استاندار فارس تاکید کرد که براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سفر به شهرهای زرد نظیر شیراز، ممنوع و کمپ‌ها و اماکن اقامتی این مناطق هم تعطیل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، عنایت‌الله رحیمی در جلسه مجازی استانداران با وزیر کشور که با موضوع سفرهای نوروزی، تامین کالاهای اساسی و انتخابات برگزار شد، گفت: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت۲۱ شب تا ۳ بامداد در سطح شهرهای فارس ادامه دارد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه اکنون ۲۵ شهر استان فارس در وضعیت آبی و ۱۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: سفر از شهرهای قرمز به استان فارس اکیدا ممنوع است.

ورود به شیراز از ۲۵ اسفند ممنوع

در این ارتباط همچنین معاون اســتاندار فــارس در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز ورود هر گونه خودروى شخصى با پلاک غیر بومى شیراز به این شهر ممنوع است، مى گوید: در این راســتا حتى ورود خودروهاى با پلاک شهرستان هاى فارس به شــیراز هم ممنوع خواهد بــود و خودروهاى متخلف، جریمه و بازگشت داده خواهند شد.

عبدالرضا قاســمپور با بیان اینکه این ممنوعیــت احتمالا از ۲۵ اســفندماه آغاز خواهد شــد، مى افزاید: حتى احتمال آن وجود دارد که این ممنوعیت از همین امروز هم اجرایى و از ورود هر گونه خودروى غیر بومى به شیراز جلوگیرى شود.

قاسمپور با بیان اینکه در ایام نوروز تمامى بوستان هاى شــیراز تعطیل خواهد بود، عنوان می‌کند: در این ایام چادر زدن ممنــوع خواهد بود و هیچ برنامه‌ریزى براى اسکان مســافران نوروزى در شیراز انجام نشده و نخواهد شــد.

وی با بیان اینکه مهمانســراهاى دولتى و خوابگاه هاى دانشجویى نیز در این ایام تعطیل خواهند بود، مــى افزاید: از این منظر هیچ گونه اجازه اى براى ورود مســافران نوروزى با خودروى شــخصى به شــهر شیراز داده نخواهد شد