مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس گفت:در سطح استان فارس ٢٠ هزار ازدواج در استان فارس طی هشت ماهه اول امسال به ثبت رسیده که ۸ درصد کاهش داشته و در این بازه زمانی نیز ٧٣٧٢ فقره طلاق صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٩ درصد افزایش داشته است.

طلاق در استان فارس افزایش و ازدواج کاهش داشته است؛همچنین طبق آمار کشوری ازدواج و طلاق در سه ماهه سال جاری فارس بین ۳ استان اول طلاق است اما جایی بین ۳ استان اول ازدواج ندارد.

طبق آمار اعلام شده استان های تهران و خراسان رضوی هم در جدایی زوجین و هم در ازدواج رتبه های ۱ و ۲ را دارند و این یعنی اثر فاکتور جمعیت عامل مهمی در تعدد جدایی ها و ازدواج ها بوده است

بیشتر بخوانید
ثبت ٣١ هزار و ٧٩ فقره ازدواج در فارس

اما در مورد استان فارس موضوع فرق می‌کند؛با اینکه استان فارس رتبه سوم طلاق می باشد اما در ازدواج حائز رتبه سوم نیست و این یعنی بر خلاف تهران و خراسان رضوی، همزمان با افزایش میل به جدایی زوجین شاهد کاهش میل به ازدواج در فارس هستیم.

از مجموع ازدواج‌های ثبت شده در سه ماه نخست سال جاری در کشور بیشترین ازدواج‌ها به ترتیب مربوط به استان های تهران با ۱۶ هزارو ۲۲۵ ، خراسان رضوی با ۱۲ هزارو ۴۰۱ مورد و خوزستان با ۱۰ هزارو ۹۳۹ مورد است.

بیشترین طلاق ثبت شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۷ هزارو ۹۲۶ مورد جدایی زوجین، خراسان رضوی ۴ هزارو ۸۰۹ مورد و فارس با ۲ هزارو ۵۲۵ جدایی زوجین بوده است.