رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: پنج هزار پنل خورشیدی در اختیار خانواده‌های محروم استان فارس قرار گرفت.

سردار محمد زهرایی صبح شنبه در حاشیه آئین بهره برداری از پنج هزار و ١٠٠ فرصت شغلی اجتماع محور بیان کرد: تفاهم نامه پنج جانبه ای میان کمیته امداد، بهزیستی، مناطق محروم ریاست جمهوری و بسیج سازندگی به امضا رسیده که بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی ۵٠ هزار پنل خورشیدی برای بسیج سازندگی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس این قانون تسهیلاتی که برای این طرح در نظر گرفته شده ٨٠ ماهه بوده و دولت نیز با رویکرد مردمی که داشته در تلاش برای افزایش این میزان بوده که موجب شد این تعداد به ١١٠ هزار پنل خورشیدی پنج مگاوات خواندگی افزایش یابد.

زهرایی افزود: پس از طی تشریفات قانونی در مرحله دوم نسبت به انعقاد قرارداد در استان‌ها اقدام شده و سهم استان فارس تاکنون پنج هزار پنل خورشیدی بوده که تفاهم نامه آن نیز توسط ۶ دستگاه متولی امضا و در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

به گفته او قیمت، تسهیلات و حمایت‌ها در تمام کشور یکسان بوده ولی به علت فضای جغرافیایی متفاوت استان‌ها میزان ایجاد پنل‌های خورشیدی خانگی در استان‌های کشور متفاوت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: این طرح در تلاش است تا شرایط اقتصادی و مالی خانواده‌هایی که دارای مشکلات مالی هستند را بهبود بخشیده و عاملی برای خودکفایی آنان باشد.

به گفته او جامعه هدف این طرح روستاییان، پایگاه‌های بسیج، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

زهرایی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی تأمین کننده پنل خورشیدی هستند که تضمین کننده ١۵ ساله پنل‌های خورشیدی هستند و شرکت‌های مادر تخصصی در این حوزه فعالیت داشته تا بتوانند کمترین هزینه و تعمیرات را برای مخاطبان وجود داشته است.

به گفته این مقام مسئول استان فارس از جمله استان‌های پیشرو در ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بوده و اکنون نیز پنج هزار و ١٠٠ فرصت شغلی که توسط جامعه بسیج سازندگی استان فارس ایجاد شده به بهره برداری رسیده است.