فرمانده انتظامی شهرستان داراب از دستگیری فردی که از ۲۲۰ نفر، ۲۰۰ میلیارد ریال با ترفند اشتغال زایی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد

کلاهبردار میلیاردی با شگرد اشتغالزایی در فارس به دام افتاد /ضارب فراری سرباز انتظامی در شهرستان “کوه‌چنار” دستگیر شد

به گزارش آینه فارس، سرهنگ علیرضا نوشاد چهارشنبه در این باره گفت: در پی وصول نیابت قضایی از شهرستان شیراز مبنی بر جلب و دستگیری فردی به اتهام کلاهبرداری به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه “رستاق” داراب با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه این کلاهبردار حرفه‌ای را در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب ادامه داد: تحقیقات ابتدایی ماموران نشان داد، متهم از سال گذشته چند شرکت تاسیس کرده و تحت عنوان اشتغال‌زایی، مبالغ زیادی به عناوین مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

نوشاد با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

ضارب فراری سرباز انتظامی در شهرستان “کوه‌چنار” دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس نیز گفت: اراذل و اوباشی که یک سرباز را در شهرستان “کوه‌چنار” با ضربات چاقو مجروح کرده بود دستگیر و روانه زندان شد.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: در سومین روز از فروردین ماه سال جاری، ماموران انتظامی بخش “کوهمره نودان” شهرستان کوه‌چنار حین گشت‌زنی و اجرای طرح ایست و بازرسی مقطعی به یک سواری پژو پارس با سه سرنشین که با حرکات نامتعارف باعث بر هم زدن نظم و امنیت عمومی شده بودند برخورد و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه به سمت یکی از روستاها اقدام به فرار می‌کند.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق می‌شوند سواری پژو را در روستا شناسایی و راننده را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در حین انتقال راننده به مقر انتظامی اهالی محل به سمت ماموران حمله‌ور و یکی از دوستان راننده با ضربات چاقو یکی از سربازان وظیفه را به شدت مجروح و متواری می‌شود و پس از انتقال به بیمارستان و اقدامات اولیه پزشکی، ترخیص می‌شود.

ملک‌زاده با بیان اینکه متهم فردی شرور و در چندین نوبت محل اختفای خود را تغییر می‌داد، تصریح کرد: کارآگاهان زبده با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند آخرین مخفیگاه متهم را شناسایی و طی یک عملیات منسجم وی را پس از ۷۵ روز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرد شرور ۲۵ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: کارکنان پلیس در اقصی نقاط کشور از شهرها گرفته تا روستاها، جاده‌ها و مرزها، شبانه‌روز در حال تامین امنیت شهروندان هستند و در این راه تا پای جان ایستاده‌اند و اگر هر کسی به هر نحوی بخواهد امنیت را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس و دستگاه قضایی روبرو خواهند شد.

شهرستان کوه‌چنار به مرکزیت قائمیه در غرب شیراز واقع است.