معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:مرکز خدمات غیرمجاز زیبایی در جنوب شهر شیراز شناسایی و تعطیل شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، فردی که در منزلی در جنوب شیراز به صورت غیرقانونی، خدمات زیبایی ارایه می‌کرد، شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضایی، این محل تعطیل و تجهیزات مورد استفاده ضبط شد.
دکتر مهرداد شریفی با تاکید بر اینکه انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز با خطرات و عوارض جبران ناپذیری همراه است، افزود: مکان‌هایی که خدمات پزشکی در آن‌ها ارایه می‌شود، باید دارای تابلو‌های معتبر و پروانه فعالیت باشد و مراجعه به مراکز فاقد مجوز‌های قانونی لازم، بازی با سلامتی و به خطر انداختن جان افراد محسوب شده و مصداق بارز دخالت در امور درمانی و تهدید علیه سلامت عمومی جامعه است.
او با قدردانی از همکاری و حمایت مجموعه قضایی استان در برخورد با متخلفان حوزه سلامت، ادامه داد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام خدمات غیر مجاز زیبایی در منزل، با پیگیری‌های کارشناسان ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مکان موردنظر تعطیل و شخص متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بلفاروپلاستی، لیفت، تزریق چربی و برداشتن چربی شکم از جمله خدماتی بوده که در شرایط غیربهداشتی در این مکان ارایه شده است.
دکتر شریفی با اشاره به اینکه این شخص متخلف فاقد صلاحیت لازم بوده و در مکان غیربهداشتی اقدام به ارایه خدمات تخصصی زیبایی کرده است، اضافه کرد: به دلیل مداخله افراد غیرمتخصص و بی تجربه، شاهد آسیب ها، عوارض و عواقب جبران ناپذیر ناشی از این نوع خدمات درمانی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم خواست تا برای انجام اقدامات تخصصی زیبایی به متخصصان پوست و یا مراکزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، داراری مجوز و صلاحیت فعالیت هستند، مراجعه کنند