رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کنایه سنگین اصلاح‌طلب دوآتشه به اصولگرای کهنه کار / کرباسچی: اصلاح‌طلبی در انحصار کسی نیست / زیدآبادی: کیهان مخاطبانش را بَره فرض کرده است؟ و… رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه  را می‌بینید.

«همه با هم»؛ شعار انتخاباتی سید حسن خمینی؟!

سایت فردا نوشت: اصلاح‌طلبان این روزها تمرکز خود را روی راضی کردن سیدحسن خمینی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گذاشته‌اند. روزنامه‌ها و رسانه‌ها این جریان مدام و به بهانه‌های مختلف اظهارات وی را در سطح گسترده بازتاب داده و عکس او را در صفحه نخست می‌بینند. این توجه تا جایی پیش می‌رود که برخی از صفحات شبیه پوسترهای انتخاباتی می‌شود.

مثلا آنچه که امروز روزنامه سازندگی که ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران است، منتشر کرده است این گمانه را ایجاد می‌کند که قرار است یادگار اما با شعار انتخاباتی «همه با هم» وارد میدان شود. اشاره به احتمال کاندیداتوری سیدحسن خمینی و تاکید وی به ضرورت برگزاری انتخابات پرشور که به تعبیر او از نان شب هم واجب‌تر است، این گمانه را تقویت می‌کند.

 

راه‌حل سردار دهقان برای خروج پرونده هسته‌ای از بن‌بست

سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع و نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره پرونده هسته‌ای کشورمان به شرق گفت: « آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد برای ما رفتن به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطع‌نامه مهم نیست. خب الان همان‌هاست که ادامه دارد. اگر آن زمان می‌دانستیم با این تصمیم چه وضعیتی پیش می‌آید، اجازه نمی‌دادیم پرونده هسته‌ای ما به شورای امنیت برود.شورای امنیت یعنی قطع‌نامه، ایجاد تعهد و اگر اجرا نشد آثار بعدی آن. بعد گفتند قطع‌نامه کاغذپاره است؛ نه، کاغذپاره نبود. آن زمان باید تصمیم می‌گرفتیم و به فکر این هزینه‌ها بودیم. تصمیم درست نگرفتیم و الان هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم. الان هم دوئلی با آمریکا داریم که هر طرف می‌گوید اول تو. الان حرف مردم ما چیست؟

واقعا مردم ما به آمریکایی که ظلم کرده و این همه تحریم را اعمال کرده، اعتماد می‌کنند؟ بگوییم خیلی خب مذاکره؟ این منطقی است؟ امروز برجام تأیید می‌شود، اوباما فردا علیه ما تحریم اعمال می‌کند. خب تا آخر دوره‌اش هم ادامه داشت.الان ملت ما حاضر است به آمریکایی که برجام را زیر پا گذاشته و تحریم کرده، اعتماد کند؟ الان هم به ما می‌گوید شما به نقطه صفر برگردید تا من هم تحریم‌ها را برگردانم. آن موقع قرار بود تحریم‌ها را بردارد. ملت به این دلیل به برجام تن داد و قبول کرد چون قرار بود تحریم‌ها برداشته شود که نشد…این انسداد به وجود آمده است، این بن‌بست هست، اما راه‌حل دارد. ما به طرف آمریکایی گفته‌ایم شما آنچه را از سال ۲۰۱۵ تحریم کرده‌اید جمع کنید، به اول برجام برگردید، ما هم برمی‌گردیم، مشکلی نداریم. حالا می‌گویید منطقی و عقلانی نیست، من می‌گویم هست. می‌گویید به‌صرفه‌ نیست، من می‌گویم هست. فرمولش هم خیلی روشن است. بحث همان هزینه فایده است. آمریکا می‌خواهد هیچ هزینه‌ای پرداخت نکند.»به نظر می‌رسد حسین دهقان غیر از آنچه موضع رسمی نظام بوده است راه حل جدیدی برای پرونده هسته ای ایران ندارد یا شاید تاکنون از بیان آن خودداری کرده است. شاید هم به امید ابتکار وزیر خارجه آینده خود باشد.

نامزدهای جدید انتخابات ریاست جمهوری

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اخباری مبنی بر اعلام کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من در انتخابات ثبت نام خواهم کرد و در انتظار تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان هستم.

وی افزود: جریانی می‌خواهند شورای نگهبان را با جوسازی و هوچی‌گری تحت فشار قرار دهند در حالی که ویژگی‌های رجل سیاسی و مذهبی در قانون مشخص شده است.

وی درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: من به این پرسش پاسخ نمی دهم، زیرا ما براساس اما و اگرها عمل نمی کنیم و رهبری هم در سخنرانی اخیرشان فرمودند همه ببینید که نسبت به موضوع‌ها صلاحیت دارید یا نه.

فریدون عباسی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار الف با بیان اینکه داوطلب انتخابات ریاست جمهوری امسال خواهد شد، عنوان کرد: ما در کشور کارهای بر زمین‌ مانده زیادی داریم که باید انجام بدهیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تجارب مختلف مدیریتی خود گفت: اینجانب با  توجه به تجارب زیاد می‌توانم برای بهبود وضعیت کشور اقدام کنم و از ظرفیت‌های موجود برای بهبود وضعیت کشور استفاده کنم.

عباسی ادامه داد: اینجانب داوطلب مستقل انتخابات ریاست جمهوری هستم و در انتخابات نیز ثبت‌نام خواهم کرد و منتظر نظر شورای نگهبان می‌مانم.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس در پاسخ به سؤال انتخاباتی خبرنگاران از آن‌ها خواست تا فعلاً صبر کنند.

نیکزاد در صفحه شخصی‌اش در توییتر با انتشار عکسی از جلسه خود با خبرنگاران نوشت: «یکی از جلسات خوب این چند وقت، امروز برگزار شد، با اکثر خبرنگاران حوزه مجلس. هم سوال داشتند از مشکلات مهمی مانند مسکن و هم از برخی سخت گیری ها در مجلس گلایه کردند. سعی کردم همه را در حد توان پاسخگو باشم غیر از یک سوال درباره انتخابات که از آنها خواستم فعلا صبر کنند. صبر چیز خوبی است».

***

اصلاح‌طلبان زیر بار حمایت از لاریجانی نمی‌روند

مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ و احتمال نامزدی لاریجانی نیز گفت: اصلاح‌طلبان واقعی هرگز زیر بار نامزد غیر اصلاح‌طلب نخواهند رفت. تجربه دولت یازدهم و دوازدهم نشان داد روی کار آمدن یک فرد غیر اصلاح‌طلب نه تنها منافعی برای جریان اصلاح‌طلب ندارد بلکه ضرر هم دارد. هرکس می‌خواست به دولت فحش بدهد به ما فحش می‌داد.

کواکبیان اظهار داشت: بنده حتی ائتلاف جبهه‌ای را هم قبول ندارم و معتقدم هر حزب باید یک نامزد داشته باشد اما فعلاً چون نظام انتخابات حزبی نداریم ناچار به پذیرش ائتلاف جبهه‌ای هستیم. در دنیا اول انتخابات حزبی دارند بعد ائتلاف جبهه‌ای و یا ملی.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خمیرمایه لاریجانی، اصولگرایی است. ما به عنوان اصلاح‌طلب چرا باید زیر بار شخصی که ذات اصلی‌اش اصولگرایی است برویم.

سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور علی لاریجانی به عنوان گزینه مورد نظر اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰، تصریح کرد: تاکنون بحثی در خصوص حضور علی لاریجانی به عنوان چهره اصلاح طلب مطرح نشده و اصلاح طلبان هیچ دعوتی از وی برای حضور در انتخابات نکرده اند.

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در خصوص کاندیداتوری علی لاریجانی در ۱۴۰۰ و احتمال حضور او در اردوگاه اصلاح طلبی گفت: من احتمال کاندیداتوری لاریجانی را دور از انتظار نمی دانم اما اینکه او کاندیدا مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران باشد را به استناد آیین نامه این جبهه که به تایید اکثریت اعضای جبهه اهم از حقیقی و حقوقی رسیده است، منتفی می دانم.

او افزود: براساس منشوری که سند اصلی همگرایی تیم احزاب اصلاح طلب است به دلایل مختلف در انتخابات دور سیزدهم، این جبهه تنها از کاندیدا اصلاح طلب حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

***

تحلیل جالب علی مطهری از وضعیت حجاب در اروپا

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نماینده ادوار مجلس شب گذشته گفتگویی نیز در کلاب هاوس حضور داشت و اظهاراتی پرسروصدا را مطرح کرد که بخش هایی از آن را می خوانید؛

«-من حجاب را انتخاب نمی‌بینم و به آزادی در آن اعتقاد ندارم. من نیمه عریان بودن را آزادی انسانی نمی‌دانم و آن را آزادی حیوانی و غریزی تلقی می‌کنم.

-با بسیاری از سخت‌گیری‌ها و برخوردهای که با افراد بی حجاب می‌شود، مخالفم.

-هنوز هم معتقدم اگر رفراندومی برگزار شود رای اکثر مردم به حجاب اختیاری نخواهد بود.

-اگر کسی کنار دریا تحریک نمی شود بیمار است. خدا خواسته ما تحریک شویم، باید تحریک شویم.

-اینکه جوان ما با دیدن دست یک خانم تحریک می شود، خوب است. الان در اروپا مشکل دارند با این مسئله و تحریک نمی شوند. مردها تحریک نمی‌شوند و زن‌ها رو می‌آورند به مردهای آفریقایی!

-تعدد زوجات بسیار حکیمانه‌ست. چون زنان آماده‌ ازدواج از تعداد مردان بیشتر است و نباید حق ازدواج کردن را از زنان گرفت.

-‌تساوی حقوق زن ومرد به معنای تشابه حقوق آن‌ها نیست.»

احمد زیدآبادی تحلیلگر سیاسی درباره این سخنان مطهری در کانال تلگرام خود نوشت: «آقای مطهری با این قبیل سخنان قصد جذب رأی کدام قشر اجتماعی را دارد؟ آنان که این قبیل حرف‌های او را می‌پسندند، مواضع سیاسی او را رد می‌کنند و کسانی هم که مواضع سیاسی او  را تأیید می‌کنند این نوع سخنان را برنمی‌تابند!»

 

نگرانی آیت‌الله جنتی از وضعیت اقتصادی کشور

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در نطق پیش از دستور جلسه امروز،با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران‌کننده است و معلوم نیست که آیا مسئولان از اصلاح وضعیت موجود اقتصادی، ناتوان هستند یا اینکه اعتنایی ندارند؛ وضعیت برای اقشار کم درآمد جامعه، بسیار سخت شده و نرخ‌ها هر روز بالا می‌رود، مسئولان باید هر چه سریعتر به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: هر کاری که از دست شورای نگهبان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برآید، دریغ نخواهد کرد و به نظر می‌رسد وقتی ما در این وضعیت سخت اقتصادی همراه و هم‌درد مردم هستیم، می‌توانیم مسئولان امر را فراخوانده و از آن‌ها بابت شرایط فعلی توضیح خواسته و تذکرات لازم را بدهیم.

موضع مشترک اسرائیل و کیهان در برابر اجلاس وین

در حالی که سایت اصولگرای مشرق، سه شنبه شب از مخالفت نتانیاهو با نشست وین خبر داده بود، روزنامه کیهان ، علاوه بر اینکه روز ۵شنبه با نخست وزیر اسرائیل همسو شده بود، امروز هم با او همراه شد.این روزنامه نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام که دوشنبه هفته گذشته در وین صورت گرفت، متفاوت از نشست‌های دوره‌ای این کمیسیون ظرف سه سال گذشته بود و آن این بود که تیم آمریکا اجازه پیدا کرد در وین حضور پیدا کند و به واسطه ۴+۱ به طور غیرمستقیم با هیئت ایرانی رایزنی کند.

سنگ‌اندازان دیروز، شتابزده دنبال غنیمت هستند

علیرضا معزی – معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوردر تویتر خود نوشت: دولت، در بمباران تحریم و تحریف سه ساله، تنها ماند و مخالفانش جنگ اقتصادی را به فرصت طلایی برای بازاریابی سیاسی بدل کردند. ما ملت، با آن نجابت و تاب‌آوری تاریخی خود بر فشار حداکثری پیروز شد و اینک که نشانه‌های گشایش نمایان شده، سنگ‌اندازان دیروز، شتابزده به دنبال غنیمت‌اند.

آیا الیزابت آخرین مقام سلطنتی انگلیس خواهد بود؟

کمتر از یک ماه پس از انتشار یک مصاحبه جنجالی در خصوص رفتارهای نژادپرستانه خاندان سلطنتی، درگذشت همسر الیزابت دوم گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری او از تاج و تخت را دوباره افزایش داده است. این درحالیست که درخواست‌ها برای برچیده شدن نظام سلطنتی در انگلیس نیز شدت گرفته است. شمار فزاینده‌ای از مخالفان خواستار تشکیل نظام جمهوری در انگلیس هستند و با امضای طوماری الکترونیکی تاکید دارند که الیزابت دوم باید آخرین مقام سلطنتی در این کشور باشد. آن‌ها در این طومار نوشته‌اند که مصاحبه اخیر هری (نوه ملکه) و همسرش مگان مارکل برای ریختن آبروی سلطنت کافی و محتوای آن فاجعه بار است. «این مصاحبه آنچه را که ما درباره ناکارآمدی نظام سلطنتی در عصر مدرن می‌گفتیم تایید کرد.»/ایرنا

شورای شهر قرچک منحل شد

سعید دوستی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک از انحلال شورای شهر قرچک به دلیل مسائل مالی ۶ نفر از اعضای آن خبر داد و بیان کرد: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر تخلفات مالی برخی از اعضای شورای شهر قرچک موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.با جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون ۶ نفر از اعضای شورای شهر به دلیل مسائل مالی به دستگاه قضائی احضار و تفهیم اتهام شدند. برای این ۶ نفر قرار نظارت منع شرکت در جلسات صادر شده که این امر موجب انحلال شورا خواهد شد. سایر اعضای شورا نیز در خصوص این پرونده احضار شده‌اند و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد./ مهر

وزیر کشور مسئول حوادث آبان ۹۸ است

قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس : شکایت می‌کنیم‌
بیگی: از شکایت وزیر کشور استقبال می‌کنم
احمد علیرضابیگی، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم گفت: قبیله‌گرایی لاریجانی مانع استیضاح رحمانی‌فضلی شد. سهم لاریجانی از دولت، وزارت کشور بود و نمی‌خواست خدشه‌ای بر او وارد شود؛ بنابراین استیضاح وزیر کشور بی‌اثر باقی ماند. در‌ مجلس یازدهم هم قالیباف و هیئت‌رئیسه موافق استیضاح وزرا نیستند. با اینکه بارها خواستار توضیح رحمانی‌فضلی درباره آمار کشته‌شدگان آبان بودیم، هرگز پاسخی دریافت نکردیم و فقط جناب وزیر گفتند اگر پاسخ می‌خواهید، در جلسه‌ای غیرعلنی توضیح خواهم داد که هرگز این‌ جلسه وعده داده‌شده، تشکیل نشد./ شرق

مگر از تحریم خبر نداشتید که وعده طلایی واکسن دادید؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با اشاره به موضوع کرونا نوشت:متأسفانه اخیراً مسئولان بهداشتی تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازند و عجیب اینکه آن دیگران را نیز نام نمی‌برند و با مجهول باقی گذاشتن مقصرین، افکار عمومی را دچار سرگردانی می‌کنند.آقای وزیر بهداشت درباره واکسن هم وعده‌های طلائی دادند ولی محقق نشد بطوری که اکنون میزان واکسیناسیون کرونا در ایران کمتر از یک درصد است در حالی که حتی در بعضی کشورهای اطراف ما این میزان به بالای ۵۰ درصد هم رسیده است. لابد این نارسائی را هم به گردن تحریم‌ها می‌اندازند و به هر حال برای هر صنفی یک مقصر پیدا می‌کنند ولی مردم می‌گویند شما که از تحریم‌ها خبر داشتید، چرا وعده واکسن دادید و از آن به عنوان یک معجزه سخن گفتید؟

اصلاحات کم‌هزینه‌ترین و بهترین استراتژی حل مشکلات است

محمدرضا عارف: اصلاحات عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بهترین استراتژی واقع بینانه برای عبور کشور از مشکلات و مصائب است. امروز اصلاح‌طلبی به معنی تمهید و طراحی مقدماتی برای تامین منافع و مصالح ملی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی است.افراطی‌گری‌ها از سویی و ناکارآمدی‌ها و مفاسد از سوی دیگر، محصول دو رویکرد ضداصلاح‌طلبی‌ است. اصلاح‌ طلبی هرگز اپوزیسیون نظام نیست، چنانچه‌ مدافع سیاست‌های ضد منافع ملی هم نیست./ایرنا

رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی پرواز چند ایرلاین را تعلیق کرد

ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور:از ابتدای امسال تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها ارائه نشده است. از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌های داخلی تاکنون مجوز هیچ ایرلاینی را لغو نکرده‌ایم، اما چندین پرواز شرکت‌های هواپیمایی را تعلیق کرده‌ایم.شرکت هواپیمایی قشم ایر برای پرواز آبادان به مشهد هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را در نظر گرفته بود، اما به علت نقص فنی این هواپیما، پرواز با آن تایید نشد؛ بنابراین این شرکت هواپیمایی از هواپیمای آر جی استفاده کرد که ظرفیت این هواپیما از ایرباس ۳۲۰ کمتر است.در هیچ کدام از پرواز‌های خارجی ظرفیت ۶۰ درصد رعایت نمی‌شود و تمامی مسافران تست‌های pcr منفی همراه خود دارند که ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام داده‌اند./باشگاه خبرنگاران

شورای نگهبان عارف و جهانگیری را تایید صلاحیت می کند؟

حسن رسولی، عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: امروز کاندیداهایی که از کانال شورای نگهبان بتوانند عبور کنند به صورت واضح و مشخص آقای دکتر عارف و آقای جهانگیری هستند و این اشخاص از افرادی هستند که قابلیت عبور از صافی شورای نگهبان را دارند./ایلنا

رهامی: رئیس جمهور شوم مردم را از وضعیت فلاکت بار نجات می دهم

محسن رهامی، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ به خبرگزاری خبرآنلاین گفت:در دوره احمدی نژاد دولت نظامی را امتحان کردیم، مملکت بهم ریخت. ورود نظامیان به انتخابات به فضای رقابت آسیب می زند.نمی توان دور کشور حصار و دیوار کشید و بدون تعامل جهانی مشکلات را به تنهایی حل کرد.برای بهبود اوضاع اقتصادی، تلاش خود را می کنم تا یک گشایش سیاسی داشته و مانند چین، هندوستان، ژاپن، ویتنام و مالزی با دنیا ارتباط صحیح برقرار کنیم. نمی توان کشور را در دوران صلح با قواعد جنگ اداره کرد و این بزرگترین ایراد کشور ما است. آهن و معدن داریم اما پا به پای دنیا حرکت نکرده و خروجی تولیدمان پراید می شود. در خارج با همین منابع بنز و پورشه تولید می کنند. اگر این فرصت در اختیار من قرار گیرد اقتصاد را درست کرده و قطعا مردم را از وضعیت فلاکت بار فعلی نجات می دهم.شورای نگهبان در تایید و رد صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری، اختیار تام ندارد و تابع سیاست کلی نظام است.ما مردم را در گوشه رینگ گیر انداخته ایم و زندگیشان را به روزی انداخته ایم که بیشتر به فکر نان شب‌شان هستند تا حوزه های اجتماعی.با ترساندن مردم از آمریکا و غرب، آن ها و زندگی شان را در شعارهایمان محصور و قفل کرده ایم.مدل پیشنهادی بنده در ایران مدل کار چینی ها و کره‌ای ها است، روش ماهاتیر محمد در مالزی است. با زبان و روش تعامل آشنا هستم و قطعا با مجلس از در چالش و جنگ سیاسی وارد نمی شوم. اگر تایید صلاحیت شوم، یک روحانی با حرف های جدیدتر یا یک خاتمی با یک نگاه نوتر در مسائل حقوقی و اجتماعی هستم.احمدی نژاد به شعور سیاسی جامعه توهین می کند. البته یک فرد سیاسی اگر بخواهد به حیات سیاسی خود ادامه دهد، گاهی مجبور می شود که نگاه جامعه را به خود جلب کند…

رئیسی تا حالا نگفته نامزد نمی شود؛گفته تمرکزش بر قوه قضائیه است

اعتماد نوشت:به نظر می‌رسد کاندیداتوری سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ جدی‌تر از هر زمان در فضای سیاسی-رسانه‌ای کشور مطرح است. این اخبار و شایعات اما در حالی منتشر می‌شود که فعلا رییسی اظهارنظر مشخصی در این باره نکرده و تنها گفته که تمرکزش بر قوه قضاییه است. یک‌بار هم سخنگوی قوه قضاییه به نقل از او گفته بود که او «فعلا» قصد کاندیداتوری ندارد. اما همچنان اصرار اصولگرایان بیشتر می‌شود و هر روز وحدت‌شان در این باره افزایش می‌یابد.

دهقان: احمدی نژاد می گفت قطعنامه کاغذپاره است ، اما نبود

حسین دهقان در پاسخ به سوالی در باره برجام و تحریم ها گفت: آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد برای ما رفتن به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطع‌نامه مهم نیست. خب الان همان‌هاست که ادامه دارد. اگر آن زمان می‌دانستیم با این تصمیم چه وضعیتی پیش می‌آید، اجازه نمی‌دادیم پرونده هسته‌ای ما به شورای امنیت برود. شورای امنیت یعنی قطع‌نامه، ایجاد تعهد و اگر اجرا نشد آثار بعدی آن. بعد گفتند قطع‌نامه کاغذپاره است؛ نه، کاغذپاره نبود. آن زمان باید تصمیم می‌گرفتیم و به فکر این هزینه‌ها بودیم. تصمیم درست نگرفتیم و الان هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم./شرق

یک منبع آگاه: رد صلاحیت ۳ عضو شورای شهر تهران قطعی است

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: رد صلاحیت ۳ نفر از اعضای کنونی شورای شهر تهران اولین خبری بود که بعد از نام‌نویسی در این انتخابات برای شرکت در کارزار انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰ در فضای مجازی منتشر شد. طبق این خبر تایید شده «محمود میرلوحی»، «الهام فخاری» و «محمدجواد حق‌شناس» نفراتی هستند که بنا به دلایلی که هنوز به صورت دقیق اعلام نشده است درلیست ردصلاحیت‌ها جای گرفته‌اند. طبق پیگیری‌های انجام شده گویا این خبر باتوجه به اینکه هنوز به طور رسمی به افراد نام‌برده ابلاغ نشده است صحت دارد و به‌صورت شفاهی به آن‌ها گفته شده که شانسی برای رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند.

پرسش کیهان از نامزدهای ریاست جمهوری: از کجا پول تبلیغات می آورید؟

روزنامه کیهان: ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات و رقابت‌های گسترده و فراگیر آن در سطح کشوری با بیش از ۸۰ میلیون جمعیت و مساحتی چنین بزرگ، نیازمند منابع مالی گسترده‌ای است؛ از برپایی ستادهای انتخاباتی در شهرهای مختلف تا سفرهای انتخاباتی، مستندها و فیلم‌های تبلیغاتی، کمپین‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی، مراسمات و نشست‌ها، تبلیغات میدانی و برخی فعالیت‌های غیرمجاز مانند جلب و خرید نظر و رای افراد و چهره‌های سرشناس و اثرگذار مانند سلبریتی‌ها و رؤسای قبایل و…حتی در صورت فعالیت سالم و قانونی هم نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری منابعی می‌طلبد که می‌توان گفت تقریباً هیچکدام از چهره‌های سیاسی قادر به تامین شخصی آن نیستند و در این زمینه باید روی پشتیبانی و همراهی دیگران حساب کنند. در یک فضای عقلانی و منطقی انتخاباتی، یکی از مهم‌ترین مطالبات افکار عمومی و نمایندگان آنها (مانند رسانه‌ها و چهره‌های دارای تریبون) باید پرسش از میزان و چگونگی تامین و هزینه این منابع مالی باشد. شفافیت در این زمینه باید کاملاً واقعی، حداکثری و بدون هیچگونه مسامحه باشد. چنین شفافیتی علاوه‌بر آنکه به ایجاد یک فضای انتخاباتی مطلوب و ایده‌آل کمک می‌کند، اثرات مهم پساانتخاباتی نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین این اثرات، کاهش احتمال سوءاستفاده و رانت خواهد بود. اغلب صاحبان ثروتی که در انتخابات فندق می‌دهند، انتظار دارند که در پساانتخابات گردو پس بگیرند و همین طمع می‌تواند منشاء بسیاری از مفاسد کلان اقتصادی باشد که مصادیقی همچون واگذاری پروژه‌های کلان، خصوصی‌سازی‌ها، اعطای مجوزهای انحصاری، دریافت تسهیلات کلان و… دارد.

فعال اصلاح طلب: مطهری برای رئیس جمهور نشدن حرف می‌زند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من فکر می کنم بحث هایی که در هفته آینده اتفاق می افتد، فضای سیاسی کشور داغ تر می شود و توجه مردم به مسئله انتخابات بیشتر خواهد شد.«سعید شریعتی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا، درباره کاندیداتوری برخی چهره ها برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: تعلیق در انتخابات ریاست جمهوری دلایل مختلفی دارد. مکانیزم های انتخاباتی در ایران به گونه ای است که به دلیل بحث نظارت استصوابی انتخابات دو مرحله ای داریم، یعنی اول شورای نگهبان انتخابات را انجام می دهد و بعد مردم در نتیجه انتخاب شورای نگهبان، انتخابات خود را برگزار می کنند. این نوع نظارت همواره انتخابات را تا روز اعلام صلاحیت ها در تعلیق نگه می دارد و هیچ چیز شفافی نمی توان در این مورد گفت. سال ۹۶ در فروردین ماه صحبت از ردصلاحیت دکتر روحانی جدی بود یعنی رئیس جمهور مستقر هم معلوم نبود تایید صلاحیت می شود یا نه.او عنوان کرد: در ادواری که چهره های برجسته و درجه یک کاملا شناخته شده که حرف و حدیثی هم چندان پشت سر آنها نیست اعلام آمادگی نکنند سرنوشت انتخابات خیلی مشخص نیست. در مورد انتخابات ۱۴۰۰ دو مسئله وجود دارد یکی در واقع پیوند خوردن تصمیم و اراده رجال سیاسی و کسانی است که توانمندی اداره کشور را در موقعیت ریاست جمهوری می بینند. همچنین نسبت به تصمیماتی که در مورد سیاست خارجی کشور و حل مسئله برجام گرفته می شود این تصمیم گیری برای رجال سیاسی در این سطح در تعلیق و ابهام قرار دارد.شریعتی ادامه داد: کسی که می خواهد سکان کشور را در دست بگیرد باید یک چشم اندازی داشته باشد که این بحران حل‌ می شود یا نمی شود، آیا راه برون رفتی از این بحران وجود دارد یا نه تا بتواند تصمیم بگیرد. از این هفته یک بارقه هایی از امید برای حل مسئله یا بازگشت به برجام و رفع تحریم ها به وجود آمده که انتظار می رود مقداری از این ابهامات کم کند.

توضیحات رستم قاسمی درباره بیان رقم اشتباه در تلویزیون

وزیر سابق نفت با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر اشتباه صورت گرفته در بیان رقم صحیح قرارداد استراتژیک معادن فسفات سوریه را اصلاح کرد.رستم قاسمی وزیر سابق نفت که روز گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی دست‌خط به بیان خاطرات جنگ در ۸ سال دفاع مقدس و دوران سازندگی پس از جنگ به شرح فعالیت‌ها در قرارگاه خاتم الانبیا و وزارت نفت پرداخته بود، در بخشی از اظهاراتش به انعقاد قرارداد استراتژیک با سوریه در حوزه استخراج از معادن فسفات این کشور اشاره کرد که گویا در بیان عدد صحیح سهم ایران در این قرارداد دچار اشتباه شده است که با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر اشتباه صورت گرفته را اصلاح کرد.قاسمی نوشته است:‌ عدد صحیح سهم ایران در قرارداد استراتژیک معادن فسفات سوریه بیش از یک میلیارد تن و سهم روسیه حدود صدوپنج میلیون تن می‌باشد که با عرض پورش به اشتباه هزار میلیون تن را هزار میلیارد تن عرض کردم.

معاون دفتر روحانی: سنگ‌اندازان دیروز به دنبال غنیمت‌ هستند

معاون دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه «دولت، در بمباران ‎تحرم و ‎تحریف سه ساله، تنها ماند و مخالفانش ‎جنگ اقتصادی را به ‎فرصت طلایی برای بازاریابی سیاسی بدل کردند»، اظهار کرد: اینک که نشانه‌های گشایش نمایان شده، سنگ‌اندازان دیروز، شتابزده به دنبال غنیمت‌اند.علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: « ‏دولت، در بمباران ‎تحریم و ‎تحریف سه ساله، تنها ماند و مخالفانش ‎جنگ اقتصادی را به ‎فرصت طلایی برای بازاریابی سیاسی بدل کردند. اما ملت، با آن نجابت و تاب‌آوری تاریخی خود بر ‎فشار حداکثری پیروز شد و اینک که نشانه‌های گشایش نمایان شده، سنگ‌اندازان دیروز، شتابزده به دنبال غنیمت‌اند.»

برکناری نماینده آیت الله سیستانی در ایران صحت دارد؟

برکناری نماینده آیت الله سیستانی در ایران تکذیب شد.در یک اقدام بی‌سابقه، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام‌الاختیار خود در ایران گفتگوی تلفنی کردند.این گفتگو در پی انتشار شایعاتی مبنی بر عزل آقای شهرستانی از نمایندگی این مرجع به دلیل حمایت‌هایش از جمهوری اسلامی بعد از دیدار با پاپ صورت گرفت.منابع نزدیک به بیت حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی گفتند این مرجع بزرگ ابداً علاقه‌ای به تنش با ایران ندارد و خواهان اتحاد و اتفاق در چارچوب اهداف مشترک است. به همین دلیل هیچ پاسخ رسانه‌ای به این‌گونه مطالب داده نخواهد شد. روش این مرجع عالی همواره برخورد اثباتی و ایجابی بوده و افراد زیادی در چند دهه اخیر به ایشان اهانت کردند ولی همان‌ها یا معذرت‌خواهی کردند و یا تلاش نمودند وقت ملاقات بگیرند.

حمایت تمام قد مدیر مسئول روزنامه اصولگرا از عارف

مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت: عارف با شعار دولت زندگی وارد انتخابات می شود اما نه گزینه اصلاح طلبان است و نه حاضرند وی را مورد بررسی قرار دهند.عبدالله گنجی در توییتر نوشت: عارف با شعار دولت زندگی وارد انتخابات می شود اما نه گزینه اصلاح طلبان است و نه حاضرند وی را مورد بررسی قرار دهند.از دیگران ضعیفتر است؟خیر.تابلوی اصلاح طلبی ندارد؟پس چرا مورد بی مهری است.چون وفادار به نظام،اسلام سیاسی و رهبری است. به همین دلیل وی را شجاع نمی دانند و روحانی ارجع شد.

زیدآبادی: کیهان مخاطبانش را بَره فرض کرده است؟

احمد زیدآبادی به مطلب امروز روزنامه کیهان که درباره نشست وین منتشر شده بود واکنش نشان داد.روزنامۀ کیهان به هیئت مذاکره کنندۀ ایرانی تشر زده است که با وجود موضع شفاف و قطعی جمهوری اسلامی در مورد لغو تحریم‌های آمریکا، آنها در وین چه می‌کنند؟این پرسش را اگر منتقدان یا مخالفان جمهوری اسلامی مطرح کنند، کاملاً منطقی است چرا که در رفتار هیئت مذاکرۀ کنندۀ ایرانی نوعی پنهان‌کاری یا ریاکاری دیده می‌شود.کیهان اما روی کدام منطق این پرسش را مطرح می‌کند؟ مگر هیئت مذاکره کننده، بدون هماهنگی و کسب اجازۀ سایر نهادهای حاکم و به طور سرخود راهی وین شده است؟اگر اقدام هیئت ایرانی، با هماهنگی و کسب مجوز صورت گرفته، پس اعتراض کیهان به چیست و کجاست؟ و اگر سرخود انجام شده، مگر برای مجلس یا شورای عالی امنیت ملی و نهادهای بالاتر از آنها کاری دارد که با یک مصوبه یا دستور مانع حضور آنان در وین شوند؟یعنی مسئولان کیهان نمی‌دانند که نوع پرسش‌شان، این تناقضات را به همراه دارد؟ و یا اینکه مخاطبان را بره فرض کرده‌اند؟ پیش غازی و معلق بازی؟گفتنی است روزنامه کیهان در ستون گفت وشنود امروز خود این پرسش را مطرح کرده بود که ” معلوم نیست مذاکرات وین برای چیست و چرا این همه طولانی شده است؟

طعنه سایت اصولگرا به سیدحسن خمینی

سید‌حسن خمینی روز گذشته و در جمع برخی اعضای مجمع ایثارگران- که یک گروه تازه‌تاسیس از نظر سیاسی و قدیمی از منظر حضور چهره‌های اصلاح‌طلب که پیش‌تر در برخی احزاب منحله فعال بوده‌اند، به‌حساب می‌آید- استارت فعالیت‌های سیاسی خود در عرصه انتخابات را زد.سایت تحلیلی جهان نیوز نزدیک به اصولگرایان با انتشار گزارشی درباره وضعیت نامزدهای اصلاح طلب برای انتخابات پیش رو با نام بردن از سیدحسن خمینی نوشت: ” صرف‌نظر از اینکه عیار حسن خمینی بعد از ماجرای انتخابات دوره قبلی مجلس خبرگان در سال ۹۴ که میدانی برای تست ظرفیت‌های علمی، سیاسی و اخلاقی وی تبدیل شده بود، به خوبی مشخص شد و با یک ناه واقع‌بینانه سوخت و از میدان برون شد، به‌نظر می‌رسد که او این‌ روزها کنش‌های سیاسی خود را آغاز کرده است و بدش نمی‌آید دایره تاثیر خود را دوباره محک بزند. نمونه این اکت‌ها هم اظهارات سیاسی روزهای اخیر اوست.”جهان نیوز نوشت: سید‌حسن خمینی روز گذشته و در جمع برخی اعضای مجمع ایثارگران- که یک گروه تازه‌تاسیس از نظر سیاسی و قدیمی از منظر حضور چهره‌های اصلاح‌طلب که پیش‌تر در برخی احزاب منحله فعال بوده‌اند، به‌حساب می‌آید- استارت فعالیت‌های سیاسی خود در عرصه انتخابات را زد و با نیش و کنایه به نهادهای مختلف از برخی دولتی‌ها گرفته تا شورای نگهبان تلاش کرد چهره‌ای منتقد درقبال وضع موجود از خود به‌نمایش بگذارد. به برخی عبارت‌های ذکرشده در سخنرانی وی که دیروز تیتر اول رسانه‌های اصلاح‌طلب بود، دقت کنید: «تلگرام را فیلتر کردید، اما باز هم هست؛ ایجاد محدودیت دیگر ممکن نیست. از ممیزی‌ها خنده‌ام می‌گیرد. معنا ندارد که با نگاه تنگ‌نظرانه گروه‌هایی را از حق حضور در انتخابات محروم کنند. به چه حقی می‌توان پذیرفت که چند نفر با سلیقه خاص حق مردم برای حضور نماینده‌شان را نادیده بگیرند؟»نکته مهم در این میان البته این است که حسن خمینی درکنار ضعف سیاست‌ورزی که یک‌بار حسابی گریبانگیر او شده، مانند دیگر نزدیکان دولت نقطه‌ضعف چسبندگی به وضع موجود را با خود دارد، حمایت سفت و سخت او از حسن روحانی مخصوصا در سال ۹۶ که به‌صراحت و با انتشار ویدئوی تبلیغاتی صورت گرفت (که دقیقا عکس مشی گذشته بیت امام راحل(ره) بود و خانواده معمار انقلاب را درگیر سیاست‌بازی‌های نامألوف کرد) باعث شد او بیشتر از گذشته در چالش‌های نابلدی و ناکارآمدی کابینه روحانی شریک باشد و امروز بلای حرکت وی شود. در این میان اما به‌نظر می‌رسد که حسن خمینی ظاهرا به‌خوبی از این مساله اطلاع دارد؛ چراکه چندی پیش در سخنانی تلاش کرد مرزبندی خود با دولت و وضع موجود را مشخص کند و بگوید که او هم از روحانی راضی نیست. او یکی، دوهفته پیش در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: «من اصلا مدافع وضع موجود نیستم؛ ممکن است بنده هم شروع کنم به اندازه شما درددل داشته باشم.» این اظهارنظر به‌خوبی نشان می‌دهد که حسن خمینی هم چالش بزرگ چسبندگی به فاجعه عملکردی دولت روحانی را داراست و اگر قرار است کنشی داشته باشد باید راهی برای حل این معضل بیابد.

وزیر ارتباطات احمدی نژاد: دولت برای اینکه مردم را فریب دهد وارد «کلاب هاوس» شده است

محمد سلیمانی گفت: دولت باید راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را به طور جدی دنبال کند، مجلس هم باید براساس شان نظارتی و قانون گذاری خود دولت را مجبور به انجام این مهم کرده و نسبت به راه اندازی زیرساخت های مجازی نظارت داشته باشد ضمن اینکه قوه قضائیه هم نسبت به تخلفاتی که در این حوزه صورت می گیرد به عنوان خطری که کشور را تهدید می کند ورود کند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم با اشاره به اینکه با پدیده ای مواجه هستیم که جان و مال مردم امروز در فضای مجازی به استعمار گرفته شده است گفت: رسانه یکی از ارکان اصلی حکومتی است زیرا افکار عمومی را می سازد؛ اگر جریانی بتواند افکار عمومی را به یک سمت و سویی بکشاند آن جریان در جامعه حاکم می شود.وی با بیان اینکه استعمار مجازی در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شکل گرفته است تصریح کرد: فضای مجازی به عنوان یک رسانه اطلاعات را جمع آوری کرده و براساس آن سیاست هایی طراحی شده و دوباره بازخورد به جامعه می شود تا جامعه به سمت و سوی خاص هدایت شود که عمدتا جنبه فریب دارد.سلیمانی با اشاره به اینکه استعمار مجازی نه تنها در ایران بلکه در جوامع غربی نیز در حال گسترش است تصریح کرد: حاکمیت فضای مجازی در اختیار هر کس باشد آن فرد یا حکومت تاثیر گذار بر روی افراد، مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با طرح این سوال که حقیقتا هدایت فضای مجازی در دنیا امروز در اختیار چه تفکری است و چه کسانی آن را هدایت می کنند عنوان کرد: بدون شک حاکمیت شبکه های مجازی با دولت آمریکاست به گونه ای که جوامع اروپایی نیز تحت تاثیر نفوذ آمریکا در فضای مجازی هستند و آزادی خواهان اروپایی هم نسبت به اینکه فرهنگ، زبان و تفکرات آنها توسط حاکمیت آمریکایی شبکه های مجازی در حال تغییر است معترض هستند.

کرباسچی: اصلاح‌طلبی در انحصار کسی نیست

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح‌طلبی در انحصار کسی نیست؛ در انحصار آقای خاتمی و آقای هاشمی هم نبوده است. اصلاح‌طلبی یعنی اینکه چشم بازی وجود داشته باشد که اشکالات حرکت جامعه را گوشزد کنند.غلامحسین کرباسچی در پلتفرم کلاب‌ هاوس ادامه داد: وضعیتی که آقای خاتمی در سال آخر دولت خود داشت، با سال ۷۶ تفاوت زیادی داشت. بزرگترین پشتوانه دوم خرداد، دانشگاه و دانشجویان بودند. با این حال در سال آخر دولت اصلاحات که آقای خاتمی به دانشگاه رفت، جو به قدری منفی بود که ایشان از آن خلق خوش و روحیه اخلاق‌مدارانه عدول کرد و دانشجویان معترض را تهدید به اخراج از سالن کرد.البته جمله مهمی هم گفتند که به کار امروز ما می‌آید. در پاسخ به اعتراضات گفتند که حالا ان‌شاالله دولت بعدی خواهد آمد و خواهیم دید که چگونه عمل خواهند کرد. و دیدیم که بعد از دولت اصلاحات چه اتفاقاتی افتاد.اگر روند جریانات سیاسی را سالم فرض کنیم، این طبیعی است که جناحی که هشت سال کار کرده، نقاط ضعف و قوتی داشته باشد که به تغییر دولت منجر شود. هر چند که در سال ۸۴ اگر اشتباهات بعضی دوستان اصلاح‌طلب نبود و به شخصیتی چون آقای کروبی بی‌توجهی نمی‌شد، شاید دولت به دست آقای احمدی‌نژاد نمی‌افتاد و ما گرفتار شرایط سال‌های ۸۴ تا ۹۲ نمی‌شدیم.اشتباهات آقای احمدی‌نژاد هم به تدریج تبعات خود را نشان داد و همان اشتباهات منجر به اقبال مردم به سمت اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی و نهایتا پیروزی آقای روحانی در سال ۹۲ شد. نه موفقیت‌های دور اول روحانی قابل انکار است و نه مشکلات دور دوم دولت ایشان. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، گرفتاری‌های کشور هم محصول تحرک جریان مخالف داخلی است، هم مربوط به کوتاهی مدیران داخل دولت است و هم تحریم‌ها و البته بلای کرونا.

آشنا: دانشمندان هسته‌ای به تجهیزات قدرت‌آفرین دست یافتند

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: دانشمندان واقعی در سازما انرژی اتمی در این چند سال از چالش‌های گریز هسته‌ای عبور کرده‌ و به جای پوسته‌های نمایشی و هراس انگیز به تحقیق و تولید تجهیزات هسته‌ای نوین، نیاز محور و صلح‌آمیز ولی قدرت‌آفرین و آینده ساز دست یافتند.حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: این چند سال فرصتی بود تا دانشمندان واقعی در سازمان انرژی اتمی، از چالش‌های گریز هسته‌ای عبور کرده‌ و به جای پوسته‌های نمایشی و هراس انگیز به تحقیق و تولید تجهیزات هسته‌ای نوین، نیاز محور و صلح‌آمیز ولی قدرت‌آفرین و آینده ساز دست یابند.

تکذیب ادعای انتخاباتی یک خبرگزاری در مورد سید حسن خمینی

جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران ادعای انتخاباتی یک خبرگزاری در مورد حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی را تکذیب کرد.جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران در حساب توییتری خود نوشت: «ظاهرا بی اخلاقی و توسل به دروغ توسط خبرگزاری فارس که از محل بیت المال نیز ارتزاق مینماید مسبوق به سابقه میباشد.بر خلاف خبر کذب منتشره ، حاج سید حسن خمینی در دیدار بااعضای شورای سیاسی مجمع ایثارگران، د خصوص ورود خویش به انتخابات هیچگونه اظهار نظری نفرمودند .»

انتقادات صریح پزشکیان از اصولگرایان

مسعود پزشکیان که از چند ماه پیش در معرض کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری آتی قرار دارد می گوید: سوال من از اصولگرایان این است که آن‌هایی که از اصولگرایی حرف می‌زنند کدام اصول است؟ ما یک اصول دین و فروع دین را داریم. من اصول دین را پذیرفتم و برای فروع دین هم هر روز برای آن نماز می‌خوانم و هر روز برای آن روزه می‌گیرم. اصلی که شما از آن حرف می‌زنید بفرمایید چیست؟نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: از نظر علمی، هدف کلی و اهداف اختصاصی که وجود دارد. بعد یک‌سری استراژی و تاکتیک و اصول فرعی و اصلی وجود دارد ما از نظر اعتقادی اصل دین داریم فرع دین داریم آن چیزی که شما می‌گویید چیست؟وی می‌گوید تقوا یعنی باید تصمیم درست گرفته شود و آن تصمیم درست را به درستی اجرا کنید. آن‌هایی که حرف‌های دروغ و غیرکارشناسانه را غالب کردند ظلم کردند و بعد اسم اسلام، دین، اصول و اصلاح روی آن گذاشتند.

کنایه سنگین اصلاح‌طلب دوآتشه به اصولگرای کهنه کار

سیدمصطفی تاجزاده در توئیتی نوشت: بادامچیان، دبیر کل موتلفه می‌گوید: «اصلاح‌طلبان باید ممنون شورای نگهبان باشند که آنها را از انتخابات حذف می‌کند و دلایل رد صلاحیتشان را نمی‌گوید تا مردم علیه آنها شورش نکنند.»این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: دستپاچگی دبیرکل موتلفه با اختلافات داخلی اصولگرایان و نیز نظرسنجی‌های جدید ارتباط دارد یا کودتای انتخاباتی در راه است؟