رئیس کل دادگستری فارس از مصالحه ۲۲ فقره پرونده قصاص از ابتدای امسال با رضایت اولیای دم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای قضایی فارس با نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه انجام شد ضمن بزرگداشت شهدای ۷ تیر گفت: با وجود کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری فارس خدمات قضایی را با تکیه بر دانش و سخت کوشی همکاران به نحو شتایسته ارائه می‌دهیم.

او در خصوص پژوهش‌های صورت گرفته در بخش قضایی گفت: یکی از مجموعه‌های مطلوب کشور را در بخش پژوهشی در اختیار داریم چرا که بسیاری از قضات صاحب مقاله و پژوهشگر هستند و در همین خصوص فردا و به مناسبت هفته قوه قضائیه از چند جلد کتاب تألیف همکاران قضایی رونمایی و از تلاش‌های پژوهشگران تقدیر خواهد شد.

رئیس شورای قضایی فارس با بیان این که تکریم و احترام مراجعان به دستگاه قضایی به عنوان یکی از محور‌های برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی مورد توجه ویژه دادگستری استان قرار دارد گفت: این نکته مد نظر و مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است و در جهت همین تأکیدات پارسال ۱۲۸ هزار ملاقات‌های مردمی در سراسر استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه در مجموعه قضایی استان در اتاق‌ها به روی مردم باز است، گفت: یکی از کار‌هایی که با جدیت دنبال می‌کنیم این است که زمان انتظار مردم در راهرو‌های دادگستری را به حداقل برسانیم، از این رو سامانه «خدمات قضایی من» راه اندازی شده است تا مردم به صورت الکترونیکی خدمات خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

او گفت: ۹۲ درصد زندانیان هم اکنون به صورت غیر حضوری محاکمه می‌شوند، و ابلاغات از طرف سامانه ثنا صورت می‌گیرد، همچنین با توجه به شعار سال و در جهت حمایت از تولید، اقدامات مناسبی انجام شده که برگشت به چرخه تولید ۱۸۹ شرکت و واحد تولیدی استان فارس در پارسال از جمله آن فعالیت‌ها است و امسال نیز تمرکز دادگستری استان بر روی حمایت قضایی از تولید و اشتغال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین به موضوع صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: پارسال ۸۷ فقره پرونده قصاص با رضایت اولیای دم به سازش منجر شده و از ابتدای امسال نیز ۲۲ فقره پرونده دیگر در جهت پویش «به حرمت علی می‌بخشم» منجر به صلح و سازش شده است.

او همچنین از برگزاری ویژه برنامه‌ای به مناسبت هفتم تیر با حضور ریاست دیوان عالی کل کشور در استان فارس خبر داد و گفت: رویکرد ما در هفته قوه قضائیه امسال علاوه بر آشنا کردن عموم با خدمات دستگاه قضایی آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ احترام به قانون است.