده در اجرای فرآیند‌ها و گردش خدمات، کاهش مرگ و میر و گروه‌های آسیب پذیر و پرخطر و اطلاع رسانی به متقاضیان خدمات درمانی را از دیگر وظایف مرکز پایش مراقبت‌های اولیه درمانی MCMC برشمرد.

انتهای پیام/