مدیرکل فرودگاه‌های فارس از ممنوعیت ورود اتباع غیر ایرانی از ۸ کشور آفریقایی به فرودگاه شیراز خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس به نقل از صداوسیما، غلامرضا کریم آقائی گفت ، با اشاره به شیوع گونه جدید و خطرناک کرونا در جنوب آفریقا گفت: ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیر ایرانی از مبادی هر کدام از کشور‌های جنوب آفریقا به کشور تا اطلاع بعدی ممنوع است.
وی گفت: بر اساس مکاتبه‌ای که وزارت بهداشت با سازمان هواپیمایی کشوری داشته است، ممنوعیت ورود مسافران از ۸ کشوری که عمدتاً در جنوب قاره آفریقا هستند به این سازمان ابلاغ شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس افزود: این کشور‌ها شامل آفریقای جنوبی، موزامبیک، مالاوی، لسوتو، زیمبابوه، بوتسوانا، اسواتینی و نامیبیا است.
کریم آقائی یادآور شد: از آنجایی که پرواز مستقیمی به کشور‌های آفریقایی نداریم، بنابراین مسافرانی که به هر دلیل می‌خواهند با پرواز‌های غیر مستقیم به ایران سفر کنند و وارد کشور شوند، اگر خارجی باشند، قطعاً اگر از یکی از این ۸ کشور آفریقایی باشند، ورود آن‌ها ممنوع بوده و اجازه ورود ندارند.
وی ادامه داد: اما اگر متقاضیان ورود به کشور از مرز‌های هوایی از کشور‌های مذکور، اتباع ایرانی باشند، در بدو ورود توسط بهداشت مرزی معاینه و رصد شده و الزاماً به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.
کریم آقائی تأکید کرد: از این افراد در مدت دو هفته قرنطینه، ۳ بار تست پی سی آر گرفته می‌شود پس از گرفتن پاسخ منفی حق خروج از قرنطینه به آن ها داده خواهد شد.