تیم «ایمان شیراز» در هفته پنجم مرحله حذفی (پلی آف ) فوتسال برتر باشگاه ایران با شکست مقابل تیم کوثر اصفهان با لیگ برتر خداحافظی و به دسته یک سقوط کرد تا سرنوشت تنها تیم فوتسال مردان فارس هم به مانند فوتبال بدون لیگ برتری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس، تیم فوتسال ایمان شیراز شامگاه جمعه در سالن ابوالفتحی شیراز با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم کوثر اصفهان شد تا چهره یکی از تیم های سقوط کننده به دسته یک مشخص شود.

داستان سقوط تیم ایمان شیراز چگونه رقم خورد

تیم ایمان شیراز که امتیاز تیم ارژن در لیگ برتر را خریداری کرد در مرحله گروهی  لیگ برتر باشگاه های ایران با سه امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت و برای بقا به مرحله حذفی رفت.

در مرحله حذفی هم تنها نماینده فوتسال فارس با انجام پنج بازی و با کسب ۲ امتیاز به قعر جدول رفت و با وجود اینکه یک بازی دیگر از این مرحله برایش باقی مانده است، تاثیری در سرنوشت این تیم که به نظر می رسد خیلی عجولانه و بدون کارشناسی به ایمان شیراز واگذار شد ، نداشته باشد.

این بدترین نتایج هم در مرحله اول و هم در مرحله حذفی برای تیم ایمان شیراز بود و در نهایت هم با لیگ برتر خداحافظی کرد.

صدای سقوط فوتسال فارس کی به گوش رسید؟

صدای سقوط تنها نماینده فوتسال فارس سوم اردیبهشت ماه  ۱۴۰۰به گوش رسید که این تیم در مرحله حذفی نتوانست نتیجه قابل قبولی بگیرد و به عنوان یکی ازکاندیداهای سقوط خود را معرفی کرد.

واگذاری تیم فوتسال ارژن قصه درازی دارد؛ ابتدا مدیر این تیم که به گفته خودش از عدم حمایت ها در استان ناراضی بود و طی ۲ سال گذشته همواره سخن از  واگذاری آن برزبان می‌آورد، سرانجام این کار را محقق کرد.

واگذاری این تیم که عجولانه و غیرکارشناسی در یک بازه زمانی کم تا شروع لیگ برتر ار زیابی شد، موجب شد این تیم ابتدا به یک شخص حقیقی که علاقه مند به فوتسال بود واگذار شود و نام این تیم را ایمان بگذارد.

اما این پایان کار نبود، زیرا شخصی که با وعده ها تیم را خریداری کرده بود پس از اینکه از  عهده هزینه آن بر نیامد، تیم را که در انتهای جدول لیگ برتر در گروه ب بود به شخص دیگری واگذار کرد.

نسخه ای که هیچ وقت شفابخش نشد

این نقل و انتقال ها سرانجام  نسخه شفابخشی برای تنها تیم فوتسال فارس به دنبال نداشت، این تیم در بدترین شرایط تاریخ لیگ برتر با سه امتیاز  راهی مرحله حذفی شد تا زنگ خطر برای این تیم بیشتر به صدا درآید.

پس از اینکه حمیدرضا کمالی که از تیم ارژن شناخت داشت و سال ها سرمربی گری این تیم را  بر عهده داشت، از تیم جدا شد، ابراری نیا بازیکن باتجربه فوتسال که سابقه بازی در تیم ملی را داشت، سکان این تیم در حال غرق شدن را بر عهده گرفت.

اما از آنجا که این تیم مشکلات زیادی به ویژه نداشتن بازیکن خوب و با تجربه را یدک می کشید، ابراری نیا هم نتوانست این تیم را نجات دهد و به پلی آف رفت و سقوط به دسته یک برایش رقم خورد.

تیم های شهروند ساری، اهورا بهبهان، کوثر اصفهان و ایمان شیراز در مرحله حذفی حضور دارند که تیم شهروند ساری با ۱۰ امتیاز از مرحله حذفی جان سالم به در برد و در لیگ برتر باقی ماند و از میان تیم های اهورا بهبهان و کوثر اصفهان هم یک تیم دیگر به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد تا کارنامه این فصل لیگ برتر با سقوط ۲ تیم پایان یابد.

بدین ترتیب فوتسال فارس  هم که به مانند فوتبالش چند سالی است حال و روز خوشی ندارد و دو سال پیش در اقدام بی سابقه سه تیم لیگ دسته یکی فارس به دسته دوم رفت ، هم اینک با سقوط تیم  ایمان به دسته یک ، فارس یک تیم در این دسته دارد و باید منتظر مانند و دید که مدیران تیم ایمان حاضرند با وجود همه مشکلاتی که دارند  در لیگ دسته یک شرکت کنند و یا عطای کار را به لقایش خواهند بخشید.

در پایان رقابت های لیگ برتر فوتسال کشور تیم مس سونگون تبریز برای چهارمین سال پی در پی به عنوان قهرمانی دست یافت و به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا که یکبار در سال ۹۷ قهرمان شد و یکبار هم در سال ۹۸ نایب قهرمان دست یافت ، شرکت می کند.

  • منبع خبر : ایرنا