مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: پروازهای حرم تا حرم با نظارت این سازمان از ۱۲بهمن ماه ۱۴۰۰ به صورت هفتگی راه اندازی شده که به همین منظور از متقاضیان این سفرها دعوت به ثبت نام می‌شود.

علیرضا زینلی  مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی، سفر به عتبات عالیات  امکانپذیر نبود با همکاری مسئولان  استان و پیگیری تعدادی از دفاتر سیاحتی و زیارتی زیر مجموعه حج و زیارت استان فارس، پروازهای هوایی با عنوان حرم تا حرم از ایستگاه پروازی شیراز تدارک دیده شد.

او گفت: این پروازها به صورت هفتگی، با ظرفیت ۱۴۰ نفر و  نرخ حدود ۹ میلیون تومان از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) به مقصد نجف اشرف انجام می‌شود.

زینلی گفت: پروازها هر سه‌شنبه از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز انجام می‌شود و این سفر حدود یک هفته به طول می انجامد و زائران به مدت هفت شب و هشت روز در عراق خواهند بود.

مدیر حج و زیارت استان فارس گفت:  اولین پرواز در روز دوازدهم بهمن، همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر انجام می شود و تلاش ما بر این است که زائران شب جمعه در کربلا باشند.

او گفت: نحوه ثبت نام به دو روش صورت می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند به صورت مستقیم به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مراجعه و یا از طریق سامانه و سایت عتبات به نشانی  http://atabat.haj.ir/ثبت نام کنند.

زینلی گفت: داشتن اصل گذرنامه و دو قطعه عکس سه در چهار برای ثبت‌نام‌ الزامی بوده و اولویت با افرادی است که زودتر اقدام به نام نویسی کرده‌اند.

انتهای پیام/ت