نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: بسیاری از مصوبات مربوط به فارس رها شده که انتظار داریم احیا شود که از جمله آن‌ها احداث بیمارستان نفت در شیراز است که باید وزارت نفت ورود پیدا کند.

جعفر قادری در شورای توسعه و برنامه ریزی استان فارس گفت: بسیاری از مصوبات مربوط به فارس رها شده که انتظار داریم احیا شود که از جمله آن‌ها احداث بیمارستان نفت در شیراز است که باید وزارت نفت ورود پیدا کند همچنین وزارت نفت درباره منطقه ویژه فناوری‌های نفت مطالعه کرده و در گذشته مصوب شده که در شیراز باید اجرایی شود.

او گفت: آزادراه شیراز اهواز مانند آزادراه شیراز بوشهر تعریف شده، وزارت نفت ورود پیدا کند و سهم ۳۰ درصدی داشته باشد، اگر چنین شود می‌توان این پروژه به سرانجام برسد.

قادری گفت: در توزیع اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز عدالت رعایت شود، امروز به گونه‌ای است که اکنون ۸۰ درصد سهم استان‌های نفت‌خیز و ۲۰ درصد سهم استان‌های گازخیز می‌شود، این نسبت باید ۵۰ _ ۵۰ شود در دولت کمک کند تا این روال توزیع اعتبار عادلانه باشد.

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: در برنامه ششم نیز رشد اقتصادی ۸ درصد بوده، اما نصفش هم محقق نشد.

او گفت: باید زیرساخت‌ها آماده باشد تا رشد اقتصادی محقق شود. در بحث گردشگری خاک مرده بر گردشگری فارس نشسته است، آنقدر که بخشنامه صادر می‌شود و مشکل از تهران ایجاد می‌شود که هیچ کس برای سرمایه‌گذاری نمی‌آید.

نماینده مردم شیراز و زرقان خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: تا زمانی که به استان‌ها اختیار ندهید این مشکلات حل نمی‌شود؛ استان‌ها را رها کنید؛ تا ثبات بخش‌نامه و مدیریت نداشته باشیم به رشد ۸ درصد نمی‌رسیم و گرنه مثل برنامه ششم می‌شود. اجازه دهید استان‌ها خودشان کار‌های بزرگ انجام دهند.