قزل سفلی بیان داشت : در اجرای پروژه های عمرانی در مناطق محروم استان آنچه را که به عنوان هدف اصلی دنبال می کنیم خدمات رسانی به مردم این مناطق است و به دنبال رقابت با بخش دولتی و خصوصی نیستیم

رئیس بسیج سازندگی فارس:سال گذشته با محوریت نیروهای جهادی و رویکرد قرارگاه محوری در عرصه های فنی، عمرانی و زیرساختی یک هزار و ۸۰۷ پروژه درسطح استان فارس اجرا شد

به گزارش خبرنگار آینه فارس، اسماعیل قزل سفلی، روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر همین اساس ما در اجرای هر پروژه ای ورود نمی کنیم و آنجا که بخش دولتی و خصوصی به هر دلیلی از جمله سختی کار وارد نمی شوند، بسیج سازندگی وارد عرصه می شود.

وی، با اشاره به اتمام عملیات آبرسانی به ۳۷۲ روستای استان فارس در سال گذشته اظهار داشت: امسال در علاوه بر بهره برداری از این ۳۷۲ پروژه، آبرسانی به روستاها و سایر مناطق محروم را نیز با جدیت دنبال می کنیم.

او اظهار داشت: یکی از طرح های راهبردی دولت آبخیزداری و آبخوانداری است که در استان فارس این طرح با مشارکت بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرا خواهد شد.

تشکیل قرارگاه های جهادی محله ای با هدف تمرکز بر مناطق محروم
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، با اشاره به تشکیل قرارگاه های جهادی محله ای با هدف تمرکز بر خدمات دهی به مناطق محروم و کم برخوردار گفت: بعد از تشکیل قرارگاههای جهادی شهرستانی، امسال تمرکز خود را بر تشکیل قرارگاه های محله ای با اولویت مناطق کم برخوردار قرار داده ایم.
قزلسفلی افزود: سال گذشته با محوریت نیروهای جهادی و رویکرد قرارگاه محوری در عرصه های فنی، عمرانی و زیرساختی وارد کار و تلاش شدیم که حاصل این تلاش ها اجرای یک هزار و ۸۰۷ پروژه بود.
وی ادامه داد: این پروژه ها شامل ۳۱۶ پروژه در عرصه بهداشت و سلامت، ۱۵۲ پروژه در حوزه کشاورزی و آبخزیداری، ۱۷۳ پروژه در حوزه اماکن مذهبی، ۲۸ پروژه در عرصه بهسازی و مرمت مزار شهدا، یک هزار و ۲۲ واحد مسکونی در بحث احداث و تکمیل مسکن محرومان، ۴۳ پروژه در حوزه مجموعه های فرهنگی و ورزشی، ۳۳ پروژه در حوزه اماکن آموزشی و ۲ واحد نیز در حوزه احداث پل است.
او اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز رویکرد ما تسهیل گری و توانمندسازی است و همه تلاش ما برای فراهم کردن فرصت های شغلی اجتماع محور است که شامل مشاغل کوچک خانگی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی می شود.

ایجاد ۲ هزار و ۸۳۸ فرصت شغلی اجتماع محور

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۸۳۸ فرصت شغلی اجتماع محور از محل تسهیلات تبصره ماده ۱۶ در استان ایجاد شد.
قزل سفلی افزود: ۱۱۲ شغل از محل راه اندازی کارگاه‌های کوچک اشتغال، یک هزار و ۷۶۱ شغل در قالب دریافت تسهیلات اشتغالزا از محل صندوق قرض الحسنه و ۱۹۵ فرصت شغلی از محل تعاونی اشتغالزا راه اندازی شد.
وی افزود: همچنین بحث خدمات مومنانه را از ابتدای شیوع کرونا با ضدعفونی معابر و تامین بسته‌های معیشتی آغاز کردیم و در کنار آن کوشیدیم که با خدمات مومنانه بیشتر از جمله تامین ۲ هزار جهیزیه و آزادسازی ۷۱۴ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین به مناطق محروم خدمات رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید
از آبرسانی تا مشاغل اجتماع محور خدمت جهادگران بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس مطرح کرد؛ اختصاص ۵ هزار پنل خورشیدی به خانواده های نیازمند فارس

پیش بینی ۴۷۵ برنامه در هفته بسیج سازندگی
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به اجرای برنامه های هفته بسیج از ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه جاری افزود: ۴۷۵ برنامه با محوریت نواحی، حوزه ها، پایگاه ها و گروه های جهادی برای اجرا در این هفته پیش بینی شده است.
قزل سفلی افزود: برپایی اردوهای جهادی در عرصه های مختلف خدمت رسانی، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزا، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات خانگی، کارگاه‌های توانمندسازی و میزهای خدمت جهادی از جمله این برنامه ها هست.
وی گفت: برپایی همایش شکوه خدمت در روز پنجشنبه هفته جاری با حضور جهادگران در شیراز، آیین بهره برداری از یک هزار و ۵۳ پروژه عمرانی گروه های جهادی، مرمت، تکمیل و احداث منازل محرومان، خانه‌های عالم، حسینه‌ها و مساجد و افتتاح ۳۸۶ هزار متر مربع آسفالت راههای روستایی از دیگر برنامه های هفته بسیج است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در خصوص شکل گیری قرارگاه های جهادی در این استان گفت: این قرارگاه ها به لحاظ سخت افزاری به ماشین آلات محرومیت زدایی و به لحاظ نرم افزاری نیز به تجهیزاتی که بتوانند فرصت خدمت گروه های جهادی را به شکل موثرتر و هدفمندتر در مناطق محروم فراهم کند تجهیز می شوند.
قزل سفلی افزود: در حوزه عمرانی از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با استفاده از ظرفیت قیر برای آسفالت راههای روستایی و بین مزارع استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: ایجاد دهکده اقتصادی مقاومتی در محور شیراز – سپیدان را نیز آغاز کرده‌ایم تا با انجام این کار الگویی بتوانیم به جوانان ثابت کنیم که می شود با یک سرمایه اندک فعالیت تولیدی ایجاد کرد.
او افزود: امسال یادواره سرداران و ۲۵۴ شهید جهاد و خدمت را در شیراز و دیگر شهرستان های استان خواهیم داشت و بنا داریم در روزهای دهم و یازدهم مردادماه امسال اجلاسیه پایانی را نیز برگزار کنیم