مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد که طی ناآرامی‌های گذشته هیچ یک از دانش‌آموزان در حین حضور در مدرسه و هنگام اشتغال به تحصیل در مدارس این استان بازداشت نشده‌اند.

محمدخلیل عسکری گفت: مسئولیت آموزش و پرورش، یک مسئولیت آموزشی و تربیتی بوده و این موضوع براساس قانون و آئین‌نامه‌ها تاکید و تصریح شده است.

عسکری با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر و به دنبال کشیده شدن این ماجرا‌ها به مدارس، سیاست آموزش و پرورش، اقدامات ایجابی و تربیتی بوده است، گفت: ما موظف هستیم که به امنیت فضای تحصیلی کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، وظیفه اصلی مسئولان در این اداره کل و مدارس را ایجاد بستر ایمن و امن برای تحصیل و تربیت دانش آموزان دانست و گفت: در زمینه وظایف اولیای مدارس، آئین نامه‌ای وجود دارد که حدود ماموریت مدیر، معلم و دانش آموز را تعیین کرده است.

او با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای پیشبرد مسائل با روحیه معلمی و پاسخگویی، گفت: همه تلاش ما این بوده که به شبهات دانش آموزان و پرسش‌های آنان پاسخ داده و کجی‌های احتمالی که از طریق فضای مجازی در ذهن آنان ایجاد شده است را اصلاح کنیم.

عسکری، دانش آموزان را اصلی‌ترین سرمایه نظام اسلامی دانست که باید آنان را مراقبت کرد تا در آینده توان قبول و انجام مسئولیت باشند، گفت: وظیفه ما ایجاب می‌کند که از همه ظرفیت‌ها برای پاسخگویی منطقی و مستدل استفاده کنیم.

او گفت: استان فارس در جریان ناآرامی‌های اخیر و به همت مدیران و اولیای مدارس و مربیان و معلمان و با همراهی دانش آموزان و خانواده دانش آموزان، فضایی آرام و خوب را تجربه کرد.

عسکری، در پاسخ به این پرسش که آیا دانش آموزی خارج از فضای مدرسه بازداشت شده باشد و اینکه آموزش و پرورش پیگیری در این زمینه کرده است؟ گفت: همانگونه که تاکید شد، رویکرد این اداره کل، تربیتی است و خوشبختانه چنین رویکردی را در نهاد‌های قضایی و امنیتی هم شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: متولیان این اداره اهتمام جدی دارند که اگر خارج از محیط مدرسه برای دانش آموزی اتفاقی حادث شده باشد، ابتدا با حرکت پشت سر قانون، ماموریت معلمی خود را برای اصلاح فرد و بازگشتش به آغوش گرم جامعه و مدرسه انجام دهیم.

عسکری ضمن تاکید براینکه همه افراد جامعه ملزم به حرکت بر مبنای قانون هستند، گفت: خوشبختانه همه مسئولان قضایی و امنیتی در فارس همراهی خوبی را با آموزش و پرورش داشته و دارند که اگر خدای ناکرده اتفاقی هم برای دانش آموزی رخ داده باشد، با رویکرد اصلاحی و تربیتی، کمک کنند.