مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: پارسال ٣١ هزار و ٧٩ فقره ازدواج در فارس ثبت شده که نسبت به سال ٩٩ که ٣٠ هزار و ۲۴۵ مورد ازدواج داشته‌ایم، با افزایش ٢.٨ درصدی مواجه بوده است.

علی‌رضا انصاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس گفت: پارسال ٣١ هزار و ٧٩ فقره ازدواج در فارس ثبت شده که نسبت به سال ٩٩ که ٣٠ هزار و ٢۴۵ مورد ازدواج داشته‌ایم، با افزایش ٢.٨ درصدی مواجه بوده است.

او گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که به طور متوسط در هر ماه ٢۵٩٠ و در هر شبانه روز ٨۵ فقره ازدواج در سطح استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: نمودار ازدواج از سال ٩٢ حاکی از عدم کاهش این رویداد تا سال ٩٨ داشته و یک افزایش اندکی در سال ٩٩ و ١۴٠٠ داشته‌ایم.

انصاری همچنین نرخ ازواج در استان را ۶.٣ و در کشور ۶.٩ در هر هزار نفر اعلام کرد و گفت: مقایسه استان‌ها نشان می‌دهد که استان فارس در رتبه ٢٣ کشور در این باره قرار دارد و استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و اردبیل بیشترین و استان‌های سمنان، تهران و البرز کمترین نرخ ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

او گفت: در استان فارس هم نرخ ازدواج در شهرستان‌های کوهچنار، خنج و فیروزآباد بیشتر از سایر مناطق بوده است، میانگین سن ازدواج مردان در فارس در اولین ازدواج را ٢٩.۴ و زنان ٢۴.٩ اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: میانگین سن ازدواج مردان و زنان در کشور به ترتیب ٢٧.٨ و ٢٣.۶ بوده است.

انصاری با بیان اینکه میانگین سن ازدواج مردان در شهرستان‌های ممسنی، کازرون و شیراز بیشتر از سایر شهرستان‌ها بوده، گفت: میانگین سن ازدواج زنان در شهرستان شیراز، رستم و ممسنی نیز بالاتر از سایر شهرستان‌ها بوده است.

او گفت: میانگین سن ازدواج مردان و زنان در سال گذشته روند افزایشی داشته است که ۳۴ درصد از ازدواج‌های استان مربوط به شیراز بوده است.