در حالی که وزارت صمت پس از فاطمی امین بوسیله سرپرستی اداره می شود ـ که نزدیک ترین فرد به وزیر سابق هم هست ـ شنیده ها حاکی از تصمیم نهایی رییس جمهور برای معرفی جانشین سردار فرحی گزینه اصلی پیشنهادی وزارت صنایع و معادن است

به گزارش آینه فارس، خبرهایی که از گوشه و کنار دولت به گوش می رسد، حکایت از این دارد که رییس جمهور قصد دارد، ظرف دو هفته آینده گزینه های پیشنهادی خود را برای وزارتخانه هایی که بوسیله سرپرست اداره می شوند به مجلس معرفی کند.

سید ابراهیم رییسی اکنون منتظر تصمیم مجلس است تا پس از تصمیم گیری پارلمان نشینان درباره انتزاع وزارت صنایع و معادن و بازرگانی گزینه هایش را برای اداره این دو وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

در مورد وزارت صنایع و معادن گفته می شود، تصمیم نهایی گرفته شده و قرار است سردار سیدمهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع به‌عنوان وزیر جدید صنایع و معادن به مجلس معرفی شود.

او که در ابتدای دولت هم نامش به عنوان گزینه احتمالی وزارت صمت و دفاع مطرح شده بود، سابقه زیادی در حوزه صنعتی دارد، رئیس اسبق سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بوده است. همچنین گفته می شود، اجازه های قانونی لازم برای حضور او در وزارتخانه مذکور اخذ شده است.

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی حساسیت زیادی نسبت به گزینه جایگزین فاطمی امین دارند و پالس های منفی را به دولت در خصوص عدم معرفی برخی گزینه هایی که نامشان پیشتر به عنوان وزیر پیشنهادی مورد نظر دولت مطرح شده بود، به نظر می رسد، معرفی سردار فرحی برای وزارت صنایع و معادن با استقبال مجلس همراه گردد.

همچنین از دولت خبر می رسد، به محض تصمیم گیری مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی و تایید این موضوع توسط شورای نگهبان رییس جمهور گزینه پیشنهادی اش برای این وزارتخانه را در کنار گزینه پیشنهادی وزارت صنایع و معادن به مجلس معرفی خواهد کرد.

آن طور که شنیده شده، مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و مهدی غضنفری رییس صندوق توسعه ملی گزینه های اصلی رییس جمهور برای وزارت بازرگانی هستند.

همچنین نام مسعودمیرکاظمی، رییس سابق سازمان برنامه بودجه هم برای این وزارتخانه مطرح شده که به واسطه بیماری او بعید است خیلی جدی باشد.

لازم به یادآوری است، افرادی نظیر سید مهدی نیازی، علیرضا پیمان پاک، مهدی برادران و منوچهر منطقی که همگی جزو معاونان فاطمی امین بوده اند برای تصدی وزارت صنایع معادن و بازرگانی مطرح شده اند که تصمیم گیرندگان عالی دولت مخالف معرفی این افراد بوده و معتقدند که ادامه راه فاطمی امین در این دو وزارتخانه، اشتباه مهلکی برای این دو وزارتخانه خواهد بود.

این نگاه در بین بیشتر نمایندگان مجلس هم وجود دارد و پارلمان نشینان در پیغام و پسغام هایی که برای دولت ارسال کرده اند بر این نکته تاکید دارند که در صورت معرفی افراد یاد شده توسط دولت، مجلس به آنها رای اعتماد نخواهد داد