در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

امارات ایران را دور  زد
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش به پیشنهادی که از امارات متحده عربی در زمینه حمل و نقل زمینی دریافت کرده بود، واکنش “مثبت” داشته است.وی با اشاره به اینکه انگیزه اماراتی‌ها از تغییر مسیر زمینی به عراق به جای ایران، کوتاه‌تر کردن زمان حمل و نقل محموله‌ها است، گفت: در صورت اجرای پروژه‌های ریلی و زمینی می‌توان زمان ارسال کالاها را کاهش کرد.


ادعای وزیر بهداشت درباره دولت قبل، واکسن و برجام
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: در دولت قبل واکسن وسیله‌ای برای کار‌های سیاسی شده بود که مردم تحت فشار قرار بگیرند که بعضی از مسائل مانند FATF و برجام را قبول کنند، اما با روی کار آمدن دولت جدید به سرعت واکسن وارد کشور شد.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، یکهزار و ۵۱۰ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۱۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.


سود ۱۸ میلیارد دلاری ترکیه از سریال‌هایش
دبیر کمیته اقتصاد فرهنگ اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در حالی که ایران حضور در بازارهای صادراتی فرهنگی را فراموش کرده، ترکیه در سال ۲۰۱۹ صادرات فرهنگی خود با محوریت سریال و فیلم را به ۱۸ میلیارد دلار رسانده است.


شرط ایران برای به رسمیت شناختن طالبان 
«بهادر امینیان»، سفیر ایران در کابل طی گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه طلوع‌نیوز گفت: دولت موقت طالبان در افغانستان فراگیر نبوده و تهران نمی‌تواند به این شکل، این حکومت را به رسمیت بشناسد. امینیان ادامه داد: در صورتی که تغییراتی در ساختار دولت طالبان به وجود آید، تهران می‌تواند دیگران را نیز تشویق کند تا این گروه را به رسمیت بشناسند.


واردات واکسن کرونا ممنوع شد؟
بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه میزان از سبد واکسیناسیون ما را واکسن‌های ایرانی تشکیل می‌دهد؟ افزود: هیچ گونه وارداتی از خارج از کشور نداریم؛ و‌ی در جواب سوال خبرنگار که آیا واردات واکسن ممنوع شده است گفت: بله، کاملاً به تولید داخل متکی هستیم و تولید داخل کفاف نیاز ما را از جمله دُز سوم خواهد داد.


رزمایش جمهوری آذربایجان باعث تلفات فوک‌های خزر شد

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست گفت: پس از تلف شدن فوک‌های خزری در پی رزمایش جمهوری آذربایجان، وزارت خارجه از کشورهای حاشیه خزر خواست تا درباره علل مرگ فوک‌ها توضیحاتی دهند که هنوز این کشور جوابی نداده است. داود میرشکار روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین، به تلف شدن فوک های خزری در پی رزمایش جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: از وزارت خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی خواستیم این موضوع را از کشورهای حاشیه خزر پیگیری کند و از میان این کشورها، روسیه پاسخگو بود و عوامل مرگ و میر فوک ها در این کشور مطرح شده و مواردی که به صورت طبیعی اتفاق افتاده بود واکاوی شده است. وی تاکید کرد: اما جمهوری آذربایجان درباره تلفات فوک خزری پاسخی نداده و امیدواریم پیگیری های دستگاه وزارت خارجه در این زمینه ادامه داشته باشد. خچندی پیش خبر مرگ ۱۴ قلاده فوک خزری در سال جاری را مدیر کل محیط زیست مازندران به عنوان «تلفات غیرعادی» یاد کرده بود. حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفته بود که از ابتدای سال جاری شاهد تلفات غیر عادی فوک ها در سواحل دریای خزر در استان مازندران هستیم که تاکنون تعداد آنها به ۱۴ قلاده رسیده است.


استاندار فارس: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند؛ خودم برای شان بلیط می‌گیرم

محمدهادی ایمانیه در جمع کارگران خانه کارگر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به نگرانی‌های کارگران درباره وضعیت درمان خود، با تاکید بر اینکه هیچ پزشکی در بخش خصوصی یا دولتی حق دریافت رشوه ندارد، اظهار کرد: معنا ندارد که برای جراحی قلب ۹۰ میلیون تومان هزینه دریافت شود؛ زیرا تعرفه بخش خصوصی ۱۲ میلیون تومان است و دلیلی ندارد که پزشکی چندین برابر مبلغ مشخص شده هزینه دریافت کند. او ادامه داد: درصورت بروز و تکرار چنین مسائلی حتما باید از پزشک شکایت شود و دانشگاه علوم پزشکی با رویکرد جدید خود به جد پیگیری خواهد کرد. استاندار فارس با اشاره به اینکه تهدید پزشکان به مهاجرت درصورت قطع مبالغ غیر قانونی آن‌ها گفت: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد؛ زیرا دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است و در تمامی رشته‌ها افراد توانمند صالح و سالم وجود دارد. ایمانیه با بیان اینکه به غلط در ذهن مردم جا افتاده است که برخی پزشکان بیمار را از مرگ نجات می‌دهند و دستان شفابخش دارد، اظهار کرد: باعنوان کارشناس این حوزه هیچ پزشک منحصر به فردی نداریم و این مسئله باعث شده که افراد خانه و زندگی خود را بفروشند تا هزینه جراحی پزشکان را تامین کنند. همچنین یک حساب توئیری به اسم استاندار فارس هم توییت کرد: تعرفه درمان کاملا مشخص است و هیچ پزشکی حق زیر میزی گرفتن ندارد. پزشکان من را تهدید به مهاجرت نکنند، هرکه می خواهد برود به سلامت! خودم برایش بلیط پرواز هم می گیرم. امروز ما پزشکان حاذق و متخصص زیاد داریم و دوره منحصر به فرد بودن به بیست سال پیش برمیگردد.


فعالیت بدنسازی بانوان اصفهانی ممنوع اعلام شد!

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، فعالیت بانوان در رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی را ممنوع اعلام کرد.در شرایطی که طی سال‌های اخیر مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته‌های پاورلیفتینگ، فیتنس و مچ‌اندازی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده بود، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در نامه‌ای به رییس هیات بدنسازی این استان، هرگونه فعالیت بانوان در رشته‌های بدنسازی را ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت در حالی است که، بانوان از سال ۹۲ مجوز حضور در کلاس‌های آموزشی و سمینارهای رشته بدنسازی را داشته‌اند و از سال ۹۵ نیز می‌توانستند در رشته مچ‌اندازی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند تا جایی که امسال اولین اعزام بانوان ایران به رقابت های آسیایی مچ‌اندازی انجام شد و بانوان ایران موفق به کسب عنوان سوم آسیا شدند. هم‌چنین سال گذشته نیز مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته پاورلیفتینگ از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد و از سال جاری نیز بانوان فعالیت رسمی خود را در رشته فیتنس چلنج آغاز کردند و حتی اولین دوره مسابقات این رشته نیز شهریور سال جاری برگزار شد.


سوال مهم عباس عبدی درباره افزایش ظرفیت پزشکی

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: حدود یک ماه پیش نامه‌ای به امضای چهار نفر خطاب به آقای رییس جمهور نوشته شد. این نامه را آقای دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، آقای دکتر مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی، آقای دکتر رییس‌زاده، رییس نظام پزشکی و دکتر شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان، امضا کرده‌اند و خواهان حذف طرح افزایش ظرفیت پزشکی از دستور کار این شورا شده‌اند. آنان نمایندگان ۴ ستون و رکن مهم نظام بهداشت و سلامت کشور هستند. متأسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح مذکور را علی‌رغم نظرات کارشناسی جامعه پزشکی تصویب کرد. براساس آن طی چهار سال و هر سال ۲۰ درصد نسبت به سال قبل این ظرفیت بیش‌تر می‌شود. اگر ظرفیت در سال ۱۳۹۲، برابر ۱۰۰ بود، اکنون به ۱۵۰ رسیده و در سال ۱۴۰۴ باید به ۳۰۰ برسد. یعنی طی ۱۲ سال ظرفیت رشته‌های پزشکی سه برابر شود!! در حالی که بعید است امکانات و استادان آنها حتی اندکی از این افزایش را جبران کنند. مسأله این یادداشت تأیید و رد تصمیم مذکور نیست. این را باید کارشناسان دانشگاهی و نظام بهداشت و درمان نظر دهند، مسأله اصلی این است که منطق کارشناسی این تصمیمات چیست؟ اگر شما به چهار عضو اصلی در نظام بهداشت و درمان کشور که مورد اعتماد حکومت و خودتان و اصول‌گرایی هستند اطمینان ندارید، آیا می‌توانید بگویید که مرجع کارشناسی شما در اتخاذ این تصمیم کیست؟


اتوبوس‌خواب‌ها معتاد نیستند، شاغلینی هستند که پول اجاره خانه ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد پدیده اتوبوس خوابی واکنش نشان داد و گفت: ما در ستاد سمن ها سعی داریم از توان سازمانهای مردم نهاد در این زمینه استفاده کنیم و از آنها بخواهیم برای این پدیده که زائیده شرایط اقتصادی کشور است، فکری کنند.سید احمد علوی با اشاره به پدیده اتوبوس خوابی در بی ار تی گفت: از گذشته شاهد بودیم که به خصوص در زمستان معتادان بدون مکان، برای خوابیدن سوار اتوبوس های خط شبانه شده و در طول مسیر می خوابیدند.وی با بیان اینکه اما حالا براساس گزارشات واصله شاهد آن هستیم که پدیده جدیدی در اتوبوس های بی آرتی که خط شبانه روزی هستند رخ داده و آنهم خوابیدن افراد غیر معتاد در اتوبوس است، گفت: مسئولان شهرداری اعلام کردند که این افراد ظاهر موجه ای داشته و معتاد نیستند و حتی شاغل هستند اما توان پرداخت کرایه خانه یا کرایه مهمان سرا را ندارند به همین دلیل اتوبوس را برای خوابیدن انتخاب می کنند چراکه هم امنیت دارد و هم در این شبهای سرد، گرم است.


نماینده چابهار در مجلس : با یارانه ۴۵ هزارتومانی نمی توان یک دبه ماست هم خرید

معین الدین سعیدی:در سال ۱۳۸۷ که لایحه هدفمندشدن یارانه‌ها مطرح شد و یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم داده شد این مبلغ در آن زمان چیزی در حدود ۵۰ دلار بود اما الان با این مبلغ نمی‌توان یک دبه ماست خرید.اگر دولت بنای حمایت از اقشار و دهک‌های پایین جامعه و قشر مستضعف دارد طبیعتا اگر اصرار به حذف ارز ترجیحی دارد جهت جبران شوک تورمی ناشی از این موضوع، حتما باید کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار دهد. در حال حاضر سرانه مصرف گوشت و مواد پروتئینی پایین آمده است. بنابراین دست بردن به چنین جراحی بزرگ اقتصادی، بدون رعایت لوازم آن، مسلما می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد./فراز


بازشدن پای سازمان‌های جاسوسی به فرزندآوری ایرانیان/ معاون وزیر بهداشت: MI6 برای نابودی ما برنامه دارد

حیدری ،معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دشمن روی کاهش جمعیت در ایران حساب کرده است، گفت:اسناد لو رفته از MI6 نشان می‌دهد که دشمن روی کاهش جمعیت و نابودی کشور حساب کرده است، باید با بصیرت و بینش عمیق در این حوزه اقدام کرد.مسئله جمعیت کاملاً فرهنگی شده و ذهن افراد نسبت به فرزند آوری تغییر کرده است، شورای اداری استان‌ها باید برای برنامه ریزی و اقدام در راستای افزایش جمعیت بسیج شود./ مهر


غرضی: چون دشمن خارجی داریم نظارت استصوابی لازم است

شورای نگهبان گرفتار مسائل مختلفی است، تحت فشار قدرت سیاسی، قدرت اجتماعی و تحت فشارهای داخلی و خارجی است فلذا باید ارتباط اجتماعی خود را حفظ کند.بازنگری در اصل نظارت استصوابی در صورتی درست می‌بود که دشمن خارجی نداشتیم، اما حالا دشمن خارجی داریم و همه می‌خواهند از ملت ایران سوءاستفاده کنند و از منابع ما رانت‌خواری کنند، وجوب نظارت بر قدرت سیاسی بیش از پیش تایید می‌شود.من آماده هستم تا هر کسی اعم از مردم یا سیاسیون درباره موضوع نظارت استصوابی ابهامی دارد با من تماس بگیرد تا او را قانع کنم./اعتماد آنلاین


دختر ابومهدی المهندس: محل سفارت آمریکا را به خاک عراق باز می‌گردانیم/ از آل‌سعود انتقام خواهیم گرفت

منار ابومهدی المهندس در تجمع فرودگاه بغداد:انتقام پدرم، برادرش (حاج قاسم) و همراهان نیکویش را خواهیم گرفت.انتقام هر قطره خونی که به ظلم در عراق، سوریه و یمن ریخته شد را خواهیم گرفت.از حاکمان عربستان که به دنبال بازگردادن حکومت اموی هستند انتقام خواهیم گرفت.بخشی از خاک عراق که سفارت آمریکا بر آن چیره شده را به کشور بازمی‌گردانیم/ مرکز رسانه‌ای نجباء


زینب سلیمانی: والله این خون و این فرودگاه را فراموش نخواهیم کرد/ اشک‌های اندوه با آزادی عراق از آمریکا به شادی بدل می‌شود

فرزند شهید سلیمانی در تجمع فرودگاه بغداد:پدرم از صمیم قلب عراق را دوست داشت و به عراقی قوی می‌اندیشید.شهید ابومهدی المهندس زندگی خود خود را وقف خدمت عراق کرد.اشک‌های اندوه با آزادسازی عراق از آمریکایی‌ها به شادی تبدیل می‌شود.زمان زیادی نخواهد گذشت تا انتقام فرماندهان شهید را بگیریم.والله این خون‌ها و این فرودگاه را فراموش نخواهیم کرد.


روحانی این روزها به چه کاری مشغول است؟

داماد رئیس جمهور پیشین در مصاحبه ای با روزنامه شرق از حال و هوای روحانی در روزهای بعد از ریاستش گفت.در قسمتی از مصاحبه مهدی زاده با روزنامه شرق آمده است:شخصیت آقای روحانی این‌گونه نیست که در کنجی بنشیند و در خلوت خود باشد. ایشان همیشه در نظام بودند و در سیستم جزء چند نفر اول بودند. الان هم بیشتر وقت خود را به کارهای مطالعاتی و پژوهشی می‌گذراند و خاطرات خود را می‌نویسد. جلسات روزانه هفتگی خودشان را هم دارند و البته وقت بیشتری را برای خانواده صرف می‌کند.ایشان به گونه‌ای هستند که خوشحالی یا ناراحتی خود را بروز نمی‌دهند؛ چون بالاخره کارکشته سیاست هستند؛ اما فشارها از روی او برداشته شد و من این را در چهره آقای روحانی احساس کردم.


استدلال‌های آشنا درباره چرایی بتن ریزی در سایت اراک

مشاور رئیس جمهور سابق در مصاحبه‌ای درباره چرایی بتن ریزی در سایت اراک گفت: فهمیدیم طراحی‌ اراک اشکال‌ داشته و‌ لذا‌ آن‌ چیزی‌ را‌ که‌ خودمان‌ به‌ ضرورتش‌ پی‌ برده‌ بودیم،‌ به‌ آمریکایی‌ها‌ فروختیم.حسام‌‌الدین‌ آشنا‌ در مصاحبه جدید خود با عصر اندیشه گفته است: در‌ مورد‌ اراک‌ ما‌‌ باز‌ طراحی‌ این‌ سایت را‌ پذیرفتیم‌ ولی‌ ماهیت‌ آب‌ سنگین‌ را‌ حفظ‌ کردیم.‌ اما‌ چرا‌ باز‌ طراحی‌ را‌ پذیرفتیم؟‌ زیرا‌ از‌ نظر‌ برخی‌ متخصصان‌ عالی‌ رتبه‌ طراحی‌ اراک اشکال‌ داشت‌ و‌ در‌ نهایت،‌ امنیت‌ هسته‌ای‌ راه‌ اندازی‌ آن‌ را‌ تائید‌ نمی‌کرد.‌ لذا‌ باید‌ این‌ طراحی‌ را‌ تغییر‌ می‌دادیم‌ و‌ آن‌ چیزی‌ را‌ که‌ خودمان‌ به‌ ضرورتش‌ پی‌ برده‌ بودیم،‌ به‌ آمریکایی‌ها‌ فروختیم. اهمیت‌ تاریخی‌ حضور‌ آقای‌ دکتر‌ صالحی‌ در‌ فرآیند‌ مذاکرات‌ هسته‌ای‌ این‌ است‌ که‌ زیر‌ ساخت‌ و‌ تحقیق‌ و‌ تو‌سعه‌ را‌ نگاه‌ داشت‌ و‌ چیزهایی‌ را‌ که‌ باید‌ تغییر‌ می‌دادیم‌ و‌ تبدیل‌ می‌کردیم،‌ به‌ عنوان‌ ثمن‌ معامله‌ به‌ طرف‌ مقابل‌ داد.


داماد روحانی: باجناقم نزدیک ۲۰ سال است در خارج کشور زندگی می کند

داماد روحانی در مصاحبه مفصلی با شرق گفت: باجناقم نزدیک ۲۰ سال است در خارج کشور زندگی می کند.کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی با اشاره به زندگی شخصی رئیس جمهور سابق گفت: دختر بزرگتر روحانی همراه با همسرش نزدیک ۲۰ سال است در خارج ایران زندگی می کند.وی همچنین تصریح کرد که باجناقش به طبابت مشغول می باشد.


ماجرای «کله‌پاچه آشتی کنان» حاج قاسم

امیرسرلشکر حسنی سعدی بیان می‌کند: «حاج قاسم در کار با هیچ کسی شوخی نداشت اما در زمان ناهار همان نیرویی که به او تشر زده و او را توبیخ کرده بود، در کنار خود می‌نشاند، او را می‌بوسید و برایش لقمه می‌گرفت.»این فرمانده دوران جنگ تجمیلی می‌گوید: «حاج قاسم حتی غذا خوردن را به تاخیر می‌انداخت که همان نیرویی که یک ساعت قبل با استحکام مدیریتی خود او را بازخواست کرده بود، کنار خود بنشاند و بعد غذا خوردن را شروع می‌کرد.»حسنی سعدی خاطره‌ یکی از دوستان مشترک خود با قاسم سلیمانی را نقل قول می‌کند و توضیح می‌دهد: «یکی از دوستان تعریف می‌کرد که قصوری کوچکی انجام شد و حاج قاسم با او برخورد کرد و بعد شب زنگ زد و گفت کجایی که با یکدیگر شام بخوریم و من گفتم که خانه و در حال استراحت هستم. حاج قاسم به برادر خانم خود محمود نامجو می‌گوید که فردا کله‌پاچه بگیر و فلانی را دعوت کن که با هم دیگر صبحانه کله پاچه بخوریم و یکی از دوستان گفته بود این کله‌پاچه آشتی کنان است. حاج قاسم با نیروهای خود دوست بود و در مراسم عزا و شادی و عروسی و ترحیم و تمامی مراسم نیروهای خود شرکت می‌کرد.»


پاسخ قابل تأمل آیت‌الله شبیری زنجانی به رئیسی برای حل مشکلات کشور

توییت جعفریان درباره پاسخ قابل تأمل آیت‌الله شبیری زنجانی به ابراهیم رئیسی در خصوص ارائه راهکار توسط حوزه علمیه قم برای حل مشکلات کشور.

روحانی این روزها به چه کاری مشغول است؟ / تزریق واکسن به سردار سلامی جنجالی شد / پاسخ مهم آیت‌الله شبیری زنجانی به رئیسی / ماجرای «کله‌پاچه آشتی کنان» حاج قاسم



ضرغامی: تشییع پیکر سردار سلیمانی بزرگ‌ترین رفراندوم بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سخنانش گفت: دشمن فکر می‌کرد اگر حاج قاسم را از ما بگیرد ما را با مشکل مواجه می‌کند، اما رهبر معظم انقلاب شب گذشته فرمودند که امروز نام “شهید سلیمانی” تاثیرگذارتر از نام “سردار سلیمانی” است.وی همچنین بیان کرد: کاری که استکبار با حاج قاسم کرد و فکر کردند می‌توانند او را نابود کنند، با یک گردباد از بین رفت. تشییع جنازه حاج قاسم بزرگ‌ترین رفراندوم تاریخ بشر است که نشان داد بشر به چه سمتی حرکت می‌کند.


پست اینستاگرامی اسحاق جهانگیری برای سردار دلها

اسحاق جهانگیری در اینستاگرام نوشت: سالگرد شهادت “سرباز-وطن” قاسم سلیمانی عزیز فرا رسید.دوست دارم او را به همان لقبی، بنامم که خود آن را برگزید و همه نام ها و صفت ها و کارهای او را معنا می بخشید.همیشه با قاسم احساس برادری داشتم و به حق همه جا برایم مانند برادر، همدلی و همزبانی داشت؛ در خانه، در کار و در سیاست.قاسم فرزند فقر بود و برآمده از خصایل نیکو و مردمی اش.شجاع بود و فهیم. صادق بود و صریح. فروتن بود و دوراندیش. گشوده ذهن بود و گشاده رو. راسخ در دین بود و دغدغه مند اقتدار ایران. مردم را با تمام وجود دوست اشت و در این دوستی کمتر گروهی را بیرون از دایره ارزشهایش میگذاشت.”سردار دلها” بود و “سرمشق خوبی ها”.برای آموختن از مشی و مشق قاسم، آموزه ها زیاد است. این داشته ها را با تبلیغات نادرست از دسترس جامعه جوان دور نکنیم.


تکذیب سخنان منسوب به دادستان کل کشور درباره دولت قبل

اخیرا اظهار نظری به نقل از دادستان کل کشور در فضای مجازی منتشر شد که سراسر کذب است.ساعاتی است نقل قولی کذب از دادستان کل کشور در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اظهار نظر حجت الاسلام والمسلمین منتظری درباره گرانی‌های اخیر با این مضمون که «پشت پرده اصلی گرانی‌های اخیر، حضور مدیران دولت قبل است که هر روز با کارشکنی در روند کار دولت جدید خلل ایجاد می‌کنند. تا زمانی که نخاله‌های باقیمانده دولت قبل تخلیه نشود اوضاع بهتر از این نخواهد شد.»این در حالی است که دادستان کل کشور ۱۷ آبان ماه در حاشیه نشست کارآموزان کارشناسان رسمی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گرانی‌های اخیر اظهار کرده بود «گرانی‌های اخیر پشت پرده‌هایی دارد و پشت پرده‌های گرانی‌ها را دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید دنبال کنند» و در سخنان دادستان کل کشور حرفی از اظهارات منتسب شده در فضای مجازی نیامده بود و این اظهارات سراسر کذب است.


سردار حسین دهقان عضو شورای راهبردی روابط خارجی شد

با موافقت مقام معظم رهبری سردار حسین دهقان به عضویت شورای راهبردی روابط خارجی درآمد.سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیر اسبق دفاع، با موافقت مقام معظم رهبری به عضویت شورای راهبردی روابط خارجی درآمده و مسئولیت کمیسیون دفاعی- امنیتی این شورا را برعهده گرفته است.پیش از این سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت آقای رئیسی، این مسئولیت را بر عهده داشت.سردار دهقان دانش‌آموخته دکتری مدیریت و کارشناسی ارشد مهندسی متالورژی از دانشگاه تهران است که در اسفند ۱۳۹۹ به درجه استاد تمامی در دانشگاه مالک اشتر رسیده است.


جانشین فرمانده سپاه: روزی که ما آمریکا را تهدید به تحریم کنیم دور نیست

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: همانطور که اکنون دشمن ما را تهدید به حمله نمی‌کند و نگران اقدامات ایران در مقابل مستکبرین هستند دور نیست روزی که ما آمریکا را تهدید به تحریم کنیم.سردار علی فدوی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: توجهات ویژه حاج قاسم با نهایت خضوع و خشوع به خانواده شهدا بسیار ویژه و متفاوت بود و خداوند آنچنان عظمتی به حاج قاسم داد که ده‌ها میلیون در شهادت وی عزادار شدند و حتی نحوه شهادت وی نیز چنین مرتبه ای به وی داد. حاج قاسم رویه ای داشت که الگو ساز شد و در دل ها کولاک برپا کرد. به گفته وی انقلاب اسلامی از شروع پیروزی لرزه ای بر دشمن انداخت که مصمم شدند این انقلاب را از بین ببرند و تصورات باطلی در این مورد داشتند.


تکذیب پاره کردن آستین لباس سردار سلامی برای تزریق واکسن کرونا

سردار سلامی امروز در طرح مطالعات بالینی واکسن نورا شرکت و این واکسن تولید سپاه پاسداران را تزریق کردند.برخی کاربران توییتری با انتشار تصاویر آن مدعی شدند که لباس سردار سلامی برای تزریق واکسن پاره شده است و این گمانه‌زنی اشتباه از روی تصاویر را دستمایه تحلیل‌های دیگری هم قرار دادند!اما دقت بیشتر در تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد لباس فرمانده کل سپاه از ناحیه سرشانه دارای زیپ بوده و برای تزریق از این محل باز شده و مجددا بسته شده است. نکته ساده‌ای که کمتر کاربری به آن توجه داشته و البته خانم شریفی مقدم مجری شبکه خبر نیز در پاسخ به یک کاربر این نکته را متذکر شده است.

روحانی این روزها به چه کاری مشغول است؟ / تزریق واکسن به سردار سلامی جنجالی شد / پاسخ مهم آیت‌الله شبیری زنجانی به رئیسی / ماجرای «کله‌پاچه آشتی کنان» حاج قاسم

 

 

روحانی این روزها به چه کاری مشغول است؟ / تزریق واکسن به سردار سلامی جنجالی شد / پاسخ مهم آیت‌الله شبیری زنجانی به رئیسی / ماجرای «کله‌پاچه آشتی کنان» حاج قاسم