معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت نشده است

به گزارش آینه فارس، عباس رضائیان زاده گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۸ هزار و ۳۵ نفر است.

دیروز نیز مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشد و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری، ۸ هزار و ۳۵ نفر بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۴۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۷ هزار و ۷۳۵ بیمار مثبت شناسایی شده.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۷۰۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۳۵۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده.

به گفته رضائیان زاده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۸۴ هزار و ۵۴۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۳۷۸ بیمار مثبت شناسایی شده.

او می‌گوید: با بستری ۳۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۱۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۹ هزار و ۳۸۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

به گفته او، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۸ میلیون و ۶۳ هزار و ۱۷۴ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۹۳ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۳۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده