برداشت گیاه دارویی گلنار فارسی در شهرستان ارسنجان آغاز شد

به گزارش آینه فارس ، غلامعباس زارعی فر سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: سطح زیر کشت این گیاه دارویی در ارسنجان ۱۰هکتار است که شش هکتار آن مثمر بوده و برداشت از آن از اوایل اردبیهشت ماه شروع شده است.
به گفته وی؛ درخت گلنار همان درخت انار جنس نر است که گل‌های آن گلبرگ‌های زیادی دارند، اما تولید میوه نمی‌کند.
زارعی فر متوسط عملکرد گل خشک در هر هکتار را حدود هزار و ۳۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود هفت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گلبرگ در ارسنجان تولید شود.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: سازگاری با اقلیم شهرستان، نیاز آبی کم، مقاومت به آفات و بیماری ها، زودبازدهی، عمر انباری بالا و درآمد قابل توجیه اقتصادی از مزایای کاشت این گیاه دارویی است.
زارعی فر گفت: گلنار فارسی بومی ایران بوده که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی برای درمان کک و مک صورت، التهاب و خارش‌های شدید پوستی، جوش و برفک دهان، تنظیم قند خون و استحکام لثه و دندان کاربرد دارد.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان بیان کرد: نبود دستگاه‌های خشک کننده و مکان مناسب نگهداری گل‌های برداشت شده، عدم وجود صنایع تبدیلی، نوسان قیمت و فروش مستقیم محصول از مشکلات عمده تولیدکنندگان گیاهان دارویی از جمله گلنار فارسی در این شهرستان است