استاندار فارس خواستار تسریع در طراحی و جذب سرمایه گذار برای پتروشیمی‌های این استان، توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) شد.

محمد هادی ایمانیه در جلسه پتروشیمی‌های استان، گفت: توقع داریم قرارگاه در فارس مستقر شود، فرآیند اجرایی پتروشیمی‌ها را با سرعت بیشتری آغاز کند و منتظر اخذ تمامی مجوز‌ها برای شروع کار نباشد و برکلیات طرح تمرکز کند.

او، احداث این مجتمع‌ها را یکی از مشکلات مزمن شده استان بیان کرد و گفت: باید تلاش کنیم مشکلات ۱۵ ساله این واحد‌ها رفع شود تا ضمن ایجاد اشتغال، آن را بعنوان نقطه قوت استان معرفی کنیم.

ایمانیه خطاب به سازمان‌های برق، آب، گاز، منابع طبیعی، صمت و شرکت شهرک‌ها گفت: همت کنید تا بعد از ۱۵ سال پتروشیمی‌های استان به نتیجه برسد؛ به حداقل‌ها اکتفا کنید و در حین اجرای پروژه نظارت‌های مستمر داشته باشید.

او بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی تاکید کرد و گفت: هر دو طرف اقدام کنید تا با به سرانجام رسیدن این پروژه ها، امیدواری در مردم بیش از پیش ایجاد شود.

۱۵ سال از تصویب اجرای چند طرح پتروشیمی فارس می‌گذرد، اما مسئولان استان هر روز وعده جدیدی برای احداث می‌دهند.

در سال ۸۷ همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس یکی از مصوباتی که در این سفر مورد تأکید قرار گرفت، صنعتی شدن فارس با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه پتروشیمی‌ها بود. آن زمان احداث چهار پتروشیمی در شهرستان‌های فسا، جهرم، داراب و فیروزآباد تصویب شد.

در سال ۹۶ بود که زنگ کوچ این پتروشیمی‌ها در استان فارس نواخته و اعلام شد که قرار است به دلیل اینکه پتروشیمی‌ها به صرفه نیستند به استان‌های همجوار منتقل شوند. این موضوع باعث شد که بسیاری از مسئولان وقت استان فارس از جمله امام جمعه شیراز نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و پس از آن موضوع انتقال پتروشیمی‌ها منتفی شد.