تجمع اعتراضی دانشجویان شیرازی در محکوم کردن ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری زاده و اعتراض به تداوم خط مذاکره با قاتلان فرزندان ملت ایران اسلامی ظهر امروز مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس برگزار شد.

دانشجویان شیرازی در پی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری زاده و اعتراض به تداوم خط مذاکره با قاتلان فرزندان ملت ایران اسلامی در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس تجمع کردند.

در پی ترور دانشمند هسته ای، شهید دکتر محسن فخری زاده جمعی از دانشجویان شیراز روبروی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان فارس دست به تجمع زدند.

این اقدام تروریستی توسط رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت و به عقیده دانشجویان دادن پالس های مذاکره و انفعال دولت و دستگاه سیاست خارجی ایران، دشمنان جمهوری اسلام به خود اجازه دادند که دانشمندان علمی و نخبه ما را ترور کنند و به شهادت برسانند. در همین راستا جمعی از دانشجویان دانشگاه های شیراز امروز با اجتماع مقابل دفتر نمایندگی امور خارجه استان فارس انزجار خود را نسبت به این اقدام و انفعال نشان دادند.
تجمع کنندگان با دست‌نوشته‌هایشان و سر دادن شعار هایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را باعث و بانی این دست اقدامات تروریستی می‌دانستند، با سردادن شعارهایی مانند « مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسراییل» انزجار خود را از شیطان بزرگ و ایادی خارجی و داخلی‌اش نشان دادند.
دانشجویان تجمع کننده همچنین با در دست داشتن نوشته‌هایی به نقش دولت و دستگاه سیاست خارجی ایران، در رابطه با وقیح شدن دشمنان و جرئت پیدا کردن در ترور دانشمندان هسته ای مان با دادن پالس های مذاکره و سازش با استکبار جهانی اشاره کردند.
تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون «امروز ترور، فردا مذاکره»، « آقای رئیس جمهور، این هم جواب آمریکا»؛ «امروز شهیدمان را ترور می کنند، فردا، خائنان مذاکره می کنند»؛ «بازرسی های آژانس توقف باید گردد»؛ «آقای رئیس جمهور، معاون وزیرتان را ترور کردند، دست از مذاکره بردارید»؛ «لبخند پشت میز مذاکره برابر است با هار شدن سگ های صهیونیسم»؛ «وزارت خارجه، واکنش واکنش» و… ضمن بیان اعتراض خود و محکوم کردن این اقدام، خواستار اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشور و پاسخ قاطع وزارت امور خارجه در قبال این اقدام تروریستی صورت گرفته شدند.
همچنین دانشجویان انقلابی شیراز از مسئولین نظامی کشور خواستارند که هر چه سریع تر اقدام هوشمندانه و محکم نسبت به این جنایت انجام دهند، تا دیگر استکبار جهانی جرئت جسارت و سوء قصد ملت ایران را در سر نپروراند.

در پایان برنامه بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز قرائت شد که به شرح ذیل می باشد:

بسم الله القاصم الجبارین
بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود
هنوز یک سال داغ سهمگین شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی نگذشته بود که داغی دیگر بر جگر ایران و اسلام عزیز آمد
شهید محسن فخری زاده دانشمند حوزه هسته ای و دفاعی؛ معاون وزارت دفاع
توسط عوامل استکبار جهانی به شهادت رسید تا ذات پلید و شیطانی استکبار باری دیگر رخ بنماید.
امروز بیش از هر چیز نیازمند جوابی محکم و قاطع از نظام مقدس جمهوری اسلامی به گستاخی دشمن هستیم چرا که سستی و رفتار ذلیلانه بعضی مسئولین در مقابل دشمن این جسارت را دردآنها به وجود اورد تا دانشمند مجاهد ما را در داخل کشور به شهادت برسانند.
نظام جمهوری اسلامی باید دشمن را از جنایت خود پشیمان کند.
با توجه به همکاری بازرسان آژانس انرژی اتمی با تروریست های مستکبر؛ مجلس شورای اسلامی باید هر چه سریع تر شرایط قانونی را برای اخراج بازرسان فراهم کند و دولت همکاری کامل را با مجلس شورای اسلامی داشته باشد
همچنین سریعا فعالیت های هسته ای به روال قبل از برجام برگردد و دولت موظف به انجام این تعهدات باشد
مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه به بررسی و شناسایی خائنینی بپردازد که عامل درز اطلاعات به دشمن بوده اند
قوه قضاییه باید سریعا پیگیری های قانونی را در سطح بین المللی برای مجازات عاملان این جنایت انجام دهد
در انتقام از دشمن نباید هیچ محافطه کاری و تعللی کنیم و بی شک نیروهای نظامی ما باید جواب این جنایت را با مشت آهنین خود بدهند
امروز پس از شهادت این مجاهد عزیز و کمتر از یک سال پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی هر پیامی به منظور مداکره با دشمن خیانتی آشکار است که جوابی محکم خواهد داشت
بی شک تمامی افرادی که دل به دشمن بستند و دم از مذاکره میزنند و مسبب شهادت این دانشمند عزیز شدند در محضر الهی مجرمند و ملت ایران آنها را به زودی مجازات خواهد کرد
و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ