مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: تقاضای ۱۸۷ هزار و ۸۷۱ متقاضی نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر این استان ثبت شده است.

عطاءالله زمانی در حاشیه بازدید از پروژه ۷۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر داراب با اشاره به استقبال خوب شهروندان در فارس از این طرح به خبرنگاران گفت: شهروندان متقاضی در ۲۶ شهر جنوب فارس و در حوزه مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر سایر نقاط استان و در حوزه مسئولیت راه و شهرسازی فارس تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.

او با بیان اینکه نهضت ملی مسکن پر شتاب و با اراده و انگیزه در فارس در حال اجرا است، گفت: ۳۴ هزار و ۹۲۰ تقاضای شهروندان در حوزه لارستان و ۱۵۲ هزار و ۹۵۱ تقاضا در سایر شهرستان‌های فارس به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: بنیاد مسکن در این مناطق متولی اعطای تسهیلات به متقاضیان است. در اغلب مناطق زمین مورد نیاز تامین شده و با اجرای مراسم قرعه کشی و تخصیص زمین کار ساخت واحد‌های مسکونی آغاز شده است. همچنین متقاضیان نهضت ملی مسکن در این مناطق با استفاده از تسهیلاتی که از سوی بنیاد مسکن و با مشارکت بانک‌های عامل پرداخت می‌شود و با تامین مصالح کار احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌اند.

زمانی گفت: در شهر شیراز نیز کار ساخت سه هزار و ۱۵۲ واحد نهضت ملی مسکن با مشارکت بنیاد مسکن آغاز شده و با تکمیل کار نام نویسی و ثبت نام متقاضیان بزودی شاهد روند رو به رشد این طرح در نزدیک‌ترین شهر به کلان شهر شیراز خواهیم بود.

محمدرضا حسن‌زاده، مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب هم در حاشیه این بازدید گفت: پروژه ۷۲۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان داراب در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع با تعداد ۷۲۰واحد و ۱۷۴قطعه به صورت ۴واحدی در حال ساخت است.