آینه فارس: سال ۱۳۹۳ حضرت آقا در سخنانی جمهوری اسلامی را مقتدر مظلومی نامیدند که هر چند مقتدرانه در حال حیات و خدمت است، اما آنچه بر سر او می آورند یا در سر برایش متصور می شوند، او را مظلوم نیز نموده است. مظلومی که امروزه نیروی مقتدر بسیج نمونه آن می باشد. اگر به […]

آینه فارس: سال ۱۳۹۳ حضرت آقا در سخنانی جمهوری اسلامی را مقتدر مظلومی نامیدند که هر چند مقتدرانه در حال حیات و خدمت است، اما آنچه بر سر او می آورند یا در سر برایش متصور می شوند، او را مظلوم نیز نموده است. مظلومی که امروزه نیروی مقتدر بسیج نمونه آن می باشد.
اگر به آنچه در مورد بسیج در رسانه های غربی و حتی در اذهان عده ای خودی در کشور نگاه افکنده و سپس خدمات گسترده بسیج را در ذهن تداعی نماییم، به وضوح این تقارن را مشاهده می کنیم.
بسیجی که هر جا انقلاب و کشور نیاز داشت بدون توقع مالی و پشتیبانی، توقعات زیاد مردم و کشور را اجابت کرد. در طول جنگ تحمیلی حدودا ۸۵ هزار شهید تقدیم کشور نمود. و بعد از جنگ هر جا نظام نیاز به یک نیروی قوی و آماده به کار و سپس رایگان و کم هزینه داشت، سراغ بسیج رفتند. سیل و زلزله تا مقابله با کرونا نمونه ای از این روحیه مجاهدانه بوده و هست.
جای جای صحنه های نرم افزاری کشور چون حوزه فضای مجازی و هر نیاز سخت افزاری و امنیتی که بود، این بسیج بود که در کنار و حتی جلوتر از نهاد متولی آن امر پیشقدم بود، لیست های انتظار اعزام به سوریه و شرق و غرب کشور برای جنگیدن با دشمن هنوز در دست فرماندهان سپاه می باشد و آنان باید به آن لیست‌های افتخار، افتخار نمایند.


حال بسیج در مقابل این خدمات چه گرفته است، اگر به لیست خدمات خدمات اعطایی به بسیجیان نگاه بیفکنیم، روز به روز این لیست چون کوه یخ آب شده و امروز فقط به یک کسر خدمت کوتاه مدت و شرط استخدام در سپاه و ناجا آنهم فقط برای مردان مبدل شده است. امتیازاتی که اگر خوب بود و به قول عده ای زیاد، اکنون باید منفعت طلبانه کشور فوج فوج به سویش می شتافتند، اما آنها خوب می دانند که برای همین دو امتیاز نیز باید باید چند سال خدمت کرد تا شش ماهه ای را گرفت و برای استخدام که اگر فکر مادیات باشیم، با حقوق ناچیز کارمندی خصوصا در نیروهای مسلح و خطر جانی برای آنان، یک کلاه گشاد سر افراد رفته، جز اینکه نیتت الهی باشد.
اما باید از این نعمت شاکر بود، که بالاترین شکر نه اعطای بودجه و امکانات به بسیج، بلکه تقدیر واقعی از نعمت آنان بود، که اگر اینان نبودند، باید دولت برای انجام همان وظیفه نیم بند خود میلیون ها کارمند و نظامی را استخدام می کرد و هزاران خودرو، موتورسیکلت و تلفن همراه و ابزار دیگر خریداری، تا کار بسیجیان در برپایی امنیت در مرزها، خدمات بهداشتی در زمانی چون کرونا، مدیریت آب در خوزستان، خدمات بسیج سازندگی و تامین امنیت شهرها و … را به سرانجام برساند.
حال این ما هستیم و نیرویی مقتدر که مظلومانه برای دفاع از کشور و نظام هیچ چیز کم نگذاشته است که اگر می خواستیم چون یک سازمان مردم نهاد به آن نگاه کنیم، باید بیش از این به آنها خدمات عرضه می کردیم. اما اینان لشکر مخلص خدایند، اخلاصی که آن اغتشاشگر شیرازی بیشتر به آن پی برد تا بسیاری از مسئولین، چون فریاد زد مأمورین مهم نیستند، آنها حقوق می گیرند و به صحنه آمده اند، اما این بسیجی ها حقوق که هیچ، با موتور خود به مصاف ما آمده اند.

دکترسیدمحسن هاشمی