شهر‌ها و روستا‌هایی که تعداد دواطلبان آن ها در انتخابات شورا به حد نصاب نرسیده است تا دوره بعد، شورا ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، رئیس ستاد انتخابات استان فارس از رایزنی برای تغییر در اسامی تایید صلاحیت شده‌ها در زمان قانونی خبر داد و گفت: تلاش می‌ شود تا هیأت نظارت در اعتراضات تجدید نظر کنند تا هم مشارکت بیشتر شود و هم شورا در همه روستا‌ها و شهر‌ها شکل گیرد.

سید احمد احمد‌ی زاده افزود: استان فارس ۲ هزار و ۳۰۰ روستای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شورا‌های روستا‌ها و ۱۱۵ شهر برای انتخابات شورا‌های شهر دارد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات در شیراز در انتخابات شورا‌های شهر گفت: این موضوع به سلامت انتخابات و اطمینان مردم کمک می‌کند، علاوه بر آن در حوزه شورا‌ها به سرعت می‌توان نتایج را اعلام کرد چرا که مشکلات شمارش دستی را نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان این که مردم حتی با کارت ملی قدیمی نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: با داغ شدن بیشتر تنور انتخابات و برگزاری مناظرات مردم نیز درصد مشارکت را بالا می‌برند و در استان فارس همواره مشارکت‌ها بیش از ۶۰ درصد بوده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود