مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از راه‌های استان مسدود نیست گفت: امروز شدت بارندگی بیشتر خواهد شد

به گزارش آینه فارس، با اعلام سازمان هواشناسی کشور درباره ورود یک سامانه بارشی پر قدرت به جنوب کشور، این سامانه عصر دیروز سه شنبه چهارم مرداد از جنوب وارد استان استان فارس شد.

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بارندگی سبب آبگرفتگی معابر و طغیان برخی از رودخانه‌های فصلی شد، اما هیچ خسارت جانی تاکنون رخ نداده است.

او با تاکید بر اینکه هیچ یک از راه‌های استان مسدود نیست گفت: امروز شدت بارندگی بیشتر خواهد شد و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، گراش، لارستان، لامرد و مهر با این پدیده مواجه خواهند بود.

عبداللهی ضمن تاکید بر آماده‌باش همه نیرو‌ها برای مقابله با بحران به تخلیه خانه‌ها در برخی از نقاط شهرستان داراب اشاره کرد و گفت: این امر برای ایمنی بیشتر بوده است.

بارندگی از شهر‌های لار و گراش آغاز شد به طوری که در لارستان ۳۵ میلی متر و در گراش ۱۶ میلی متر باران بارید.

باران در لارستان با آب گرفتگی معابر همراه بود و باد و طوفان ۵۰ اصله درخت را شکست و ۵ پایه درخت را دچار آسیب کرد.

در این شهر یک منزل در بافت فرسوده را که کاملا آب گرفته بود با کمک نیرو‌های امدادی تخلیه شد.

بر اساس اعلام ستاد بحران شهرستان لارستان از ساکنان بافت فرسوده شهر لار خواسته شد که امروز منازل خود را ترک کنند و در مکان‌هایی که پیش بینی شده است، اسکان پیدا کنند.

در گراش هم آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر برای مدت چند ساعت رفت و آمد در این شهر را مختل کرد. راه ارتباطی روستا‌های محمدآباد هم قطع شد که با فروکش کردن آب‌های سطحی این راه باز شد.

همچنین یک منزل قدیمی در بافت فرسوده گراش کاملا تخریب شد، اما آسیب جانی به کسی وارد نشد.

در داراب در شرق استان فارس نیز عصر دیروز بارندگی آغاز شد و در بخش‌های رستاق ۴۹ میلی متر و شهر فدامی ۳۵ میلی متر باران بارید.

در شهر داراب، بارندگی به صورت پراکنده سبب شد که با دستور ستاد بحران این شهرستان ۶ منزل فرسوده تخلیه کامل شود.

روستای کوه سفید هم که قبلا دچار فرونشست شده بود کاملا تخلیه شد و ساکنان این روستا در جای مناسب اسکان داده شدند.

بارندگی‌ها از امروز در جنوب و شرق استان فارس ادامه خواهد داشت و پیش بینی شده است که شدت بارش‌ها از عصر امروز باشد.

این سامانه موسمی از اواخر امروز مرکز، غرب و شمال غرب استان فارس را هم در بر خواهد گرفت