دکتر قادری درحاشیه بازدید از مناطق تاریخی در مرکز شهر شیراز از اصلاح قوانین در حمایت از بافت های تاریخی اطراف حرم های مطهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از مناطق تاریخی در مرکز شهر شیراز اظهار داشت: با توجه به محدودیت مالی دولت و شهرداری ها باید تلاش شود سرمایه گذار بیاید و در این مکان ها سرمایه‌گذاری کند.

دکتر قادری گفت: جهت حمایت از بافت های تاریخی و فرسوده قوانینی تعریف شده است و قانون حمایت از بافت های تاریخی ، حمایت از هنرمندان ،حمایت استادکاران صنایع دستی و حمایت از بافت های اطراف حرم های مطهر که در حال اصلاح می‌باشد.

جعفر قادری با بیان اینکه تلاش بر این بوده که تحرکی در این بافت ها به وجود بیاد و از حالت متروکه بیرون بیاید و حیات و زندگی مجدد به این بافت ها برگردد، افزود:  متاسفانه این بافت ها در مرکز شهر شیراز هستند اما در حقیقت نقش بافت های حاشیه ای شهر را دارد و مکانی برای اسکان نیرو های خارجی شده است و محل تولید آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت مالی دولت و شهرداری ها باید تلاش شود سرمایه گذار بیاید و در این مکان ها سرمایه‌گذاری کند.