رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال را اقدامی موثر در کاهش اثرات و مقابله با بحران کم آبی عنوان کرد.

مسعود زارعی در حاشیه بازدید از محل پیشنهادی احداث تصفیه خانه لوکال شهر شیراز و تصفیه خانه غرب و شرق شهر صدرا با تاکید بر اهمیت سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در ارتقاء بهداشت جامعه و حفظ محیط زیست بر لزوم اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب تاکید کرد.

او ضمن بازدید از روند کار تصفیه خانه‌های فاضلاب گفت: باید برنامه ریزی منسجمی در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه در بخش آبیاری فضای سبز انجام شود.

زارعی به بحران کم آبی اشاره و گفت: یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم‌های جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب است که با توجه به شرایط خشکسالی، استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب خانه‌ها می‌تواند نقش موثری در حفظ و توسعه فضای سبز داشته باشد.

در پایان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بهره گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از نیروهای متخصص و جوان و شرکتهای دانش بنیان، گفت: با هدف تقویت شرکتهای دانش‌بنیان و به طور کلی نوآوری در دانش و فناوری، برای اجرای طرح تصفیه خانه لوکال با بررسی دقیق و کارشناسی از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده شود.