مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تجهیز شش کتابخانه عمومی در مناطق محروم شهرستان شیراز با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به خرید تجهیزات برای شش کتابخانه عمومی در شهر شیراز عنوان کرد: استانداری فارس از محل طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مبلغ ۳ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی شیراز تخصیص داد.

او اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی، مرکزی مهم برای توسعه فرهنگ هر جامعه محسوب می‌شود که با ساخت، تقویت منابع و تجهیزات آن می‌توان جامعه‌ای شاد و با نشاط ایجاد نمود و افراد را از آسیب‌ها مصون کرد، استانداری فارس از محل طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۹، بخشی را به کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: بر این اساس با نظر کارشناسی و تعیین نیاز‌های کتابخانه‌های عمومی، تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی بهمن بیگی، جوانان، ملاصدرا، طاووسیه، قطب الدین و سعدی شیراز بررسی شد و این کتابخانه‌ها که بیشتر در مناطق محروم شهر شیراز هم واقع شده اند به تجهیزات و امکانات جدید و بروز مجهز شدند.

منوچهری افزود: چاپگر، اسکنر، بارکدخوان، دستگاه پرس، آبسردکن، انواع قفسه کتاب، ایستگاه جستجوی کتاب، رایانه، مولاژ و تجهیزات بخش کودک و … از جمله مواردی بود که برای این کتابخانه‌ها خریداری و فرستاده شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ارتقاء و بهبود کتابخانه‌های عمومی موجود را از اولویت‌های کاری دانست و گفت: تجهیز و استفاده از ‎‎‎‎‎کتابخانه‌ها، مطالعه و گذراندن وقت در این محیط، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، غنی کردن اوقات فراغت و افزایش سواد عمومی مردم دارد. درنتیجه ضروری است اقدامات لازم با هدف فرهنگ سازی و تشویق کاربران به استفاده از کتابخانه در اولویت قرار گیرد.

منوچهری با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته تجهیزات بسیاری برای کتابخانه‌های عمومی فارس خریداری شده است، اضافه کرد: تاکنون در چندین طرح منابع و تجهیزات مورد کتابخانه‌های عمومی در استان به روز رسانی شده است؛ همچنین تجهیزات کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز نیز تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/