پیاز یکی از مهم ترین موادغذایی در تهیه و طبخ غذا و همچنین دارای خواص دارویی و ضد عفونی کننده است. اما هیچ کدام از ما نمی دانیم که دقیقا پیاز در بدن ما چه کار می کند و چگونه باعث سلامتی ما می شود

به گزارش آینه فارس ، پیاز یکی از مهم ترین موادغذایی است که به خاصیت ضدعفونی کننده معروف است که در بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

پیاز علاوه بر خاصیت درمانی در تهیه و دادن یک طعم خوب به غذا نیز نقش مهمی دارد با این حال در این خبر به خواص درمانی و اثرات خوردن آن بر روی بدن اشاره خواهیم کرد.

۱. مبارزه با سرطان پیاز قرمز در از بین بردن سلولهای سرطانی سرطان سینه و رودهی بزرگ تأثیر بسیار زیادی دارد .

۲. تامین سلامت قلب پیاز سرشار از گوگردهای ارگانیک است که میتوانند از شما در برابر بیماری قلبی محافظت کند .

۳. کنترل سطح قند خون عصاره ی پیاز می تواند در کاهش سطح قند خون مؤثر باشد . این مطالعه بر روی موشهای دیابتی انجام شده و نتایج دلگرم کننده ای داشته است .

۴. هضم سالم تر پروبیوتیک های طبیعی موجود در پیاز در درمان یبوست مفید هستند و شدت آن را کاهش میدهند و بعضی از افراد معتقدند خوردن پیاز درد معده و کرم معده را کاهش می دهد .

۵. حفظ سلامت استخوان مصرف پیاز از پوکی استخوان مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کندزنانی که به طور منظم پیاز مصرف میکنند نسبت به زنانی که مصرف نمی کنند ، ۵ % بیشتر تودهی استخوانی دارند . مصرف پیاز تأثیر مفیدی بر تراکم استخوان زنان بالای ۵۰ سال دارد .

۶. جلوگیری از التهاب و آلرژی پیاز در جلوگیری از التهاب مؤثر هستند پیاز با جلوگیری از ترشح هیستامین می تواند آلرژی را درمان کند . همچنین خواص آنتی هیستامینی کوئرستین می تواند گرفتگی بینی را برطرف کند .

۷. بهبود سیستم ایمنی بدن برای درمان سرماخوردگی می توانید چای پیاز درست کنید . این چای سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده ، از ابتلا به بیماریها جلوگیری می کند . برای تهیه ی چای پیاز باید یک تکه از پیاز را در آب جوش ریخته و بگذارید کمی بجوشد ، سپس مایع به دست آمده را بنوشید