ظفر افشون گفت: این استان با توجه به امکانات، توانایی‌های بالقوه و زیرساخت‌های مناسب موجود در آن، ظرفیت و استعداد تبدیل شدن به یکی از پایگاه‌های صنعت خودروسازی کشور را دارد.

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در جریان بازدید از چند واحد صنعتی از جمله سایت ایران خودرو فارس در شیراز، گفت: یکی از این مزیت‌ها، نزدیکی و قرار داشتن در مجاورت بندر‌های جنوبی کشور و همچنین همجواری با هفت استان کشور است که باید از این مزیت به بهترین شکل ممکن بهره برد.

او ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در ایجاد زنجیره تامین، تولید و قطعه‌سازی در استان، امکان تحقق و دستیابی به اهدف عالی در صنعت خودروسازی استان فارس را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

معاون استاندار فارس بیان کرد: توسعه و تقویت صنایع و فعالیت‌های صنعتی می‌تواند گامی موثر در جهت خلق فرصت‌های شغلی جدید در استان و کاهش بیکاری باشد.

سرمایه‌گذاری در صنایع مادر رویکرد بخش صنعت فارس است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: ایجاد سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، حفظ واحد‌های موجود و توسعه واحد‌های صنعتی در بخش‌های مختلف از محوری‌ترین رویکرد‌های بخش صنعت استان است.

حمید رضا ایزدی افزود: علاوه بر این مباحثی همچون کیفی سازی محصولات داخلی، توجه به نقدینگی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات خط تولید و رشد صادرات نیز به عنوان رویکرد‌های محوری صنعت فارس در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تولید روزانه شرکت ایران خودرو فارس ۸۵ دستگاه‌خودرو پژو پارس، با میزان اشتغال ۲۰۰ نفر نیروی انسانی است.

او با تاکید بر راهبرد ارتقای کمی و کیفی محصولات و ظرفیت‌های تولیدی سایت ایران خودرو فارس افزود: کیفی‌سازی همراه با تنوع‌بخشی این شرکت، سبب توســعه زیرساخت‌های صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار، جهش تولید، گسترش فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد صنایع پایین دستی می‌شود.

ایزدی با تاکید بر شکوفایی بیش از پیش اقتصاد و صنعت گفت: حفظ واحد‌های موجود، توسعه واحد‌های صنعتی در بخش‌های مختلف، ایجاد سرمایه گذاری در صنایع مادر، توجه به نقدینگی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات خط تولید، کیفی سازی محصولات داخلی، بومی و رشد صادرات، از محوری‌ترین رویکرد‌های بخش صنعت استان و کشور خواهد بود.

انتهای پیام/