به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، متن خطبه های نمازجمعه شهر اکبرآباد به شرح ذیل میباشد :

تفاوت هایی در وجود مرد و زن است که زندگی را با تمام مشکلات و سختیهایش شیرین و جذاب می کند به طوری که اگر تفاوت ها نبودند کشش و جذابیتی بین دو طرف به وجود نمی آمد. حتی گفته شده که هر چه توان و قوّت این تفاوت های فطری و طبیعی بیشتر باشد، درجه جذب و کشش افزایش خواهد یافت و«مردانی که از «مردانگی» بیشتری برخوردارند از زنانی که زنانگی بیشتری دارند خوش شان می آید.» «هنگامی که زنان و مردان خیلی شبیه یکدیگر شوند آن جاذبه مرموز را از دست می دهند. زندگی کردن با شخصی که از هر لحاظ مثل خودش باشد بسیار خسته کننده است.» در باب تفاوتها شرع مقدس اسلام نیز فراوان سخن گفته است از جمله حضرت علی(ع) می فرماید: «… فَإِنَّ اَلْمَرْأَهَ رَیْحَانَهٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَه ؛زن گل بهاری است نه تدارکچی و مسئول دخل و خرج زندگی.» در جای دیگر حضرت می فرماید خِیَارُ خِصَالِ النِّسَاءِ شِرَارُ خِصَالِ الرِّجَالِ الزَّهْوُ وَ الْجُبْنُ وَ الْبُخْلُ فَإِذَا کَانَتِ الْمَرْأَهُ مَزْهُوَّهً لَمْ تُمَکِّنْ مِنْ نَفْسِهَا وَ إِذَا کَانَتْ بَخِیلَهً حَفِظَتْ مَالَهَا وَ مَالَ بَعْلِهَا وَ إِذَا کَانَتْ جَبَانَهً فَرِقَتْ مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَعْرِضُ لَهَ سه صفت بد مردان، بهترین صفات زنان بخل و تکبر و ترس زیرا وهرگاه بخیل باشد مال خود وشوهرش را حفظ ونگهداری میکند و اگر ترس داشته باشد خودرا ازبدنامی دور نگه میدارد وبه دام شیادان نخواهد افتاد و اگر زن غرور وتکبر داشته باشد خود را تسلیم هرکسی نمیکند.
بنابراین وجود تفاوت ها موهبت الهی است که باید حفظ شود نه آنکه با تصور نادرستِ ظلم و تبعیض سعی در نابودی آنها شود. برای یک مرد زنی که در مسیر طبیعی فطرت زنانه خویش، طبعی لطیف و وجودی پر از حیا دارد، با زبانی شیرین و دلی لبریز از محبت به شوهر، بسیار جذاب و دلفریب است. در مقابل عشق چنین زنی، مغرورترین مردها هم توان مقاومت ندارند.
برای اینکه این تفاوتها منجر به اختلاف و بگو مگو نشود باید تفاهم بین زوجین باشد و تفاهم بین زوجین یعنی: ۱٫ فهم درست شخصیت همسر؛۲٫فهماندن و بروز دادن واقعیت درونی خود به همسر؛
خطبه دوم :
مسئله مهدویت به صراحت در قرآن نیامده اما در کتاب معجم احادیث امام مهدی(عج)٬ محققین برخی آیات قرآن کریم را مرتبط به موضوع مهدویت دانسته‌اند. مفسران شیعه دو دسته از آیات قرآن را برای مسئله مهدویت استفاده می‌کنند.
۱. آیاتی که بر ضرورت وجود امام تاکید دارد: در دیدگاه قرآن، خداوند برای هر امتی فردی را انتخاب کرده تا آنها را هدایت کند: «وَلِکلِّ قَوْمٍ هَادٍ»، «و برای هر جامعه راهنمایی هست.»(رعد/۷) امام صادق(ع) در تفسیر آیه فوق فرمود: «در هر زمانی امامی از خاندان ما وجود دارد که مردم را به آنچه رسول خدا(ص) آورده هدایت می‌کند».[ مجلسی، بحارالانوار، ج ۲۳، ص۵.]
۲. آیاتی که بشارت به حکومت صالحان و مومنان بر روی زمین می‌دهد: مثل سوره انبیاءآیه ۱۰۵ ٬ و سوره قصص آیه ۵. در روایات زیادی این آیات را به مسئله ظهور و مهدویت نسبت داده‌اند. در آیه‌ای دیگر خداوند حکومت و جانشینی مومنان و صالحان را به عنوان وعده الهی بر بندگان مومن خود بیان می‌کند و امنیت و آرامش را مژده می‌دهد.(نور/۵۵) روایات صادر شده از امامان شیعه این آیه را بر امام زمان و اصحاب او منطبق کرده‌اند.
جمعه ۱۲ آذر ۲۷ ربیع‌الثانی ….روز جهانی معلولان
زندگی ماشینی و انباشت شهرها از خودروها و موتورسیکلت ها، ناایمن و غیراستاندارد بودن راهها و جاده ها، فرهنگ ناصحیح شهر نشینی و …. موجب رشد و گسترش روز افزون معلولیت در جامعه شده و هیچ فردی در برابر آن مصونیت صددرصدی ندارد.
این روز هشداری است به همه ما، تا قدر عافیت و سلامت بدانیم و برای پیشگیری از معلولیت در حد توان بکوشیم
روز جهانی معلولین هشداری است به همه مسئولین و ما و شما که معلولان نیز هستند، وجود دارند و وجود خواهند داشت، نیاز آنان نیاز ماست و مشکل آنان مشکل ما، معلولان برادران و خواهران ما هستند که دیوار به دیوار ما در این شهر ساکن اند، معلولان شهروندان این اجتماع اند به مثابه ما، آنان شهروندان این جامعه اند اما نه شهروندان درجه دو که شهروندان درجه اول این اجتماع اند و از همان حقوقی برخوردارند که همه ما برخورداریم و اگر کمبودی هست و از حقوقی محروم مانده اند نه جرم آنان است که این جرم نابخشودنی ما است که برادران و خواهران و همشهریان خویش را از اصلی ترین حقوقشان تنها بدلیل معلولیت محروم کرده ایم. پس وظیفه تک تک مردم و مسئولین است که نسبت به اعاده حقوق حقه معلولان دست یاری بهم دهند
اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از طرف اداره بهزیستی آماده خدمات به گروه های هدف می باشند.
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۲ جمادی‌الاول
کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکائیان در دانشگاه تهران (۱۳۳۲ش) – روز دانشجو……بایسته‌های جنبش دانشجویی
«مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که در صورت تحقق آن‌ها می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی-اجتماعی با محوریت این جنبش بود؛ انتظاراتی که رهبر انقلاب اسلامی بارها آن را گوشزد کرده‌اند. مختصات و شرایط فعلی کشور ایجاب می‌کند که برای تحقق این انتظارات، نکاتی توسط دانشجویان در نظر گرفته شود که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان چنین برشمرد:
۱. آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری در تمام منظومه‌ی آرمان‌های انقلاب اسلامی
۲. اهتمام ویژه به آرمان «پیشرفت علمی» و «اقتصاد مقاومتی»
۳. واقع‌بینی در آرمان‌خواهی
۴. عمق در مطالبه‌گری
۵. ارزش‌گرایی
واقع‌بینی یعنی اولاً همه‌ی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و کشور را درست دید. در سال‌های اخیر و در راستای دلسرد‌کردن نسل جوان از سوی مغرضان با انقلاب، تلاش شده تا واقعیت مثبت کشور کمتر مورد توجه قرار گیرد.
واقع‌بینی در آرمان‌گرایی به فراموشی یا تنزل آرمان‌ها منتهی نمی‌شود. همچنین واقع‌بینی به معنی پذیرش و رسمیت‌بخشی به ضعف‌های ناشی از تنبلی، کوتاهی یا امثال آن نیست. اگر انسان‌های آرمان‌خواه واقع‌بینی را به معنی درستش در آرمان‌خواهی خود در نظر بگیرند، هیچ‌گاه احساس بن‌بست و دلسردی نمی‌کنند و نمی‌توان آنان را به شعارزدگی متهم کرد.
سرخط‌های تحلیلی درباره مذاکرات وین
۱- تمام تلاش آمریکا و اروپا بر این است که این مذاکرات را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند. ایران اما در مقابل عملیات روانی آنها محکم ایستاده است و معتقد است این مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست.
۲- ایران از مذاکرات وین دو هدف عمده دارد: هدف اول، حذف کامل، تضمین‌شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌هایی است که علیه مردم ایران وضع شده است. هدف دوم، تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناورری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان.پی.تی است.
۳- غرب می‌خواهد از این توافق یک سکو بسازد.
۴- اشتباهات گذشته نباید تکرار شود.
۵- غرب باید بهای بدقولی‌اش را بپردازد.
۶- اصل «پایبندی متقابل» اساس مناسبی برای مذاکرات نیست.
۷- مردم ایران حامی تعامل عزتمندانه با غرب هستند.
۸- غرب باید اطمینان دهد که تحریم‌ها رفع می‌شود.
۹- ایران هیچ‌گاه تسلیم تهدید نظامی و تحریم و فشار نمی‌شود.
۱۰- برای تأمین منافع ملت ایران، آماده گفت‌وگو بر اساس اصل ضمانت و راستی‌آزمایی هستیم.