رئیس کل دادگستری فارس گفت: دشمن می‌خواهد مسیر فرهنگ سومین حرم اهل بیت (ع) را تغییر دهدو باید مقابل کار‌های ضدفرهنگی ایستاد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آئین سومین کنگره بین‌المللی شعر خاتم سلیمانی نکوداشت سپهبد شهید سلیمانی در حرم شاهچراغ (ع) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: برخی مواقع با یک شعر می‌توان یک مطلب مهم رساند و کار شما شاعران این است که شهید سلیمانی را به همه بشناسانید چراکه بهترین کسی که می‌تواند این کار را کند شاعران هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه کار شما شاعران بسیار با ارزش است، گفت: معاون فرهنگی دادگستری استان فارس برای این هدف تلاش می‌کند و تاکنون نمونه این حرکت رخ نداده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی باید برای مردم شناسانده شود، گفت: دبیرخانه دائمی این کنگره در دادگستری تشکیل می‌شود چراکه استان فارس نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد.

موسوی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مسیر فرهنگ سومین حرم اهل بیت را تغییر دهد، گفت: برای این تغییر فرهنگ در ایام فاطمیه جشن‌های مختلف برگزار می‌کنند و شما شاعران باید مقابل کار‌های ضدفرهنگی بایستید، چون ما می‌توانیم با جرائم مقابله کنیم، اما جواب شما در حیطه فرهنگی است.

او گفت:حمایت و تقویت از کار‌های فرهنگی در برنامه دادگستری استان فارس اولویت است.

موسوی گفت: توقع از شما این است که کار فرهنگی به همین کنگره ختم نشود، چون استان‌فارسی‌ها باید روی فرهنگ اثر بگذارند، عده‌ای حساب شده برای تخریب فرهنگ کار می‌کنند ما از شما حمایت می‌کنیم تا جواب این تخریب فرهنگی را بدهید.

ارسلان اشرافی، معاون فرهنگی دادگستری استان فارس نیز با بیان اینکه ۱۳ دی ماه ۹۸ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است، گفت: در این روز به دستور مستقیم دونالد ترامپ سردار سلیمانی شهید و نام او در کنار دیگر شهیدان برای همیشه تاریخ ثبت شد.

او با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی از ابعاد گوناگون قابل بحث است، گفت: یکی از این وجوه تحولاتی شگرفی است که در تاریخ ادبیات و ادبیات مقاومت رخ داده است که از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده و جنبه بین‌المللی به خود گرفته است.

اشرافی با بیان اینکه این آتش خاموش‌شدنی نیست بلکه شعله‌های آن روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: در مراسم تشییع شهید سلیمانی همه مردم از همه گروه‌ها آمدند و حماسه‌ای برپا شد که توصیف آن جز توسط حماسه‌پردازان ممکن نیست. شهید سلیمانی همواره منتظر شهادت بود و این در منش و رفتار وی مشخص بود.

او گفت: شهید سلیمانی در عین اقتدار در جنگ و برخورد با دشمن احساسی لطیف داشت و به ویژه در مواجهه با یتیمان این لطافت بیشتر دیده می‌شد.

اشرافی گفت: شهید سلیمانی دلبسته پست و مقام نبود با وجود اینکه مسئولیت‌های مهمی بر عهده داشت، برای برقراری امنیت تلاش می‌کرد و امنیت امروز مرهون تلاش‌های وی است با وجود اینکه نشان ذوالفقار را از رهبری دریافت کرد، اما وصیت کرد که روی قبرش سرباز نوشته شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان فارس با بیان اینکه شهید سلیمانی الگوی سیاسی فراجناحی و نماد شجاعت عزت و دینداری بود، گفت: بار‌ها گفته بود که ما ملت امام حسینیم و برای همین کاندید شهادت شد نه کاندید سیاست؛ وحدت ملی که در تشییع پیکر وی ایجاد شده به دلیل ویژگی‌های این شهید بود.

علیرضا قزوه، شاعر برجسته شعر آئینی کشورمان نیز در این مراسم گفت: شهید سلیمانی علاوه بر اینکه یک شخصیت مدیر و یک نظامی برجسته است بعد عاطفی، انسانی و تربیتی دارد که همین ویژگی‌های این شهید ما را کنار هم جمع کرده است.

او با بیان اینکه شهید سلیمانی در سراسر دنیا شناخته شده است، گفت: شهید سلیمانی نسل جوان ما را متحول کرده و حضور جوانان و نوجوانان بر سر مزار این شهید خیلی جای صحبت دارد؛ مکتب سلیمانی می‌تواند سبک زندگی جدیدی را در انقلاب اسلامی ایجاد کند.

رونمایی سرود ۱۴۰۰ سردار سلیمانی با شعری از شاعر توانمند میلاد عرفان‌پور و صدای ماندگار حاج صادق آهنگران در این مراسم رونمایی شد.

اهدای هدایا و رونمایی از سومین کتاب کنگره بین‌المللی شعر خاتم سلیمانی نیز از دیگر بخش‌های این کنگره بود و با توجه به ارسال ۸۵ اثر از دیگر کشور‌ها به این کنگره بخش ویژه‌ای هم از فیلم‌های شاعران فارسی زبان از اقصی نقاط کشور و جهان نمایش داده شد.

نخستین دوره این کنگره همزمان با دهمین روز از شهادت شهید سلیمانی در سال ۱۳۹۸ و دومین دوره این کنگره نیز سال گذشته همزمان با نخستین سالگرد این شهید در شهر شیراز برگزار و سومین دوره این کنگره نیز در شهر شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/