160 نفر از تشکل ها و فعالان فرهنگی فارس طی نامه ای به آیت الله اعرافی از انتصاب حجت‌الاسلام استوار میمندی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس تقدیر کردند.

به گزارش آینه فارس، متن نامه بدین شرح است:

محضر مبارک حضرت آیت الله اعرافی
مدیر محترم حوزه‌های علمیه سراسر کشور

با سلام و تقدیم احترام
حوزه علمیه فارس از جهات گوناگون و به دلایل متنوع، در طول تاریخ همواره در مرکز توجه و اعتنای علاقه‌مندان به علوم دینی و مخاطبان و مشتاقان معارف اهل بیت عصمت و طهارت بوده است. قرار گرفتن فارس در یک موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و برخورداری از نیروی انسانی سرشار و کارآمد که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، بدین جهت فارس هماره در قله بوده است، با سابقه‌ای درخشان از ادبیات و عقلانیت جاری بر مراکز علوم دینی به همراه تربیت زاهدان و عارفان و اهل سلوک صاحب‌سبک و خوش‌نام و از همه مهم‌تر هم‌جواری و میزبانی فرزندان خاندان رسالت و در رأس همه وجود نازنین امین ولایت حضرت میراحمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام که تا به آن حد مایه شکوه و عظمت است که توسط رهبری حکیم از این سامان با عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی از آن یاد می‌‌شود، همه و همه بر عظمت فارس در چشم مومنان و مشتاقان اضافه می‌کند. در این بین به دلایل مختلف، این حوزه علمیه باعظمت و خوش‌سابقه در دورانی از رکود و انفعال فرو رفت و زحمات بی‌دریغ و مستمر اهالی آن پژواک درخور و متناسبی نمی‌یافت.
حضور فاضل جوان، عاقل، متدین، انقلابی، مردمی، راسخ و بااخلاق حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد استوار میمندی در منصب مدیریت حوزه علمیه استان و نحوه تعامل و احترامی که این روحانی آگاه به زمان با علمای برجسته و در رأس همه آن‌ها نماینده محترم و مردمی ولی فقیه در استان، حضرت آیت الله دژکام حفظه الله، برقرار ساخت مجدداً این بارقه امید را در دل جوانان و خیل مشتاقان خاندان عصمت صلوات الله علیهم اجمعین روشن ساخت که می‌توان به دوران تجدید اعتلای فارس و تمهید آن درون روند ساخت تمدن نوین اسلامی مد نظر ولی فقیه امیدوار بود.
ما امضاکنندگان، بر خود فرض دانستیم از باب لان شکرتم لازیدنکم ضمن شکر این نعمت الهی و طلب تکثیر امثالهم، از حضرتعالی نیز به سبب این انتخاب شایسته کمال قدردانی را به عمل آورده و یادآوری کنیم که نزد مردم باوفا و باصفای فارس هیچ محبت و لطفی بی‌پاسخ و بی‌محل نمی‌ماند و دعای خیر ما هرگاه که کنش شایسته و درخوری از این مدیر در صحنه و متعبد مشاهده یا نوشته درخوری از وی مطالعه می‌کنیم شامل حال همه موثرین و مویدین این انتصاب خواهد بود.
روح مطهر امام راحل و شهدا خاصه شهدای استان فارس شاد، عمر رهبری عزیز انقلاب مستدام و توفیقات جنابتان در خدمت به دستگاه علم و معرفت اهل بیت مستزاد.
از خداوند متعال نیز مسئلت داریم که بقیه عمر ما را در دوران ظهور حضرت صاحب الامر ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء قرار دهد و توفیق جانفشانی و علم‌ورزی در محضر نورانی ایشان را نصیب همه ما بفرماید.

ایدکم الله بالتوفیق ‌و النصر و جعلنا الله آخر امورنا خیرا بصلوه علی محمد و آل محمد
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لینک امضای نامه (اینجا)