نجار گفت: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۶۰ میلیون تومان کمک رایگان برای سیل زدگان فارس اختصاص خواهد یافت.

اسماعیل نجار در نشست اضطراری شهرستان‌های لامرد و مُهر ضمن تقدیر از تحمل مردم مناطق سیل زده، با اشاره به اقدامات اجرایی ستاد بحران کشور در حوادث گفت: در حوادث کشور از سیل گلستان تا خوزستان، نزدیک به ۸۳ هزار واحد مسکونی ظرف یک سال ساخته شد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تعمیر شد.

او گفت: دولت همیشه در کنار مردم خسارت دیده است و در این راستا ۲۰ میلیون تومان بابت اسکان موقت و انتقال به اسکان دائم پرداخت می‌کند که این ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای فردی است که خانه او تخریب می‌شود و نیاز به نوسازی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای خانه‌های نیازمند نوسازی شهری (با سود ۵ درصد) و روستایی (با سود۴ درصد) و پرداخت ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض خبر داد و گفت: مازاد بر موارد فوق، در هر جا که حادثه داشته ایم کلیه سیمان مورد نیاز ساختمان توسط بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود و آنچه که نیاز به خدمات فنی است رایگان و اگر پروانه ساخت نیاز است دولت هزینه‌های آن را می‌پذیرد.

نجار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت ساخت و ساز را دارد لذا این امکانات و اختیارات را نیز دارد.

او با اشاره به بعد معیشتی مردم بحران زده گفت: ما ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض را تامین می‌کنیم یعنی در مجموع ۵۰ میلیون تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت در بحث تعمیرات نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اقدام خواهد شد.

همچنین در ادامه فعالیت‌های امدادی به خسارت دیدگان سیل اخیر در جنوب فارس، صبح امروز نماینده جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شهر‌های شهرستان مُهر بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات شهر‌های شهرستان آشنا شدند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جریان سفر به شهرستان مهر از پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های شهرستان مُهر بازدید کرد.

انتهای پیام/