به مناسبت روز ملی مهارت اولین و مجهزترین موسسه هنری و آموزشگاه مهارتی هنر‌های نمایشی و موسیقی کازرون با حضور مسئولان و هنرمندان نامی در کازرون افتتاح شد.

سیروس باقریه رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون گفت: آموزشگاه هنر‌های نمایشی صحنه با مدیریت رادمهر کاظمی در تیر ماه ۱۴۰۱مجوز فعالیت خود را در دو بخش هنر‌های نمایشی و موسیقی با بیش از ۵۰ رشته آموزشی از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت و پس از تجهیز آن افتتاح و فعالیت خود را بزودی آغاز می کنند.

او گفت: آموزشگاه هنرهای نمایشی و موسیقی شهرستان کازرون با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع دارای امکاناتی از جمله کلاس های آموزشی با گنجایش ۴۰ نفر، سالن پلاتو با گنجایش بیش از ۵۰ نفر، کارگاه آموزش موسیقی ویژه کودکان، کارگاه آموزش موسیقی بزرگسالان، استودیو ضبط صدا، کارگاه آموزش هنر‌های نمایشی وکافی شاپ اختصاصی تجهیز و به بهره برداری رسید.

افتتاح آموزشگاه هنر‌های نمایشی و موسیقی در کازرون

باقریه گفت: در هفته فنی و حرفه‌ای چندین کارگاه و آموزشگاه فعالیت خود را آغاز می کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای  شهرستان کازرون گفت: این آموزشگاه‌ها باعث اشتغال زایی ۳ تا ۵ نفر در هر آموزشگاه شده و علاقمندان در رشته‌های مختلف پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می توانند وارد بازار کار شوند و به صورت حرفه‌ای کار خود را شروع کنند.

افتتاح آموزشگاه هنر‌های نمایشی و موسیقی در کازرون

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون نیز که بعد از ماموریت امداد رسانی سیلاب در این برنامه حضور یافت.

افتتاح آموزشگاه هنر‌های نمایشی و موسیقی در کازرون گفت: نیرو‌های نظامی همواره در کنار هنرمندان کازرون هستند و از هنرمندان حمایت می کنند.

همچنین سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون نیز که خود در رشته فن بیان و گویندگی فعالیت دارد در این برنامه حضور  یافت و با اعلام حمایت خود از هنرمندان و هنرآموزان اعلام  کرد که هر چقدر جوانان ما در محافل هنری و آموزشی فعال باشند، کار‌های انتظامی ما کمتر  می شود  زیرا با اشتغال زایی و آموزش، آمار جرائم نیز  کمتر می شود.

افتتاح آموزشگاه هنر‌های نمایشی و موسیقی در کازرون

حسین فروزنده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون نیز گفت: با توجه به اینکه متولی اصلی فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد کازرون بوده  ما همواره از هنرمند و مراکز آموزشی حمایت می کنیم و در کنار آنان هستیم.

او گفت: در روز‌های آینده نیز یک جلسه هم اندیشی با هنرمندان کازرون داریم تا بتوانیم مسائل و مشکلات آنان را رفع کنیم.

افتتاح آموزشگاه هنر‌های نمایشی و موسیقی در کازرون

در ادامه برنامه ضمن دعوت از هنرمندان شاعر کازرون از جمله کاظم دهقانیان فرد و ابراهیم بیدار مغز به سخنرانی و شعر خوانی پرداختند، همچنین دو قطعه از آلبوم کلارینت من که اثر هنرمند شیرازی میلاد ملک است و اولین اثر تولید شده در استودیو طنین نیز بوده  از سوی  ایشان اجرا و مورد تشویق میهمانان قرار گرفت.

افتتاح آموزشگاه هنر‌های نمایشی و موسیقی در کازرون

رادمهر کاظمی موسس و مدیر طنین موسیقی شهر هنر کازرون گفت: انتظار ما از مدیران حمایت معنوی و رفع مشکلات ادرای است و ما به عنوان مراکز فعال همه امکانات و نیاز‌های هنرمندان را فراهم کرده ایم تا به اشتغال، فرهنگ و هنر جانی دوباره بخشیم و امیدواریم که مسئولان  مطابق با قانون به وظیفه‌ای که بر دوش دارند جامع عمل بپوشانند.

افتتاح آموزشگاه هنر‌های نمایشی و موسیقی در کازرون

در پایان این برنامه فیلم مستند بیشاپور شهر کهن آثر فاخر امین ملک زاده تهیه کننده و کارگردان این اثر که خود یکی از اساتید و مشاور این مرکز است پخش و با استقبال همگان مواجه شد.