برخورد صاعقه تاکنون ۷ نفر را در فارس روانه بیمارستان کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،رئیس اورژانس فارس با اعلام اینکه به دنبال بارش‌های بهاری و وقوع صاعقه‌های سهمگین ۷ نفر در استان فارس دچار صاعقه‌زدگی شده‌اند گفت:از ابتدای سال تاکنون ۲ نفر براثر صاعقه جان خود را ازدست‌داده‌اند که یک نفر از مصدومان نیز با سطح هوشیاری پائین در بیمارستان بستری است.
وی محل این حادثه طبیعی را در ارتفاعات شهرستان‌های داراب، خان زنیان و استهبان اعلام کرد و گفت: یکی از این قربانیان حادثه دختر نوجوان روستایی، به همراه خانواده خود دریکی از زمین‌های زراعی تنگ طه از توابع بخش جنت شهرستان داراب مشغول بکار بود که براثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس، یکی از علت‌ها مهم فوت مصدومان براثر صاعقه را سوختگی شدید دانست و گفت: در حادثه صاعقه داراب، برادر این دختر نیز مصدوم که با سوختگی سطحی مواجه شد که توسط عوامل اورژانس داراب به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان منتقل‌شده است.
این مقام مسئول یادآور شد: در تمامی این سوانح مرکز فوریت‌های پزشکی بلافاصله درصحنه حاضرشده که ضروری است شهروندان مطلع باشند با توجه به وقوع این‌گونه حوادث توصیه می‌شود هنگام رعدوبرق در مکان‌های مرتفع قرار نگیرید، از درختان، تپه‌ها، طناب رخت‌شویی، سیم برق هوایی، لوله‌های فلزی و آب دور شوند