مدیر فنی و عمرانی بسیج سازندگی فارس با اشاره به اینکه تامین مسکن مددجویان بهزیستی در قالب تفاهم‌نامه از کار‌های بسیج سازندگی است گفت: از تعداد ۱۸۰ مسکن که تفاهم شده بود بیش از ۱۰۰ مسکن آماده شده است.

حمید کارگر با اشاره به اینکه از تعداد ۱۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی ۹۵ پروژه در حوزه عمرانی بوده است، گفت: پراکندگی این پروژه‌ها از شیراز تا دورترین نقطه استان بوده است و سعی شده در انجام پروژه‌ها همه استان در نظر گرفته شود.

او با اشاره به جزئیات این طرح‌ها گفت: زمین چمن مصنوعی، استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، کمک به احداث ۲ مدرسه، تامین مسکن مددجویان بهزیستی از جمله این طرح‌های فنی و عمرانی بسیج سازندگی است که انجام شده است.

مدیر فنی و عمرانی بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه تامین مسکن مددجویان بهزیستی در قالب تفاهم‌نامه‌ای است که پیش از این امضا شده است، افزود: از تعداد ۱۸۰ مسکن که تفاهم شده بود بیش از ۱۰۰ مسکن آماده شده که ۲۲ مسکن نیز در هفته بسیج افتتاح شد.

کارگر درباره هزینه‌های این طرح‌ها نیز بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان سهم بسیج سازندگی بوده است، اما در کل اگر بنا باشد که پروژه‌ها ارزش‌گذاری شود بیش از ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیارد هزینه داشته که با کمک دستگاه‌های مشارکت‌کننده تامین شده است.

او با بیان اینکه در گذشته ۲۳ عرصه در زمینه محرومیت‌زدایی و عمرانی ذیل کار‌های بسیج سازندگی تعریف شده بود، عنوان کرد: طبق ابلاغیه قرارگاه مرکزی این موضوع در ۴ سرفصل خلاصه شده که شامل تامین آب، تامین اشتغال، راه‌های روستایی و مسکن محرومین می‌شود.

مدیر فنی و عمرانی بسیج سازندگی فارس تصریح کرد: البته طرح‌های دیگری نیز در قرارگاه تعریف شده مانند طرح کرامت که بیشتر شامل مواردی می‌شود که در اوقات فراغت دخیل است.

کارگر با بیان اینکه این طرح‌ها به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود، گفت: در دهه فجر و در سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز طرح‌هایی برای افتتاح داریم که در سالگرد شهید سلیمانی با عنوان پروژه‌های جهادی و کار‌هایی است که گروه‌های جهادی انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم