مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز:خط دو متروی شیراز با ١٥ کیلومتر طول و ١٢ ایستگاه از شهرک میانرود شیراز تا دو سال آینده به بهر برداری می رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، مدیر عامل سازمان متروی شیراز در مراسم تست واگن در ایستگاه قهرمانان گفت: خط دو مترو شیراز از ایستگاه قهرمانان شروع می‌شود، پس از عبور از بلوار عدالت و خیابان انقلاب به میدان آزادی می‌رسد و از آنجا به سمت میدان بوستان ادامه میابد.
مرادی افزود: این خط از تنها مسیر اصلی شمالی -جنوبی شهر شیراز یعنی خیابان انقلاب عبور می‌کند و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر ترافیک شهری و کاهش زمان سفر برای مردم در این مناطق را داشته باشد.
وی با بیان این که عملیات اجرایی این خط از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است، افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی، تا سال ۱۳۹۸ کار قابل توجهی در خط دو انجام نشده بود، اما با تزریق اوراق مشارکت ۶٠٠ میلیارد تومانی، اجرای این خط جان تازه گرفت و اکنون حفاری تونل‌های فاز یک خط ٢ تقریبا به پایان رسیده است و ایستگاه‌ها نزدیک به ۵٠ درصد پیشرفت دارد.
مدیر عامل سازمان متروی شیراز گفت: در تلاش هستیم که فاز اول خط ٢ مترو شیراز به طول ٩ کیلومتر از میانرود تا میدان امام حسین که اکنون ٧٠ درصر پیشرفت دارد، تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.
مرادی با بیان این که برای خط ٢ متروی شیراز تا کنون بیش از دو هزار میلیارد هزینه شده است، افزود: ریل گذاری از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیر کبیر و برق بالا سری هم از ایستگاه قهرمانان تا نزدیک ایستگاه دولت انجام شده و برای تکمیل این خط تا میدان بوستان، به ٢ هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
شهردار شیراز هم در این مراسم با بیان این که ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای امسال پیش‌بینی شده است، گفت: شرایط سخت مالی در این طرح به پایان رسید و پیمانکار همکاری لازم را داشت و افتتاح این ایستگاه‌ها دو ماه وقت نیاز دارد.
اسکندر پور افزود: به دلیل وجود شهرک‌های نیازمند توجه در مسیر خط ۲، سعی کردیم که این خط با سرعت پیش برود تا شعار حمل و نقل ارزان و ایمن تحقق یابد.
وی با بیان این که در سال ۱۳۹۷ با سه شیفت کار، رکورد حفاری زده شد و الویت ما در مترو خط ۲ بود ادامه داد: ایستگاه استقلال و امام حسین با آخرین توان دولت در حال اجرا است و اگر سنگ اندازی‌ها نبود، امروز ساخت ایستگاه‌ها به پایان رسیده بود.
شهردار شیراز گفت: در قسمت زیرین میدان امام حسین سه طرح به صورت هم زمان در حال اجراست و این طرح بزرگ در زمستان یک کار جهادی بود که با انحراف ترافیک خودرویی انجام شد.
اسکندرپور با بیان این که در این مسیر گاهی نیازمند تامین ۵ میلیارد تومان اعتبار بودیم که با همت جهادی سختی‌ها پشت سر گذاشته شد