رئیس سازمان صمت فارس گفت: در ۱۰ روز اول بهمن‌ماه ۸ پرونده احتکار به ارزش ۲۲ میلیارد تومان در شیراز تشکیل شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به تخلفات احتکار در ابتدای ماه امسال، اظهار داشت: در ۱۰ روز اول بهمن‌ماه ۸ پرونده احتکار در شیراز تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او با بیان اینکه ارزش این ۸ پرونده بیش از ۲۲ میلیارد تومان است، افزود: ۳ فقره از این پرونده‌ها به احتکار دستگاه خودرو و ۵ فقره به احتکار مواد غذایی و محصولات بهداشتی مربوط می‌شود.

ایزدی به جزئیات این تخلفات پرداخت و افزود: طی بازرسی‌های انجام شده از پارکینگ‌های سطح شهر در سه پارکینگ ۸۸ دستگاه خودرو احتکار شده به ارزش ۲۱ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان کشف شد.

رئیس سازمان صمت فارس به احتکار در انبار‌های مواد غذایی و محصولات بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در بازرسی‌های انجام شده از انبار‌های مواد غذایی و محصولات بهداشتی ۵ انبار اقدام به احتکار کالا کرده بودند که ارزش آن‌ها ۸۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: متخلفان به احتکار انواع روغن خوراکی، قند، شکر، رب گوجه فرنگی، برنج، انواع حبوبات، شامپو، پوشک بچه، پودر شوینده و … اقدام می‌کردند.

ایزدی با تاکید بر برخورد شدید قانونی با صاحبان کالا‌ها و انبار‌ها در صورت عدم ثبت اطلاعات ورود و خروج کالا‌ها در سامانه جامع انبار‌ها گفت:صاحب یکی از انبار‌های یاد شده اطلاعات ورود و خروج کالا‌های خود را در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت نرسانده بود که برابر قانون تخلف تلقی شده و با متخلف برخورد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: با توجه به اینکه رصد و پایش کالا‌ها در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبار‌ها صورت می‌گیرد، ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار‌ها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری نسبت به ثبت‌نام در این سامانه و ثبت حواله خودداری کنند کالای آن‌ها به عنوان کالای احتکار ضبط و ثبت شده و مشمول جریمه م‌شود.

ایزدی تاکید کرد: بر این اساس ضروری است که مدیران و صاحبان مراکز نگهداری کالا هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند.

او با ابراز تاسف از اینکه برخی‌ها به احتکار کالا در منازل مسکونی می‌پردازند، گفت: از مردم می‌خواهیم با مشاهده تخلیه بار به صورت عمده در منازل مسکونی، آن را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و یا ۱۳۵ ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس اطلاع‌رسانی کنند تا سریعا جهت رسیدگی به این تخلفات اقدام شود.

انتهای پیام/